Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HEX kleurencodes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HEX kleurencodes

    Een klein vraagje voor de kenners van de weergave van de HEX kleurencodes in de verschillende browsers.

    De kleur #663366 wordt bij mij in IE7 anders weergegeven dan in FireFox... Is dat normaal? Of doe ik iets verkeerd?
    Ik wil namelijk een graphic met die kleur als achtergrond plaatsen op een HTML-pagina met dezelfde HEX-kleur als background. In FireFox vormt het één geheel, terwijl in IE7 de graphic hard afgelijnd staat en het duidelijk zichtbaar is dat die niet één geheel vormt met de achtergrond.
    Het bestandsformaat van die graphic is .png

    Wie kan mij helpen zodat hij in alle browsers hetzelfde weergegeven wordt...?

    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: HEX kleurencodes

    Ik heb het geprobeerd en bij mij is het resultaat exact hetzelfde in IE als in FF. Een soort purper.

    Comment


    • #3
      Re: HEX kleurencodes

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Ik heb het geprobeerd en bij mij is het resultaat exact hetzelfde in IE als in FF. Een soort purper.
      Bizar... Wat was jouw gebruikte bestandsformaat?

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: HEX kleurencodes

        heb je al geprobeerd in rgb formaat te schrijven? omrekenen

        Comment


        • #5
          Re: HEX kleurencodes

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          heb je al geprobeerd in rgb formaat te schrijven? omrekenen
          'k heb m'n stylesheet nu aangepast naar RGB-waarden, maar toch zit ik met dat onverschil... Zal nu eens proberen met een jpg in plaats van met een png
          Misschien brengt dat soelaas.

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: HEX kleurencodes

            Met jpg als bestandsformaat lukt het wel... !!

            Toch bedankt!

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: HEX kleurencodes

              Firefox kan met kleurprofielen werken, internet explorer (bij mijn weten) niet).
              Misschien eens controleren of dit bij jouw firefox ingesteld staat?
              www.katrijnmichiels.be | blog

              Comment


              • #8
                Re: HEX kleurencodes

                Internet Explorer is in mijn ervaring niet echt geschikt om met het (overigens ideale) PNG-formaat te werken... zo werkt transparantie in een PNG bv ook niet in IE en wel in andere browsers, jammer maar helaas.
                [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                Comment


                • #9
                  Re: HEX kleurencodes

                  Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                  Internet Explorer is in mijn ervaring niet echt geschikt om met het (overigens ideale) PNG-formaat te werken... zo werkt transparantie in een PNG bv ook niet in IE en wel in andere browsers, jammer maar helaas.
                  IE is dan ook een onding dat ik alleen maar gebruik als tester zodat IE-surfers een gelijke weergave krijgen in hun browser, en ook om op bepaalde sites te geraken die jammer genoeg 'only IE-minded' gebouwd zijn...
                  Leve FireFox!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: HEX kleurencodes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    IE is dan ook een onding dat ik alleen maar gebruik als tester zodat IE-surfers een gelijke weergave krijgen in hun browser, en ook om op bepaalde sites te geraken die jammer genoeg 'only IE-minded' gebouwd zijn...
                    Leve FireFox!
                    I 2nd that
                    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: HEX kleurencodes

                      IE 7 interpreteerd PNG's niet zoals andere browsers bij IE 8 zou dat opgelost moeten zijn...
                      IE 7 ondersteund normaal wel transparantie bij PNG's

                      Hoedanook het is stom soms zelfde probleem met Flash. IE moet nodig naar de dokter.
                      PORTFOLIO: http://www.jangeloen.be
                      BLOG: http://www.jangeloen.be/blog

                      Comment


                      • #12
                        Re: HEX kleurencodes

                        Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                        I 2nd that
                        I 3th that

                        Net een website afgewerkt. Helaas vergeten dat nog veel mensen IE6 draaien. Heeft me een paar uur puzzelen gekost voor ook daar de site goed op draaide. En zelfs tussen FF en IE7 zitten er nog minieme afwijkingen in het design.

                        Volgens mij is het simpel: Microsoft probeert met alle macht de grootste browser te blijven en schuwt daarbij geen achterbakse tactieken. Zoals afwijken van de erkende standaard. En daar zit je dan als webdesigner. Gelukkig zijn er voldoende workarounds om niet de handdoek te moeten gooien en zeggen: ik maak enkel sites voor IE. Want dat was uiteindelijk de achterliggende gedachte van MS(volgens mij). Gelukkig heeft dat schip al een tijdje geleden de haven verlaten, en zal MS zich moeten aanpassen. Laat ons hopen voor de volgende versie. Binnen een jaar of 5-6 kunnen we dan een code gebruiken voor alle browsers.
                        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                        Comment


                        • #13
                          Re: HEX kleurencodes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                          Gelukkig heeft dat schip al een tijdje geleden de haven verlaten, en zal MS zich moeten aanpassen. Laat ons hopen voor de volgende versie. Binnen een jaar of 5-6 kunnen we dan een code gebruiken voor alle browsers.
                          KLIK

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: HEX kleurencodes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mountainhunter Bekijk bericht
                            I 3th that

                            Net een website afgewerkt. Helaas vergeten dat nog veel mensen IE6 draaien. Heeft me een paar uur puzzelen gekost voor ook daar de site goed op draaide. En zelfs tussen FF en IE7 zitten er nog minieme afwijkingen in het design.

                            Volgens mij is het simpel: Microsoft probeert met alle macht de grootste browser te blijven en schuwt daarbij geen achterbakse tactieken. Zoals afwijken van de erkende standaard. En daar zit je dan als webdesigner. Gelukkig zijn er voldoende workarounds om niet de handdoek te moeten gooien en zeggen: ik maak enkel sites voor IE. Want dat was uiteindelijk de achterliggende gedachte van MS(volgens mij). Gelukkig heeft dat schip al een tijdje geleden de haven verlaten, en zal MS zich moeten aanpassen. Laat ons hopen voor de volgende versie. Binnen een jaar of 5-6 kunnen we dan een code gebruiken voor alle browsers.
                            Ik ben tegen hetzelfde soort prullen aangelopen !
                            Destijds web site ontwikkeld in IE .. Nu loop ik ook FF .. de layout in FF trekt op niets !

                            Na veel googelarij gevonden dat MS er maar een potje van maakt ivm de W3C standaard, alles herschreven voor een correcte layout in FF om de eenvoudige reden dat FF zich dus wel strikt houdt aan de W3C regels voor web ontwerp. Dan tegelijk de layout parallel bekeken in IE7 en de nodige "patches" gaan opzoeken weeral via google, om MS IE7 ook in de pas te krijgen ... By Jove, I wish MS would follow some real standard except from their own ! dju, zoveel tijdverlies !

                            Comment

                            Working...
                            X