Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 100 mm macro 2.8 usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 100 mm macro 2.8 usm

    Ik heb vandaag mijn canon 100 mm 2.8 usm eindelijk binnengekregen.
    Wat een prachtlens ! Het is trouwens mijn eerste 'echte' macro lens. Nu weet ik wat 1:1 macro betekent. De aanduiding macro op vb kitlenzen is boerebedrog
    Een eerste poging om wat mieren op een tak vast te leggen liet me serieus zweten...wat bewegen die dingen snel ! Respect alvast voor alle macro shooters hier !
    Hoofdreden voor deze macro lens is voor mij onderwaterfotografie (zie mijn website), maar ik ben zeker dat ik er mij boven water ook mee ga amuseren...
    Nu nog een canon 10-22 en mijn wenslijstje is (voorlopig) compleet.
    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

  • #2
    Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

    Proficiat met je aankoop en natuurlijk heel veel plezier ermee!

    Comment


    • #3
      Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

      Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
      Ik heb vandaag mijn canon 100 mm 2.8 usm eindelijk binnengekregen.
      Wat een prachtlens ! Het is trouwens mijn eerste 'echte' macro lens. Nu weet ik wat 1:1 macro betekent. De aanduiding macro op vb kitlenzen is boerebedrog
      Een eerste poging om wat mieren op een tak vast te leggen liet me serieus zweten...wat bewegen die dingen snel ! Respect alvast voor alle macro shooters hier !
      Hoofdreden voor deze macro lens is voor mij onderwaterfotografie (zie mijn website), maar ik ben zeker dat ik er mij boven water ook mee ga amuseren...
      Nu nog een canon 10-22 en mijn wenslijstje is (voorlopig) compleet.
      Waar kan ik je website vinden? Ben wel nieuwsgierig.

      En inderdaad, de Canon 100mm macro is een zeer fijn lensje om mee te werken. En gewoon flink gaan oefenen, dan lukken die mierenfoto's vanzelf wel een keer
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Waar kan ik je website vinden? Ben wel nieuwsgierig.
        Even zijn contactinformatie opvragen, en je hebt het antwoord.

        http://www.underwaterimaging.be/

        Aan TS : Onderwaterfotografie ? Ik heb me laten wijsmaken dat de witbalans dan wat raar doet.
        Zeer koude toning toch onder water ? Een normale reflex heeft die voldoende capaciteiten om dit te corigeren ?

        Comment


        • #5
          Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Even zijn contactinformatie opvragen, en je hebt het antwoord.

          http://www.underwaterimaging.be/


          Ik had wel in het profiel van TS gekeken maar zag geen website-adres. Maar 'k zie nu dat ik niet op de 'contactinformatie' pagina heb gekeken maar alleen op de 'over mij' pagina.

          @TS mooi hoor, die onderwaterfoto's
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

            Welkom in de wereld van ow fotografie...waar alles en niets hetzelfde is als boven water
            *Als je onder water een flash gebruikt heb je geen probleem met de witbalans
            *Indien geen flash zet je de witbalans handmatig in (zie website fotos met onderschrift witbalans experiment)
            *Nog beter indien geen flash (kan ook met) is een roodfilter gebruiken, en tevens de witbalans instellen. Zulke fotos volgen nog... Ben volop vb fotos aan het maken, maar onder water wisselen van lens gaat nie hé
            [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
            [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

            Comment


            • #7
              Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

              wat gebruik precies je om je camera tegen het water te beschermen?
              en liefst: wat kost dat en werkt het nog vlot?
              zou me ook iets of wat van bescherming willen aanschaffen wegens ik mijn reflex bijna uitsluitend gebruik in de sneeuw
              thnx
              wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

              Comment


              • #8
                Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

                ik gebruik een ikelite behuizing...dat werkt heel vlot ! Zet je nu maar efkes neer, want de bodybehuizing alleen kost 1200 €
                Als jij 'iet of wat bescherming' wil voor je camera tegen de sneeuw denk ik dat er goedkopere alternatieven zijn
                [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                Comment


                • #9
                  Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

                  Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                  ik gebruik een ikelite behuizing...dat werkt heel vlot ! Zet je nu maar efkes neer, want de bodybehuizing alleen kost 1200 €
                  Als jij 'iet of wat bescherming' wil voor je camera tegen de sneeuw denk ik dat er goedkopere alternatieven zijn
                  T'is wat ze zeggen, wie zet er nu een camera van 1000 Euro op een statief van 50 Euro. Dus wie steekt zijne camera onder water in een tupperwaredoos of een kwaliteitsbehuizing.

                  De duurdere camera's zoals bijv. de 1D van Canon heeft die extra voorzorgen niet nodig. Waterdicht genoeg. De minder dichte toestellen kan je in een plastiekzak inpakken, maar vlot werken gaat dan niet meer.

                  EDIT: Dat laatste was voor de sneeuw hé
                  Last edited by powerkiller; 19 december 2008, 16:17.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    T'is wat ze zeggen, wie zet er nu een camera van 1000 Euro op een statief van 50 Euro. Dus wie steekt zijne camera onder water in een tupperwaredoos of een kwaliteitsbehuizing.

                    De duurdere camera's zoals bijv. de 1D van Canon heeft die extra voorzorgen niet nodig. Waterdicht genoeg. De minder dichte toestellen kan je in een plastiekzak inpakken, maar vlot werken gaat dan niet meer.
                    Lol, nodig mij is uit wanneer je met een 1D of met een plastic zakje rond een andere canon gaat zwemmen!!! I wanna see that

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                      Lol, nodig mij is uit wanneer je met een 1D of met een plastic zakje rond een andere canon gaat zwemmen!!! I wanna see that
                      denk wel dat ie voor in de sneeuw bedoelde

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

                        Oorspronkelijk geplaatst door ForzaGuzzi Bekijk bericht
                        denk wel dat ie voor in de sneeuw bedoelde
                        It's fun to do the impossible.
                        Natuurlijk bedoelde ik voor de sneeuw.
                        Maar een 1D heeft dat niet nodig voor de sneeuw, ne 450 bijv wel.

                        :LOL

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon 100 mm macro 2.8 usm

                          Oorspronkelijk geplaatst door jejochen Bekijk bericht
                          Nu nog een canon 10-22 en mijn wenslijstje is (voorlopig) compleet.
                          Die 10-22 is inderdaad ook puur amusement.

                          Comment

                          Working...
                          X