Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

    Hallo,

    Is er iemand die op zijn D700 of D3 gebruik maakt van de Nikkor 35-70 f/2.8 schuifzoom die in 2006 van de markt ging?

    Ik zou op de D700 -als die er komt- eventueel een lichte maar goede zoom verkiezen boven de zwaardere maar ongetwijfed betere 24-70 f2.8 AFS lens. Ik zou daarnaast eerder vaste lenzen aanschaffen (Zeiss ZF 35/2, 50/2 en Nikkor 85 1.4).

    Hier http://www.pictchallenge-archives.net/fichesD3.html las ik dat de 35-70 het nog steeds goed doet als hij op f4 gebruikt wordt.

  • #2
    Re: Nikkor 35-70 f/2.8 op D700



    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

      Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      zoals vermeld in de topic dus, maar wou eens de ervaringen hier polsen

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

        Ik gebruik hem op m'n D700, prima lens, focust vrij snel met de krachtige motor van de D700... komt veel beter tot z'n recht als op een D300...
        Gebruik ze voor studio, portret werk. gebruik daarnaast een 85mm 1.4,

        naar breedhoek zal je nog wat meer nodig hebben... ik heb nog een 28mm 1.8 en zoek nog een 20mm...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

          Bednkt d_oracle, misschien ga ik ervoor.
          Ik zag je website, prachtige foto's bij.
          Heb je nog aanraders voor op de D700? Ik doe vooral portret en ladschap.
          Ik dacht nog aan de 85 f/1.4 en de Zeiss 35 ZF en 50 ZF macro.

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

            heb hem (D700) nog maar een paar dagen... maar de 85 1.4 is zeker een aanrader!
            http://forum.belgiumdigital.com/f41/...ed-241357.html

            voor portret heb je met een 35-70 en 85mm al leuke lenzen in huis... een 70-200 of 80-200 is ook mooi!

            naar landschap, 28mm is al best leuk, 20mm staat op m'n verlanglijstje...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Nikkor 35-70 f/2.8 op D700

              De 35-70 is zeker zeer bruikbaar, maar naast de lenzen die je dan hebt is het zoombereik misschien wat beperkt. Tal van andere Nikon zooms met meer bereik doen het ook redelijk tot goed (als we dan de 24-70 maar even als uitstekend maar zwaar en kostbaar buiten beschouwing laten).
              Ik zal binnenkort eens tijd nemen om wat verschillende polls te maken met allerlei lenzen, da's wel eens interessant.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X