Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

for her eyes only

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • for her eyes only

    ik vond de ogen van deze vrouw in Jaipur heel speciaal.
    [IMG][/IMG]
    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: for her eyes only

    bijzondere kleur ogen, mooi portret vind ik..

    Comment


    • #3
      Re: for her eyes only

      heel mooie, wel beetje jammer van rechtsboven.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: for her eyes only

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        heel mooie, wel beetje jammer van rechtsboven.
        grt,bouk.
        Ja, ik weet het maar ondanks het feit dat ik dit portret in RAW getrokken heb en - 0,67 belichtingscorrectie heb uitgevoerd om hooglichten te kunnen corrigeren was het contrast in dit geval nog veel te hoog. Had ik nog meer belichtingscorrectie uitgevoerd dat was het portret op zich veel te donker geworden en zou de oplichting van de schaduwen dan weer ruis hebben veroorzaakt. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Als er interactie is met je model kan je het eens herdoen en van locatie veranderen waar er minder contrast is. Deze Indische dame zag er niet naar uit dat ze zou meewerken. Ik was al lang blij dat ze mij deze ene foto liet nemen.
        Al bij al, en gezien de omstandigheden, ben ik toch zeer tevreden over dit portretje hoor.
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #5
          Re: for her eyes only

          Ogen zoals die van NGC
          Goed portret.

          Comment


          • #6
            Re: for her eyes only

            Doet me inderdaad terugdenken aan "het meisje met de blauwe ogen".
            Indrukwekkend portret.

            Comment


            • #7
              Re: for her eyes only

              Mijn eerste gedacht toen ik mijn eigen foto zal was ook de gelijkenis met het Afghaanse meisje uit National Geographic maar ik wou hier niks suggereren. Ik ben blij dat jullie er zelf opgekomen zijn. 't Was dus niet alleen mijn gedacht en dat stemt me blij.
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: for her eyes only

                Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                Mijn eerste gedacht toen ik mijn eigen foto zal was ook de gelijkenis met het Afghaanse meisje uit National Geographic maar ik wou hier niks suggereren. Ik ben blij dat jullie er zelf opgekomen zijn. 't Was dus niet alleen mijn gedacht en dat stemt me blij.
                same here.
                Prachtplaat
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: for her eyes only

                  Prachtige portret die zeker meer aandacht verdient
                  vriendelijke groeten, Helen
                  Updated WWW.HELENICA.NL
                  ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                  Comment


                  • #10
                    Re: for her eyes only

                    Helemaal in de stijl van Steve McCurry. Nog niet eens zo lang geleden heb ik hem gesproken in de Nieuwe Kerk in Amsterdam waar hij een lezing hield over zijn werk en reizen in oorlogsgebieden (binnenkort geeft hij weer workshops in Myanmar en India). Voor hen die geïnteresseerd zijn in het werk van Steve verwijs ik naar http://www.stevemccurry.com.

                    Comment


                    • #11
                      Re: for her eyes only

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      heel mooie, wel beetje jammer van rechtsboven.
                      grt,bouk.
                      Da's dan ook het enige minnetje en zoals gezegd door TS soms heb je geen 2e kans en moet je roeien met de riemen die je hebt.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      Ogen zoals die van NGC
                      Goed portret.
                      Het is een goed portret ook al is er die verwijzing naar de overbekende foto van het NGC meisje. Deze mag daar gerust naast staan en de foto van NGC heeft als enige meer dat daar een verhaal aan vast hangt en er heel veel aandacht aan gegeven is (tijdschrift, boeken ...).
                      Vriendelijke groeten,Raf

                      www.rafvandenbogaert.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: for her eyes only

                        Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                        Da's dan ook het enige minnetje en zoals gezegd door TS soms heb je geen 2e kans en moet je roeien met de riemen die je hebt.
                        of toch dan maar effe roeien met een paar PS riemen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: for her eyes only

                          12-2008? hoe komt die nou weer boven?
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: for her eyes only

                            Leuk dat jullie deze nog eens bovenhalen waarvoor dank

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
                            Helemaal in de stijl van Steve McCurry. Nog niet eens zo lang geleden heb ik hem gesproken in de Nieuwe Kerk in Amsterdam waar hij een lezing hield over zijn werk en reizen in oorlogsgebieden (binnenkort geeft hij weer workshops in Myanmar en India). Voor hen die geïnteresseerd zijn in het werk van Steve verwijs ik naar http://www.stevemccurry.com.
                            Ik ben verleden maand in Singapore zijn werk gaan bewonderen, w.o. het Aghaanse meisje. Stuk voor stuk prachtige foto's waar een verhaal aan vasthangt.

                            Mijn verhaal bij deze vrouw is minder spectaculair. Ik loop graag rond met mijn 70-200 omdat ik daar de beste portretten kan mee trekken (als ik een beetje op afstand wil blijven toch). Ik had deze vrouw pas gezien toen ik al heel dicht stond en ik had niet meer het lef terug achteruit te gaan om op mijn gemak te kaderen want ze zag er niet bepaald gelukkig uit en zou zich hoogstwaarschijnlijk omgedraaid hebben, zoals zovelen. Soms moet je snel reageren en is't erop of eronder. Aangezien ik haar verrast had en ze het overduidelijk gezien had, heb ik haar wel het resultaat getoond en haar een complimentje gegeven met haar mooie ogen, waarop er toch een spontaan lachje volgde. Maar dan stop ik ook, want zelfs al mag je dan nog een foto trekken....de spontaniteit is weg. Als ze er zelf om vragen doe ik het uiteraard wel, maar uit ervaring weet ik dat dit zelden goede foto's oplevert.
                            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                            Comment


                            • #15
                              Re: for her eyes only

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              of toch dan maar effe roeien met een paar PS riemen.
                              grt,bouk.
                              Bouk, ik heb alle PSriemen uit de kast gehaald want ik neem mijn foto's in RAW...als het niet te erg is kan je in RAW nog redelijk wat corrigeren maar ook RAW heeft hier zijn grenzen en die waren helaas overschreden.
                              Iets anders over klonen leek mij hier echt geen optie.
                              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                              Comment

                              Working...
                              X