Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200 CANON EF-S nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-200 CANON EF-S nieuw

    Hallo

    Heb de 18-200 EF-S van canon gekocht, zeer tevreden! super kleuren en snelle AF!

    Ik wil wel wat foto's uploaden maar ik weet niet goed hoe ze te verkleinen... BD sizer werkt niet bij mij, zegt heel tijd kan niet worden opgeslaan. En heb geen adobe photoshop. Wel adobe elements 7. maar bon, Groetjes

  • #2
    Re: 18-200 CANON EF-S nieuw

    Ik gebruik Irfanview. Is gratis te dowloaden en werkt prima.
    Sony A77, Sony 16-105, Sony 50 1,8 ,Sigma 105 2,8 macro, Minolta 18-70, Minolta 75-300. Giotto statief, Sony 70-400 SSM, Minolta 5d (terug in de kast = zie 1), NEX5N met 18-55 en 16 2,8.

    Comment


    • #3
      Re: 18-200 CANON EF-S nieuw

      Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
      Hallo

      Heb de 18-200 EF-S van canon gekocht, zeer tevreden! super kleuren en snelle AF!

      Ik wil wel wat foto's uploaden maar ik weet niet goed hoe ze te verkleinen... BD sizer werkt niet bij mij, zegt heel tijd kan niet worden opgeslaan. En heb geen adobe photoshop. Wel adobe elements 7. maar bon, Groetjes
      Dit komt van Adobe Photoshop Elements 7.0 de werkwijze om een foto te verkleinen (of te vergroten):
      Als u afbeeldingen voorbereidt voor weergave op internet, is het handig als u de afbeeldingsgrootte opgeeft als pixelafmetingen.
      Kies in de Editor de optie Afbeelding > Vergroten/verkleinen > Afbeeldingsgrootte.
      Selecteer Nieuwe beeldpixels berekenen en kies een interpolatiemethode:
      Naaste buur Snel, maar minder nauwkeurig. Deze methode wordt aanbevolen voor illustraties zonder anti-aliased randen, zodat de harde randen behouden blijven en een kleiner bestand wordt geproduceerd. Het nadeel van deze methode is dat oneffen effecten kunnen ontstaan, die zichtbaar worden wanneer een afbeelding wordt vervormd of geschaald of wanneer u meerdere bewerkingen uitvoert op een selectie.

      Bilineair Gemiddelde kwaliteit.

      Bicubisch Langzaam, maar nauwkeuriger. Dit resulteert in de meest vloeiende kleurovergangen.

      Bicubisch vloeiender Gebruik deze methode wanneer u afbeeldingen vergroot.

      Bicubisch scherper Kies Bicubisch scherper om een afbeelding te verkleinen. Met deze methode blijven de details behouden wanneer u het aantal pixels wijzigt. Het is echter mogelijk dat bepaalde gebieden van de afbeelding te sterk worden verscherpt. In dat geval kunt u beter de methode Bicubisch gebruiken.

      Selecteer Verhoudingen behouden als u de huidige verhouding wilt behouden. Als deze optie is ingeschakeld, wordt de breedte automatisch bijgewerkt wanneer u de hoogte wijzigt en omgekeerd.
      Typ bij Pixelafmetingen waarden voor Breedte en Hoogte. U kunt waarden invoeren als percentages van de huidige afmetingen door Procent te kiezen als de maateenheid.
      De nieuwe bestandsgrootte van de afbeelding verschijnt naast Pixelafmetingen, met de oude bestandsgrootte tussen haakjes.

      Klik op OK om de pixelafmetingen te wijzigen en het aantal pixels in de afbeelding te wijzigen.
      Als u een afbeelding kleiner maakt, wordt u aangeraden voor het beste resultaat eerst het aantal pixels te verkleinen en vervolgens het filter Onscherp masker toe te passen. Als u een grotere afbeelding wilt, kunt u de afbeelding het best opnieuw scannen, maar met een hogere resolutie.
      Ik hoop dat dit je helpt.

      Comment

      Working...
      X