Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niki deel 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niki deel 2

    Het vervolg van de shoot misschien worden deze meer gesmaakt








    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Niki deel 2

    Eerste foto is het onderwerp niet echt scherp he... ook het vuil rechts stoort me wat...
    Tweede: ligt het hier aan mijn scherm of is die ook weer net niet helemaal scherp? het inflitsen vind ik wel heel mooi, pose kon misschien iets anders? en staat alles een beetje scheef??
    Derde: Heel hard contrast, wel mooi de schaduw van de benen storen we wat.
    op je site staan betere fotoos vind ik. Je hebt volgens mij meer in je mars dan je hier laat zien...

    Groetjes,Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Niki deel 2

      Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
      Eerste foto is het onderwerp niet echt scherp he... ook het vuil rechts stoort me wat...
      Tweede: ligt het hier aan mijn scherm of is die ook weer net niet helemaal scherp? het inflitsen vind ik wel heel mooi, pose kon misschien iets anders? en staat alles een beetje scheef??
      Derde: Heel hard contrast, wel mooi de schaduw van de benen storen we wat.
      op je site staan betere fotoos vind ik. Je hebt volgens mij meer in je mars dan je hier laat zien...

      Groetjes,Tom

      Ik vrees het eigenlijk ook...
      Groeten Dirk
      Website : http://www.gakrid.be

      Comment


      • #4
        Re: Niki deel 2

        1 en 2 vind ik minder.
        3 daarentgen vind ik heel goed ! Helemaal mijn ding
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: Niki deel 2

          qua compo, voorkeur 3e... maar het gezichtje is wat uitgebrand,,

          Comment


          • #6
            Re: Niki deel 2

            Ik begrijp niet waar je die onscherpte vandaan haalt. Doodzonde.
            En niet alleen in deze, maar ook in de vorige post.
            Ik zou een foto willen zien op statief om daar een goed oordeel over te vellen want je gaat nu aan alles twijfelen. Is het de fotograaf, verkeerde focuspunten, de lens? het toestel? de omzetting naar klein??

            Geen idee, maar er zit totaal nog geen vooruitgang in.
            Je had toch ook ander glas gekocht, of vergis ik me?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Niki deel 2

              op je site lijken de foto's precies scherper dan hier...

              Comment


              • #8
                Re: Niki deel 2

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                Ik begrijp niet waar je die onscherpte vandaan haalt. Doodzonde.
                En niet alleen in deze, maar ook in de vorige post.
                Ik zou een foto willen zien op statief om daar een goed oordeel over te vellen want je gaat nu aan alles twijfelen. Is het de fotograaf, verkeerde focuspunten, de lens? het toestel? de omzetting naar klein??

                Geen idee, maar er zit totaal nog geen vooruitgang in.
                Je had toch ook ander glas gekocht, of vergis ik me?
                ja een carll zeiss ik denk dat het ligt aan het uploaden?
                Ik load ze via photobucket kan dat?
                op mijn computer zijn ze scherp ofwel zie ik dit verkeerd?
                Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                Comment


                • #9
                  Re: Niki deel 2

                  Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  Eerste foto is het onderwerp niet echt scherp he... ook het vuil rechts stoort me wat...
                  Tweede: ligt het hier aan mijn scherm of is die ook weer net niet helemaal scherp? het inflitsen vind ik wel heel mooi, pose kon misschien iets anders? en staat alles een beetje scheef??
                  Derde: Heel hard contrast, wel mooi de schaduw van de benen storen we wat.
                  op je site staan betere fotoos vind ik. Je hebt volgens mij meer in je mars dan je hier laat zien...

                  Groetjes,Tom
                  Ik heb al paar keer gelezen dat ik te scherp inflits hoe kan ik dit dan vehelpen of misschien ander vraag hoe flits ik dan het best tijdens deze shoot heb ik meestal wireless geflitst met de flits meestal gericht op een muur zeer laag achter ik.
                  Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niki deel 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                    ja een carll zeiss ik denk dat het ligt aan het uploaden?
                    Ik load ze via photobucket kan dat?
                    op mijn computer zijn ze scherp ofwel zie ik dit verkeerd?
                    Stuur nog eens even een straight out of cam naar mijn emailadres.
                    Dit moeten we even verhelpen want dit is frustratie
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niki deel 2

                      Jammer dat op BD er zo veel aandacht uitgaat naar de afwerking van de foto's. Te weinig aandacht m.i. naar de inhoud van de foto's.
                      Henk
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niki deel 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                        Jammer dat op BD er zo veel aandacht uitgaat naar de afwerking van de foto's. Te weinig aandacht m.i. naar de inhoud van de foto's.
                        Henk
                        En wat vind jij dan van de inhoud?
                        Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niki deel 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                          En wat vind jij dan van de inhoud?
                          Anders dan anders, ik mag dit wel. En of een voetje onscherp is, of de achtergrond egaal is of niet, vind ik minder belangrijk...
                          Niet dat ik voorbijga aan de werkelijk fenomenale afwerking van bijvoorbeeld Madmax -ik zou willen dat ik het zo kon- maar bij veel reacties ligt de nadruk daar zo op.
                          Wel jammer als je denkt scherpe foto's te uploaden, dat het er dan niet uitkomt. Ik had datzelfde probleem totdat ik hier het advies kreeg bdsizer.exe te gebruiken, met de verscherping op 20. Bdsizer vind je op belgium-digital.
                          Succes verder, ik wacht met spanning naar je verdere uploads,
                          Henk
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Niki deel 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                            Anders dan anders, ik mag dit wel. En of een voetje onscherp is, of de achtergrond egaal is of niet, vind ik minder belangrijk...
                            Niet dat ik voorbijga aan de werkelijk fenomenale afwerking van bijvoorbeeld Madmax -ik zou willen dat ik het zo kon- maar bij veel reacties ligt de nadruk daar zo op.
                            Wel jammer als je denkt scherpe foto's te uploaden, dat het er dan niet uitkomt. Ik had datzelfde probleem totdat ik hier het advies kreeg bdsizer.exe te gebruiken, met de verscherping op 20. Bdsizer vind je op belgium-digital.
                            Succes verder, ik wacht met spanning naar je verdere uploads,
                            Henk
                            Mooi verwoord Henk, maar ik haak even in op Bdsizer. Dit was het eerste programma wat ik de deur uit deed in mijn workflow. Ik had wat testen gedaan met het uiteindelijke webformaat vanuit div. programma's en kwam al snel tot de conclusie dat bij dit progje iets serieus mis ging. Vooral op het gebied van scherpte
                            Nu kan het zijn dat ik 1 van de eerdere versies had en dat dit nu anders is. Indien ja, mijn excuus.
                            Maar ik blijf erbij dat alles wat je nodig hebt in PS zit. (tot en met kaders aan toe) Helaas legaal nogal duur (het vereist enige studie), en is hier en daar te vinden via andere kanalen. (en ja, ik heb een legale versie )
                            Los van dit is belangrijk om te weten of je raw plaat scherp is. Ik heb dit even bekeken bij TS en de laatste plaat die hij stuurde zag er acceptabel uit.
                            Echter bij het verkleinen door paintshoppro en het plaatsten op photobucket gaat er weer wat mis. De 800pix versie zag er compleet anders uit (ook qua crop en kleur) dan een 800 pix versie bij mij uit PS.

                            Nu heb ik geen ervaring met photobucket en PSP. Dus moet TS het verder met jullie regelen
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

                            Comment

                            Working...
                            X