Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

    Vandaag wilde ik mij als kerstcadeau de AF-S 300 f4 kopen.
    Ondanks dat hij in de online shop op stock zou zijn was hij In de winkel niet meer aanwezig.

    Navraag bij Nikon: Hij is niet meer leverbaar.

    Komt er dan toch een nieuwe aan?

    Zoek nu wel even een ander kerstcadeau uit.

    mvg
    Antoine

  • #2
    Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

    AF-S 300 f4 vr zou wel leuk zijn,hij staat bij diverse online winkels nog wel in stock.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

      In Nederland is hij nog wel leverbaar bijv. bij Cameraland.nl en Kameraexpress.nl.
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

        Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
        In Nederland is hij nog wel leverbaar bijv. bij Cameraland.nl en Kameraexpress.nl.
        Hij is nog op veel plaatsen te krijgen, echter nieuwe aanvulling krijgt men niet meer.

        Wat dit wil zeggen weet ik ook niet, hopelijk hebben we snel een verbeterde uitgave met VR.
        mvg
        Antoine

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

          Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
          Hij is nog op veel plaatsen te krijgen, echter nieuwe aanvulling krijgt men niet meer.

          Wat dit wil zeggen weet ik ook niet, hopelijk hebben we snel een verbeterde uitgave met VR.
          mvg
          Antoine
          Tja 'k heb er nog niet van gehoord

          Maar Nikon kennende zal een opvolger met VR weer een pakje duurder zijn The same voor een opvolger zonder VR maar met F2.8

          Enfin er zouden waarschijnlijk wel een hoop mensen de upgrade overwegen. Met een hoop mooie occasie 300mm F4's tot gevolg


          Afwachten is dus in ieder geval de boodschap.


          (en hopen dat Nikon het ondenkbare niet doet : de 300F4 gewoon schrappen zodat je alleen nog de dure F2.8 VR kan kiezen )

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

            De 300/4 AFS is een vrij populaire lens die zelfs al in de VS meermaals in backorder is geplaatst. Met de nodige geruchtenstroom als gevolg.
            Nu is het niet ondenkbaar dat Nikon vroeg of laat deze lens zal upgraden met een VR.
            Meer dan deze ingreep moet Nikon eigenlijk niet doen, want optisch is de huidige versie al top (zelfs zonder AF-s was dit al een zeer goede lens).
            De mijne doe ik alvast niet weg. Ik heb bovendien een alternatieve statiefgondel van Kirk erop gemonteerd waardoor ik over een hele stabiele lens beschik.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              De 300/4 AFS is een vrij populaire lens die zelfs al in de VS meermaals in backorder is geplaatst. Met de nodige geruchtenstroom als gevolg.
              Nu is het niet ondenkbaar dat Nikon vroeg of laat deze lens zal upgraden met een VR.
              Meer dan deze ingreep moet Nikon eigenlijk niet doen, want optisch is de huidige versie al top (zelfs zonder AF-s was dit al een zeer goede lens).
              De mijne doe ik alvast niet weg. Ik heb bovendien een alternatieve statiefgondel van Kirk erop gemonteerd waardoor ik over een hele stabiele lens beschik.

              Dit was voor mij dan ook de reden om deze lens te kopen.
              Ik heb eigenlijk nog meer aan een verbeterde versie m.b.t. de statiefgondel (spaart extra 150 dollar uit) dan aan VR.
              VR is meegenomen, maar ik fotografeer toch heel vaak van statief en dan heb je aan VR totaal niets.
              mvg
              Antoine

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                Dat is juist Antoine, al lijkt het dat Nikon de laatste jaren eerder de slechte weg lijkt in te slaan inzake het vervaardigen van degelijke statiefgondels. Kijk eens even naar de bevindingen van Bjorn Rorslett http://www.naturfotograf.com/index2.html onder 'lenses' - onderaan klik 'Lens Tripod Collars'.
                De oudere (manuele) lenzen hebben opvallend de betere statiefgondels.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  Dat is juist Antoine, al lijkt het dat Nikon de laatste jaren eerder de slechte weg lijkt in te slaan inzake het vervaardigen van degelijke statiefgondels. Kijk eens even naar de bevindingen van Bjorn Rorslett http://www.naturfotograf.com/index2.html onder 'lenses' - onderaan klik 'Lens Tripod Collars'.
                  De oudere (manuele) lenzen hebben opvallend de betere statiefgondels.
                  Heel slecht van Nikon.
                  mvg
                  Antoine

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                    Iemand al nieuws over een eventuele nieuwe 300mm f4???
                    http://www.avdmnatuurfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                      Gisteren toch maar de knoop doorgehakt.

                      Ik was in de bekende winkel in Aken (BRD).
                      Daar kwam net een Nikon 300mm f4 binnen.
                      Nadat ik hem even op de D700 mocht uitproberen was ik gelijk verkocht.

                      Dus heb ik hem maar op mijn D700 laten zitten.

                      Kosten 1270 euro inclusief neutraal filter.

                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                        proficiat met de aanwinst!
                        laat de foto'kes maar komen
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                          Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                          proficiat met de aanwinst!
                          laat de foto'kes maar komen
                          Zodra ik thuis ben en het weer het toelaat dan komen ze eraan.
                          Toen ik de lens even teste op een kleine clown kwam dit als resultaat.
                          Buiten het verkleinen is deze Foto onbewerkt.

                          http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IFPCLDF7.jpg


                          mvg
                          Antoine

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                            haarscherp en prachtige kleuren
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe AF-S 300mm F4 ??????

                              proficiat met je nieuwe aanwinst Antoine !
                              je zal er veel plezier aan beleven : haarscherp, ook met gebruik van TC II 1.4.
                              Dan heb je wel wat licht nodig, anders heeft de AF er wat last mee.

                              Comment

                              Working...
                              X