Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

    Hallo ,

    Rare titel voor jullie waarschijnlijk, en terecht. Daarom hier eerst wat duiding. Wil mij nog voor nieuwjaar een DSLR kopen. Eerst wou ik mij de Canon 450D kopen, met 18-200/3,5-5,6 EF S IS. Maar ik heb reeds veelvuldig gelezen dat de lens belangrijker is dan de body. Onlangs las ik ergens dat de Sony lens 18-250/ 3,5-6,3 AF DT een geweldige lens is met prachtige resultaten, wat bij mij het idee deed groeien om eens te kijken voor een Sony 300 of 350.

    Nu mijn vraag: Welke van de twee lenzen is kwalitatief gezien het beste. Ik ben vooral van plan om zw/w en sport-foto's te gaan maken. Af en toe ook wel al eens landschap en urban. Ik wil vooral in het begin een groot zoombereik met 1 lens en zou dan eventueel (als de microbe me echt bijt) wel andere lensen kunnen en willen bijkopen.)

    Bedankt voor de reakties!

    Groeten
    Stefan

  • #2
    Re: Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

    wat ik wel weet is dat de Canon-lens lichtsterker is aan het tele-eind en dat zal de snelheid ten goede komen (iets snellere sluitertijden bv)...

    Ik denk wel dat voor sport deze lens niet echt geschikt is... Denk dat de AF hiervoor niet snel genoeg is... Zeker als je indoor sporten wil gaan doen zal je eerder naar 2.8 glas moeten gaan.

    De Sony lens ken ik niet...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

      Ik kan deze stelling bijtreden.
      Voor sport heb je een snelle lens nodig.
      Indoor minstens f2.8.

      Mijn Canon 18-200 is voor indoor basket bijna niet bruikbaar.
      (hangt van belichying in de sporthall af)

      Ik kocht hiervoor een 85mm f1.8 USM lens.
      Heb wel de beperking van vast brandpunt, maar de foto's zijn goed.
      Herman.
      Canon S90

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

        De Sony 18-250 is optische dezelfde lens als de tamron 18-250. Je kunt hier enkele reviews lezen:




        Merk wel op, de canon 18-200 is getest op de 15megapixel 50D, terwijl de tamron getest is op de 8MP 350D. Je kan dus de waarden niet rechtstreeks vergelijken, maar je kan wel eens kijken naar de "relatieve" verhoudingen tussen centrum-scherpte en rand-scherpte.

        Ik denk dat relatief veilig gesteld gezegd kan worden dat de tamron de optische betere en interessantere lens is. Zoals gezegd is de canon wel 1/3e lichtsterker...de tamron wordt f6.3 vanaf 135mm. Hoewel je ook natuurlijk 50mm erbij krijgt aan de tele-zijde...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

          hier een mooie revieuw vd canon lens :
          Is the Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


          Mvg
          Canon EOS 450D (15/12/08)
          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
          Statief : Velbon Sherpa 450R

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF S 18-200 of Sony 18-250

            Ik denk dat geen enkele superzoom echt goede resultaten zal geven bij sportfotografie, omdat de AF de actie gewoon niet goed genoeg kan volgen.
            Je kan er natuurlijk wel sportfoto's mee maken, maar het percentage bruikbare foto's zal eerder klein zijn, zeker als er wat minder licht is (indoor-sport kan je helemaal vergeten).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X