Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expensive...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Expensive...

    Beste mensen, ik ben nieuw hier op BD. Dit is mijn derde foto die ik hier plaats en aangezien er van de vorige twee (landschapsfoto en foto paddenstoel) werd gezegd dat ik ze beter in 'showcase' had gepost probeer ik het met deze foto gemaakt in Rome.

    Deze foto dateert van maart vorig jaar. Het regende die dag maar ik heb toen toch wat foto's 'geschoten' in deze winkelstraat richting Spaanse trappen.

    Vooral het kleurenpalet, de compositie met al die gevulde ramen en zeker de naam van de winkel spraken mij aan.

    De tweede foto is er eentje in zwartwit van de Spaanse trappen.

    Jullie commentaar graag :-)






    Last edited by Marc_S; 14 december 2008, 17:25.

  • #2
    Re: Expensive...

    De eerste is te groothoek naar mijn smaak. Ik zou bv meer gefocust hebben op de rechtse 6 ramen naast de regenpijp.
    De tweede is heel goed qua standpunt. Maar net iets teveel trappen ?
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #3
      Re: Expensive...

      Er valt best nog wat uit te halen door een perspectiefcorrectie.
      Gezien je foto geen Exif meer bevat i.v.m. de gebruikte fokaal heb ik een correctie gedaan zowat uit de gis.



      zal binnen 48 uur deze verwijderen
      Henri
      Last edited by kodachrome; 17 december 2008, 00:13.
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: Expensive...

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Er valt best nog wat uit te halen door een perspectiefcorrectie.
        Gezien je foto geen Exif meer bevat i.v.m. de gebruikte fokaal heb ik een correctie gedaan zowat uit de gis.

        zal binnen 48 uur deze verwijderen
        Henri
        Niet meer doen.
        Ik snap wat je bedoeld maar enige objectief afwijking is prima om te zien hoor.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #5
          Re: Expensive...

          Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
          Er valt best nog wat uit te halen door een perspectiefcorrectie.
          Gezien je foto geen Exif meer bevat i.v.m. de gebruikte fokaal heb ik een correctie gedaan zowat uit de gis.



          zal binnen 48 uur deze verwijderen
          Henri
          Dag Henri,

          Ik was die dag op stap in Rome met enkel mijn NIKON Coolpix 2500 bij de hand. Dit compacte cameraatje is erg handig maar heeft natuurlijk zijn beperkingen ('t is intussen al meer dan 6 jaar oud maar het werkt nog prima).
          De exif-gegevens gingen verloren bij het bewerken (kader rond geplaatst, die ik weer heb verwijderd ifv BD)

          Controle van de originele foto geeft volgende gegevens:
          De focuslengte was 6 mm; verder nog: F/2.7; sluiter 1/32 sec en ISO 100
          Met mijn Canon 300D had ik waarschijnlijk meer kwaliteit kunnen halen, maar die had ik toen niet bij :-(

          Bedankt voor de reactie.
          Last edited by Soeki Wan; 20 december 2008, 18:48.

          Comment


          • #6
            Re: Expensive...

            Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
            De eerste is te groothoek naar mijn smaak. Ik zou bv meer gefocust hebben op de rechtse 6 ramen naast de regenpijp.
            De tweede is heel goed qua standpunt. Maar net iets teveel trappen ?
            Ik begrijp dat deze groothoekopname te 'wijd' kan lijken. Maar ik probeerde de totaliteit van deze vakjesstructuur in die gevel weer te geven. De ingang met de naam van de winkel mocht daarbij zeker niet ontbreken (imho).
            Bedankt voor de reactie :-)
            Marc

            Comment


            • #7
              Re: Expensive...

              Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
              De eerste is te groothoek naar mijn smaak. Ik zou bv meer gefocust hebben op de rechtse 6 ramen naast de regenpijp.
              De tweede is heel goed qua standpunt. Maar net iets teveel trappen ?
              Dat zou dan een verticale foto geworden zijn...
              Rechts van de regenpijp stond een wagen geparkeerd en daar miste ik de naam van de winkel...

              Comment

              Working...
              X