Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peleng 8mm Sony vatting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peleng 8mm Sony vatting.

    Ik heb een simpele vraag maar ik twijfel over het antwoord.
    Al een tijdje ben ik op zoek naar een Peleng-lens (8mm f/3.5) met Minolta/sony vatting.
    Maar ik krijg er maar geen (tweedehands) te pakken aan een redelijke prijs.
    Nu heb ik echter (eventueel) de kans om een Peleng te kopen met een Nikon-mount.
    Mijn vraag is nu, hoe zit het om deze lens op een Sony-camera aan te sluiten?
    Ik heb al behoorlijk wat rondgesurft, maar ik ben niet van de slimste, en ik snap het in feite nog altijd niet.
    Is de Peleng standaard 42 mm? Of heeft de Peleng een eigen soort van ongedefinieerde aansluiting?
    En de belangrijkste vraag: wat heb ik nodig om deze Nikon-Peleng op mijn Sony te kunnen aansluiten? En wat kost dat en waar is dat te vinden? ;-).
    Bedankt bij voorbaat voor alle nuttige informatie.

  • #2
    Re: Peleng 8mm Sony vatting.



    als ik het goed voor heb, dan levert Peleng altijd standaard ook een M42 vatting bij hun 8mm lenzen. Zo heb ik bij mijn Canon versie standaard een nikon én een m42 mount bij gekregen. Als je dus die m42 mount op de peleng gebruikt, dan kan je door middel van bovenstaande adapter jouw peleng op je sony DSLR gebruiken
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Peleng 8mm Sony vatting.

      Bedankt voor de uitleg Matthias. Nu zal ik de lens met een geruster gemoed durven te kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Peleng 8mm Sony vatting.

        Hallo,
        Ik denk dat dit hier gemakkellijk te bestellen valt aan een goede prijs :



        mvg Wilfried

        Comment

        Working...
        X