Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het nou aan mij....?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ligt het nou aan mij....?

    Hallo,

    ik werk nu al 2 jaar met mijn nikkor 18-70 en ben alweer een tijdje op zoek naar een betere lens binnen dit zoombereik.

    Nu heb ik op het internet gelezen dat de tamron 17-50mm 2.8 een duidelijke verbetering is t.o.v. mijn kitlens.

    Heb de tamron hier nu liggen en wat vergelijkende foto's gemaakt binnen het 17-50 bereik met diafragma 5.6 en op statief . Kan misschien aan mij liggen, maar waarin moet ik verbetering zien. Tamron is niet scherper (in ieder geval bijna niet zichtbaar) , geen mooier contrast. Ik zie het verschil niet echt. Enige verschil is f2.8 t.o.v 20mm meer telezoom

    Heb ook de tamron 28-75mm 2.8 en de sigma 18-50mm 2.8 gehad en deze waren ook niet beter. Allemaal teruggebracht

    Heb ik nu telkens slechte exemplaren gehad of is het verschil echt maar zo minimaal?

    Kon vandaag de Nikkor 17-55 2.5 voor 700 euro kopen, maar ben weer bang dat ik het verschil niet ga zien
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: ligt het nou aan mij....?

    Hi

    Kom ook van een 18- 70, kit lens van D70s, en eerst ook een 17 - 55 / 2.8 uitgetest.
    Daarna de 28 - 70 / 2.8 en ik kan je zeggen dat ik meer tevreden ben van de 28 - 70 dan van 17 - 55.
    Dis is mijn persoonlijke ondervinding, voor wat het waard is....
    Even nog vermelden dat het kitlensje zeker niet slecht is, zou eerder zeggen het beste wat Nikon al uitbracht als kitlens zonder VR.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment

    Working...
    X