Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 .. maar welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 .. maar welke lens

    Ben dus van plan me een D90 aan te schaffen. Ik ben nieuw in deze wereld. Wil het toestel voornamelijk gebruiken op reis (volgend jaar 5 weken indonesie en 2 weken IJsland). Welke lens neem ik dan best ? Want ik ken er helemaal niks van. Zou dus wel een kitlens kopen, omdat die blijkbaar toch wat goedkoper zijn in kit ...


    Groeten

  • #2
    Re: D90 .. maar welke lens

    Voor op reis... de Nikon 18-200mmVR (equivalent van 27-300mm) misschien, die ik daar tot mijn tevredenheid voor gebruik. Meer bereik en iets betere kwaliteit... Nikon 18-70mm + 70-300VR.
    De 18-200mmVR wordt in kit verkocht met de D90, ik denk dat je daar als nieuwkomer, en om een "reislens" te hebben, geen fout mee maakt. Ik heb het althans zo nooit ervaren.

    Comment


    • #3
      Re: D90 .. maar welke lens

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Voor op reis... de Nikon 18-200mmVR (equivalent van 27-300mm) misschien, die ik daar tot mijn tevredenheid voor gebruik. Meer bereik en iets betere kwaliteit... Nikon 18-70mm + 70-300VR.
      De 18-200mmVR wordt in kit verkocht met de D90, ik denk dat je daar als nieuwkomer, en om een "reislens" te hebben, geen fout mee maakt. Ik heb het althans zo nooit ervaren.
      Ok bedankt voor je reply

      Comment


      • #4
        Re: D90 .. maar welke lens

        Lees dit eens:



        De 18-200 is een prima objectief, maar niet geschikt voor ruig werk. Als je op IJsland een glijer maakt, en je camera-objectief stoot ergens tegen aan, dan is je objectief wel stuk.

        De 18-200 is uitstekend geschikt voor een dagje dierentuin, of foto's op een tuinfeestje.
        En de 18-200 heeft nog een ander probleem: meer zoom is gelijk aan minder kwaliteit. Vandaar dat de fabrikanten nog geen 12-400 objectief op de markt brengen.