Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

    ik zit met de vraag over een converter .ik heb de lens sigma bigma 50/500 en zou een converter
    willen aanschaffen 2 maal dus zit ik met een 100/1000mm . dit lijd natuurlijk op kwaliteitsverlies.
    nu is de vraag is die kwaliteit zo slecht dat het niet voor aan te zien is. of is een converter van bij voorbeeld1/4 een veel betere keuze . en is die nog wel te doen .

  • #2
    Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

    Kwaliteitsverlies zal nog het minste van je zorgen zijn. Door de 2 stops lichtverlies van de teleconvertor kom je in de buurt van f11 waardoor automatisch scherpstellen quasi onmogelijk wordt en de sluitertijd ook al problematisch gaat worden, dit laatste vooral voor deze tijd van het jaar. Als je eens wil proberen met een teleconvertor, ik heb er hier eentje liggen.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

      Tenzij je deze combinatie enkel in volle zon wil gaan gebruiken denk ik dat dit niet echt werkbaar is. En wel om de reden die hombre aanhaalt.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

        dacht ik al maar hoe zit hetmet een converter van 1/4 ? of minder als dat er is .zou dat nog te doen zijn

        Comment


        • #5
          Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

          Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht
          dacht ik al maar hoe zit hetmet een converter van 1/4 ? of minder als dat er is .zou dat nog te doen zijn
          Een convertor van minder dan 1.4x bestaat niet denk ik. Wat betreft het gebruik van een 1.4x, die zal beter werken dan de 2x maar in slechte lichtomstandigheden nog steeds niet optimaal.

          Mocht je toch van plan zijn om een convertor aan te schaffen om met die sigma te gebruiken test deze dan altijd even samen met de lens. Het durft wel eens gebeuren dat een combinatie "sigma lens" met "niet sigma convertor" wel eens wil tegenwerken.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

            Ik had een sigma 150-500. En die zijn al niet top in vergelijking met prime's. En heb op die eens een tc 1.4 kenko pro gestoken.

            Pffff de resultaten waren al niet meer om aan te zien. Ik vind dat je de sigma lenzen al een paar stops mag dichtknijpen om scherpe beelden te krijgen. Dus op f8 had ik maar goede beelden en met extender van 1.4 moest ik al naar f11 gaan om nog iets degelijks te hebben.
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #7
              Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

              bedankt voor de coments. heb het voor mekaar gekregen voor een 1/4 even testen in een winkel .
              kan ik direct zien of het een bevredigend resultaat is . maar denk het niet aangezien jullie coments
              maar zien is geloven natuurlijk . toch bedankt voor de reacties .voorlopig staat mijn gedachten op nee. zal jullie zeker op de hoogte houden greats steven .

              Comment


              • #8
                Re: Converter voor sigma bigma. Goed of niet ?

                Ik heb de Bigma nooit gebruikt maar op deze link staan een paar voorbeelden. Oordeel zelf. (ik vind het zo gek nog niet)


                groet, Rik

                Comment

                Working...
                X