Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportfotografie

    Hallo,

    Ik ga een nikon d90 kopen, deze zal in hoofdzaak gebruikt gaan worden voor autorally fotografie. Over de camera ben ik dus uit maar welke objectieven kan ik het beste bijkopen,gisteren even bij digi2u gekeken en body kost daar 795 euro ik kan daar ook een megaset kopen inclusief 18-200 vr kitlens en grip +batterijen voor 1379 euro.
    Is deze lens geschikt voor autosportfotografie, bereik van de lens is natuurlijk super,nooit meer wisselen. Of is het toch beter om 2 objectieven te nemen bv,17-55 en 70-300,heb ook al gekeken naar 70- 200 2.8 maar dit is niet haalbaar kwa budget (1795 euro) misschien van sigma (666euro) maar hoor hier weer slechte verhalen over.
    budget zal tussen 1500-2000 euro liggen inclusief grip en flitser.wie heeft een goed voorstel.

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: sportfotografie

    Grip in flitser kunnen handig zijn maar niet voor jou doeleinden. Fliter is enorm irritant vermoed ik voor piloot en zal van op zo'n afstand niets uitmaken. Die 18-200mm is veel te traag om rally te fotograferen. Ik zou ook beter het geld dat je wilt steken in die grip opzijzetten voor een lens.

    Zoals je zegt, als je het niet meteen kan, spaar voor die 70-200 f/2.8. Je zal er geen spijt van hebben, is werkelijk een prachtige lens, of uitkijken voor een tweedehandsversie ervan . Kijk ook uit voor de 80-200 f/2.8 van nikon die tweedehands rond de 700-800 € kost, is ook een prachtlens!
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

    Comment


    • #3
      Re: sportfotografie

      Nja, ik moet het toch eens zijn met mijn voorganger. Je hoort me niet zeggen dat het allemaal niet kan met de 18-200, maar het gaat moeilijker zijn.
      Niet lichtsterke alternatieven zijn er m.i. wel, in de combinatie 18-70 en 70-300VR. Lichtsterk (sneller), bovenstaande lenzen overwegen. Grip en flitser zijn niet echt een must. Flitsen bij rally is niet echt van doen, gezien de afstand. De grip geeft wel wat extra greep, maar is niet noodzakelijk. Met één batterij maak je makkelijk meer dan 500 foto's, althans dat doet mijn D80 toch. Misschien beter investeren in glas dan in de flitser en grip.
      Last edited by FestinaLente; 22 december 2008, 08:13.

      Comment


      • #4
        Re: sportfotografie

        Met dat budget, de 70-300 VR. Ik ben er heel tevreden, maar sport hiermee fotograferen bij slecht weer/valavond lukt toch niet goed, wegens de f5.6 op 300mm...

        Comment


        • #5
          Re: sportfotografie

          Ik volg wat die 18-200 betreft. Ik heb er zelf ook wel eens sport mee proberen te fotograferen (met de D80 van een vriendin, ik werk met Canon) en dat viel nogal tegen. Voor rallysport ga je niet vaak boven 200mm zitten dus ik zou toch de Sigma 70-200 overwegen. Het enige minpunt dat ik daar van ken is dat ze wat 'soft' zou zijn op 2.8, maar voor de rest naar verluid een uitstekende lens.
          Canon 5D - 135 L 2.0 - 50 1.8

          Comment


          • #6
            Re: sportfotografie

            Bedankt voor jullie reacties,geen 18-200 dus.
            misschien toch de sigma 70-200 dan.
            heb nu vakantie dus denk dat ik maar eens een tripje naar konijneberg maak vanmiddag.

            Comment


            • #7
              Re: sportfotografie

              ik heb een D80 met Sigma 24-70 2.8 en 70-200 2.8. kosten allebei ongeveer 1/3 van vergelijkbare nikkors. als iemand mij iets beters kan laten zien ruil ik ze meteen om. Beetje soft bij 2.8 klopt wel maar welke lens is bij volle opening op zijn best?
              ga maar voor de Sigma.
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: sportfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                Beetje soft bij 2.8 klopt wel maar welke lens is bij volle opening op zijn best?
                geen enkele lens is op zijn best op 2.8 maar weet toch wel dat de merklenzen (dus Nikon en Canon bv) scherper zijn volopen dan hun Sigma-varianten... natuurlijk betaal je daar een prijs voor.
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: sportfotografie

                  Hallo,

                  net terug van Konijn en het is de nikon D90+nikon 18-105+nikon 70-300 geworden.
                  heb nog wel getwijfeld aan de sigma 70-200 maar ben ook geschrokken van het gewicht en afmeting van deze lens.
                  ze hadden ook nog een tweedehands nikon 70-200 liggen maar deze zat nog op 1399euro.
                  nu maar veel spelen en oefenen maar dit is ook geen ramp,lekker wat te doen in de vakantie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sportfotografie

                    ik vrees dan toch dat die 70-300 niet echt zal voldoen voor autosport hoor...
                    de AF van zulke lenzen is over het algemeen niet snel genoeg.

                    En inderdaad, een 70-200 2.8 weegt wat en is vrij groot maar die zou dan wel voldoen voor autosport.

                    Desalniettemin : Proficiat met je aankoop en veel plezier ermee
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

                    Comment


                    • #11
                      Re: sportfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                      ik vrees dan toch dat die 70-300 niet echt zal voldoen voor autosport hoor...
                      de AF van zulke lenzen is over het algemeen niet snel genoeg.
                      Dat kan allemaal nog wel meevallen... mits de juiste instelling van de camera, kan je met die lens toch al een heel eind komen. Ik ken iemand die met een vergelijkbare lens van Canon heel toffe rallyfoto's maakt. De D90 laat een redelijk hoge ISO-waarde toe zonder veel ruis, wat toch al voor iets moet compenseren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sportfotografie

                        Te traag? Ik kwam met de 70-300 meer dan toe op rally's, gewoon focussen op de weg voor de wagen komt...
                        www.rally-image.be - rallysport in en rond België

                        Comment

                        Working...
                        X