Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Irish coffee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Irish coffee

    Hallo jongens/meisjes, dames/heren,

    ik moet voor een klant een aantal beelden maken van koffie met sterke drank. Hij wil een mooie laag slagroom op de koffie hebben. Als ik dit nu op voorhand uittest begint mijn slagroom telkens dadelijk te zakken, hetgeen niet mooi oogt op foto. Ik heb reeds verschillende soorten slagroom gekocht, en uitgetest op warme en koude koffie. Telkens hetzelfde resultaat.

    Weet er iemand een truk om de slagroom een tijdje langer mooi te houden? eventueel een ander product dat dienst kan doen?
    Alle tips welkom!

    Bedankt alvast,

    Kris

  • #2
    Re: Irish coffee

    gebruik geslagen room ipv slagroom.(zo hoort het trouwens ook)
    niet rechtstreeks op de koffie gieten maar via de bolle kant van een lepel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Irish coffee

      Heb je het al eens met inex room (blauwe potjes) geprobeerd, deze room kan je ook beter stijf kloppen dan andere merken.

      Je opgeklopte room enkele uren of zelf een dag in de ijskast plaatsen kan ook helpen.
      www.pdsfotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Irish coffee

        een spuitbus met scheerschuim al geprobeerd?

        Comment


        • #5
          Re: Irish coffee

          goede ideeën alvast, ik ga het direct proberen.

          Als er nog tips zijn...

          Comment


          • #6
            Re: Irish coffee

            zie mijn comment!!!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Irish coffee

              scheerschuim geeft erg goede resultaten blijkbaar. Ik denk dat ik het hiermee wel ga redden.

              Bedankt allemaal voor de tips en nog een fijn weekend!

              Kris

              Comment


              • #8
                Re: Irish coffee

                Oorspronkelijk geplaatst door tourist Bekijk bericht
                scheerschuim geeft erg goede resultaten blijkbaar. Ik denk dat ik het hiermee wel ga redden.

                Bedankt allemaal voor de tips en nog een fijn weekend!

                Kris
                www.positief-online.be
                En hoe smaakt het ?
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Irish coffee

                  Oorspronkelijk geplaatst door Airco Bekijk bericht
                  Heb je het al eens met inex room (blauwe potjes) geprobeerd, deze room kan je ook beter stijf kloppen dan andere merken.

                  Je opgeklopte room enkele uren of zelf een dag in de ijskast plaatsen kan ook helpen.
                  Room stijf kloppen...? En in de koelkast zetten...?
                  Had ik het destijds zo gedaan in school, dan zou ik zeker niet geslaagd geweest zijn in die bereiding

                  Hoe wij het aangeleerd werden staat netjes te lezen helemaal onderaan op deze pagina van S.O.S. Piet. Aan z'n recept te zien genoot Piet Huysentruyt duidelijk z'n opleiding waar ik gestudeerd heb.

                  Gebruik zeker kwaliteitsroom voor een mooi resultaat!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Irish coffee

                    Oorspronkelijk geplaatst door tourist Bekijk bericht
                    Hallo jongens/meisjes, dames/heren,

                    ik moet voor een klant een aantal beelden maken van koffie met sterke drank. Hij wil een mooie laag slagroom op de koffie hebben. Als ik dit nu op voorhand uittest begint mijn slagroom telkens dadelijk te zakken, hetgeen niet mooi oogt op foto. Ik heb reeds verschillende soorten slagroom gekocht, en uitgetest op warme en koude koffie. Telkens hetzelfde resultaat.

                    Weet er iemand een truk om de slagroom een tijdje langer mooi te houden? eventueel een ander product dat dienst kan doen?
                    Alle tips welkom!

                    Bedankt alvast,

                    Kris
                    Gewoon heel veel suiker in de koffie oplossen en dan moet je zelfs geen lepel gebruiken.
                    Koffie wel warm maken zodat de stijfgeklopte room kan uitnivelleren. Met een paar minuten heb je toch wel voldoende tijd voor de foto hoop ik ?

                    Terzijde : voor een echte Irish coffee ligt dat moeilijker omdat er ook alcohol in is; de alcohol haalt de dichtheid van de koffie omlaag en de suiker drijft hem op. de truc zit hem in de juiste verhouding.

                    PaulM (heeft deze edele kunst van koffiezetten geleerd ter plekke )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Irish coffee

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      snip

                      PaulM (heeft deze edele kunst van koffiezetten geleerd ter plekke )
                      LOL ! tenzij de tijden heel erg veranderd zijn moet ik de eerste Ier nog tegenkomen die irish coffee drinkt ... ... waarom zou iemand goeie whiskey willen verklooien door er koffie, suiker en godbetert slagroom bij te gooien ... het toeristendrankje bij uitstek dus .. ?

                      wat niet wegneemt dat echte, zelfgeklopte slagroom "the real thing" is .. enkel voor de foto zal ieder ander surrogaat ook wel helpen, niet vergeten wat je er ingegooid hebt natuurlijk ..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Irish coffee

                        Klopfix erbij doen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Irish coffee

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          LOL ! tenzij de tijden heel erg veranderd zijn moet ik de eerste Ier nog tegenkomen die irish coffee drinkt ... ... waarom zou iemand goeie whiskey willen verklooien door er koffie, suiker en godbetert slagroom bij te gooien ... het toeristendrankje bij uitstek dus .. ?

                          wat niet wegneemt dat echte, zelfgeklopte slagroom "the real thing" is .. enkel voor de foto zal ieder ander surrogaat ook wel helpen, niet vergeten wat je er ingegooid hebt natuurlijk ..
                          Kleine nuance: Niet alle Whisk(e)y is goed.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: Irish coffee

                            Oorspronkelijk geplaatst door tourist Bekijk bericht
                            scheerschuim geeft erg goede resultaten blijkbaar. Ik denk dat ik het hiermee wel ga redden.
                            Bedankt allemaal voor de tips en nog een fijn weekend! Kris
                            Da's in ieder geval minder faliekant voor de lijn.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Irish coffee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Kleine nuance: Niet alle Whisk(e)y is goed.
                              Absoluut juist ... probeer het vooral niet met een goede Schotse "single malt" .. je verklooit een, op zichzelf, uitstekend produkt en het smaakt verschrikkelijk als IC

                              Comment

                              Working...
                              X