Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

    Op mijn EOS 450D gebruik ik een kit-lens EF-S 18-55 IS.
    Verder heb ik ook een Sigma 70-200 f 2.8, een dijk van een lens + een convertor 1.4.

    Nu, mijn kitlens wil ik vervangen door een betere lens, liefst lichtsterk, ik fotografeer nogal vaak mijn honden op wandeling, ook in de winter en dan kan je wel wat open lens gebruiken. Snel bewegende dieren fotograferen in lichtarme omgeving met grote sluitertijd. (Diafragma open, grotere ISO, kleinere sluitertijd).
    Tot nu toe doe ik dat vooral met mijn 70/200 maar daar mis ik in die gevallen nogal vaak -70.

    Nu, wat surfen op het net leerde mij volgende keuzes

    Canon EF 24-70 f2.8
    Canon EF-S 17-55 2.8

    In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik deze serieus duur vind. Bij Sigma is er ook een 24-70 f2.8 maar ik lees hier en daar dat deze lens niet zo goed is. Nu, de meeste artikelen daar rond zijn van jaren geleden, ik veronderstel dus dat evt kinderziektes eruit zullen zijn.
    Verder heb ik een vermoeden dat ik mijn convertor ook op deze lens kan gebruiken.
    Ik zou natuurlijk ook voor de 18-50 f 2.8 kunnen gaan, dan zou ik de breedhoek kunnen meepikken. De 450D is een crop dus zit ik sowieso al ergens rond de 23mm in de start.

    Wederom lastige keuzes te maken. Nu, Canon is te duur, dus die optie valt weg, fotograferen is een hobby hé. Ik heb nu al rond de 1400€ uitgegeven, een goeie 400 mag daar nog bij, maar dat is het dan ook.

    Tamron heeft ook nog een 28-75 f2.8, maar dan heb ik niets groothoek meer over.

    Graag bedenkingen bij mijn denkpiste....

    Dank bij voorbaat.

    Jan

  • #2
    Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

    Tamron heeft óók een 17-50 f2.8. En een hele goeie ook nog. Doet qua scherpte nauwelijks of niet onder voor L glas. Tegen een fractie van L prijs. Namelijk verkrijgbaar vanaf zo'n 330,- Nu, de auto focus van de Tamrons zijn niet zo snel als de Canon varianten maar die van de 17-50 is toch ook zeker niet langzaam te noemen. Al met al biedt dit objectief héél veel voor z'n prijs.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

      De 18=55 IS is op zich een prima lensje, je kunt er misschien een 1.8 50mm plastic fantastic bij kopen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Tamron heeft óók een 17-50 f2.8. En een hele goeie ook nog. Doet qua scherpte nauwelijks of niet onder voor L glas. Tegen een fractie van L prijs. Namelijk verkrijgbaar vanaf zo'n 330,- Nu, de auto focus van de Tamrons zijn niet zo snel als de Canon varianten maar die van de 17-50 is toch ook zeker niet langzaam te noemen. Al met al biedt dit objectief héél veel voor z'n prijs.
        Ik moet toch zeggen, dat de Canon 17-55 2.8 IS, beter is dan de Tamron 17-50 2.8 op alle vlakken. Met de Canon heb ik 0 missers en goeie resultaten op een 40D. Als ik de tamron op men 40D plaats, dan heb ik met flitsen niets anders dan problemen. Belichting wordt absoluut niet goed doorgegeven. Op de 350D, werkt hij weer goed...

        Test de tamron lens dus zéér goed in de winkel! Met voorkeur in donkere plaatsen. Voor mij alleen maar Canon meer

        Comment


        • #5
          Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

          Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
          Ik moet toch zeggen, dat de Canon 17-55 2.8 IS, beter is dan de Tamron 17-50 2.8 op alle vlakken. Met de Canon heb ik 0 missers en goeie resultaten op een 40D. Als ik de tamron op men 40D plaats, dan heb ik met flitsen niets anders dan problemen. Belichting wordt absoluut niet goed doorgegeven. Op de 350D, werkt hij weer goed...

          Test de tamron lens dus zéér goed in de winkel! Met voorkeur in donkere plaatsen. Voor mij alleen maar Canon meer
          De Canon 17-55 2.8 is een EF-S. Deze probeer ik nu net te vermijden. Of, moest ik ooit een 1D op de kop kunnen tikken (tweede of derde hands), dan wil ik die lenzen nog kunnen gebruiken.
          En deze lens kost een stuk boven de €800.

          Ik ben nu beginnen zoeken en lezen, ook hier op het forum, en kwam uit op de

          Sigma 18-50 f 2.8.

          Krijgt veel beteren kritieken dan de 24-70 f 2.8 en is ferm goed betaalbaar.

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

            Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
            De Canon 17-55 2.8 is een EF-S. Deze probeer ik nu net te vermijden. Of, moest ik ooit een 1D op de kop kunnen tikken (tweede of derde hands), dan wil ik die lenzen nog kunnen gebruiken.
            En deze lens kost een stuk boven de €800.

            Ik ben nu beginnen zoeken en lezen, ook hier op het forum, en kwam uit op de

            Sigma 18-50 f 2.8.

            Krijgt veel beteren kritieken dan de 24-70 f 2.8 en is ferm goed betaalbaar.

            Jan
            Maar ook de Sigma 18-50 f2.8 én de Tamron 17-50 f2.8 zijn beide alleen geschikt voor cropcamera's, net zoals de Canon 17-55 f2.8.

            Wil je een lens die geschikt is voor FF camera's of 1D series, dan kom je toch uit op een Tamron 28-75, Canon 24-70, Sigma 24-70 enz. En dan mis je dus weer groothoek op je cropcamera.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

              Je kan die EF-S 17-55 f2,8 IS ook tweedehands kopen, dan kan je ze later met niet al teveel verlies weer voortverkopen als je een 1D op de kop kan tikken.

              Ik heb er zelf eentje in de aanbieding, in perfecte staat (wegens aankoop 1D MK III).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Maar ook de Sigma 18-50 f2.8 én de Tamron 17-50 f2.8 zijn beide alleen geschikt voor cropcamera's, net zoals de Canon 17-55 f2.8.

                Wil je een lens die geschikt is voor FF camera's of 1D series, dan kom je toch uit op een Tamron 28-75, Canon 24-70, Sigma 24-70 enz. En dan mis je dus weer groothoek op je cropcamera.
                Oké, je hebt gelijk, ik heb dus niet goed gekeken.
                Maar goed, de idee van die 1D laat ik wel varen, of die zal oubollig zijn tegen dat ik hem koop of gewoon onbetaalbaar, dus.....

                Nu is het dus alleen nog een prijskwestie....

                Pfff, waarom is het toch allemaal zo lastig hé....

                Jan

                Comment


                • #9
                  Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

                  Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                  Nu is het dus alleen nog een prijskwestie....

                  Pfff, waarom is het toch allemaal zo lastig hé....

                  Jan
                  Voor 600 euro heb je een 17-55 f2,8 IS (18/03/2007) + zonnekap.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Voor 600 euro heb je een 17-55 f2,8 IS (18/03/2007) + zonnekap.
                    Ik ga er eens over nadenken. Ik zie dat je van Rijkevorsel bent, dat is een serieus eind bij mij vandaan.

                    Mijn Sigma-keuze is zo'n 380.
                    Tweedehands Canon 220 meer.

                    Blijft dus serieus nadenken.....
                    Vooral omdat ik over de Sigma zeer goeie dingen lees (onder andere een soort van review door u geschreven ) en ik toch maar een hobby-fotograaf ben.

                    Naar ik van jou lees en zie op je site ben ik wel vrij zeker dat het materiaal in goede staat zal zijn, daar twifel ik niet aan, maar 't is toch 220€ vrschil en dat op een totale investering van tot nu toe een 1400€......

                    Jan

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groothoek-zoom, keuze alweer lastig....

                      Het is uiteindelijk de Sigma geworden. Ik heb een beetje prijsbewust gekocht en de eerste resultaten zijn goed tot zeer goed.
                      Heb er al mee weest trekken op een concert in de grenslandhallen vorig weekend, al wat buiten en binnenwerk....
                      Werkt goed.

                      Jan

                      Comment

                      Working...
                      X