Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Winter in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Hier ben ik dan nog eens na een tijdje met wat foto's van Vancouver. De winter heeft zijn intrede gedaan en op dit moment is het 20u25 's avonds en een -7C. Vorige week zaterdag hebben we onze eerste 10cm sneeuw gehad overnacht. Vanaf zondag tot dinsdag was het zonnig maar erg koud met temperaturen overdag rond de -2C en wind gevoeligheid tot -10C en ‘s nachts rond de –7 graden met wind gevoeligheid van -15 graden. Alles zag er zo mooi en wit uit en dan met zo’n strakke blauwe lucht is dat nog mooier. Ik ben maandag dan eens op pad gegaan met mijn camera aan het strand (Kitisilano Beach) wat een 20 minuten rijden is van ons thuis. Hier beneden vind je wat foto's van die wandeling.

    Hopelijk kunnen deze foto's jullie ook bekoren!
    Groetjes uit Canada,
    Ann

    *Foto 1: Een zicht vanop Kitsilano Beach naar English Bay (inham van de Stille Oceaan) en de bergen toe



    *Foto 2: Een zicht vanop Kitsilano Beach naar English Bay (inham van de Stille Oceaan), het centrum van Vancouver en de bergen toe



    *Foto 3: Een zicht vanop Kitsilano Beach naar English Bay (inham van de Stille Oceaan), Noord Vancouver en de bergen toe


    PS: De dinsdag avond is het dan weer begonnen met sneeuwen en woensdag heeft het ook de hele dag gesneeuwd en hebben er zo'n 20cm bij gekregen. Vrijdag en zaterdag geven ze zonniger weer uit maar erg koud met temperaturen overdag van –5 en ‘s nachts rond de –12….brrrrrr we gaan het nog koud krijgen. Zondag gaat het weer sneeuwen en dan verwachten ze ook weer een goede 10-15cm en de dag voor Kerst nog eens een lading. Dus ik denk dat we deze keer eens een witte Kerst gaan hebben.


    Wat info over Vancouver voor diegene die het interesseerd: Gekend als één van de mooiste steden in de wereld, Vancouver is herkend voor zijn natuurlijke bronnen en internationale gloed. De stad ligt in west Canada aan de oceaan en omringd door bergen. Het klimaat is mild het hele jaar door met lekker warme zomerdagen en koelere en meer regenachtige winters. Vancouver is een mooie stad aan de west kust van Canada, en is gelegen aan de Stille/Grote Oceaan en omringd door het kust gebergte. Een zuivere en veilige stad met een massa aan stijlvolle winkels. Vele sportieve mogelijkheden van zeilen tot skiën, of enkel het wandelen rondom het grote Stanley Park dat uitstrekt van het centrum van Vancouver tot de Noord kust.

    Vancouver is een van de schilderachtigste centra in de wereld met prachtige zichten op de bergen en het water bij elke draai. Je vindt er de beroemde Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Regelmatig worder en ook Hollywood's grote films of tv series opgenomen (als voorbeeld The X-Files). Dan is er ook nog de Canada Place, de stadiums, de Harbour Lookout, de Dr. Sun Yat-Sen Classical Chinese Gardens, Science World, the Vancouver Art Gallery en nog veel meer! Allen zijn bereikbaar in enkele minuten van het centrum van de stad.

  • #2
    Re: Winter in Vancouver, Canada

    heel mooie reeks waarvan ik de eerste de mooiste vind.
    (ook leuk dat je nu als echte Canadees, reclame maakt voor je stad en land.)
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Winter in Vancouver, Canada

      mooie reeks met de eerte een tikje meer
      ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
      *BD1034BE

      Comment


      • #4
        Re: Winter in Vancouver, Canada

        mooi is het daar

        1 kleine opmerking
        De zee loopt een beetje leeg in 2 en 3.

        Comment


        • #5
          Re: Winter in Vancouver, Canada

          mooie frisse platen!

          Comment


          • #6
            Re: Winter in Vancouver, Canada

            1 en 3 echt winters, knap heeeel knap

            mvg duindistel

            Comment


            • #7
              Re: Winter in Vancouver, Canada

              Voor mij mag je 1 en 2 inpakken! Mooi, mooi. Beide hebben een voortreffelijke compositie. De derde is ook mooi maar mist voor mij een beetje de x-factor van de eerste 2.
              Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

              Comment


              • #8
                Re: Winter in Vancouver, Canada

                En ik ga voor 1 & 3 !
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

                Comment


                • #9
                  Re: Winter in Vancouver, Canada

                  Het leuke is dat je niet hoeft te kiezen indien je dat niet wilt, want dit zijn zonder meer drie prachtige
                  platen, (uit wat toch zo langzamerhand een indrukwekkende serie schoons uit Canada begint te
                  worden).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winter in Vancouver, Canada

                    mooie opnames en mooi in beeld gebracht , het ziet er daar prachtig uit

                    groetjes caroline
                    Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winter in Vancouver, Canada

                      Weer drie mooie voorkeur voor de derde
                      Grt
                      Theike
                      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winter in Vancouver, Canada

                        Ik ga niet kiezen,vind ze alle drie heel mooi.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Winter in Vancouver, Canada

                          Mooie reeks Ann maar voor mlij heeft 1 dat tikeje meer , doordat je de bomen als kadrage gebruikt
                          pitteljon.be
                          The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Winter in Vancouver, Canada

                            Uit deze mooie reeks kies ik voor één en twee
                            Groetjes Hendrika

                            Comment


                            • #15
                              Re: Winter in Vancouver, Canada

                              Prachtige reeks!
                              http://www.marnikugille.be

                              Comment

                              Working...
                              X