Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom voor Pentax

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoom voor Pentax

    Ik ben aan het uitkijken voor een telezoom voor mijn K100Super als uitbreiding bij mij Tamron 28-75mm 2.8

    Ben nog aan het twijfelen tussen de volgende objectieven:
    - Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Pentax AF (199,- € bij Studio73)
    - Pentax SMC-DA 55-300mm F:4.0-5.8 ED (279,- € bij Studio73)

    Kan iemand helpen bij mijn keuze?
    Andere voorstellen mogen ook maar ik (kan/wil) geen fortuin uitgeven aan een objectief.

    Ik heb onlangs een Sigma 28-300mm DG Macro F: 3.5-6.3 Pentax AF kunnen lenen van iemand.
    Hoe verhouden de bovenstaande objectieven zich ten opzichte van deze.
    Ze zijn in ieder geval al wat lichtsterker.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Telezoom voor Pentax

    Beide zullen zeker beter zijn dan de Sigma 28-300.

    Persoonlijk zou ik zeker voor de Pentax 55-300 kiezen. Volgens wat ik begrijp van een goede kennis in wiens oordeel ik blindelings vertrouw is de DA55-300 een erg geslaagd ontwerp en meer dan z'n prijs waard. Let wel dat ik deze zelf nog niet probeerde. De twijfelachtige reputatie van Sigma is voor mij een ander argument.

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Telezoom voor Pentax

      Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
      De twijfelachtige reputatie van Sigma is voor mij een ander argument.
      Laat nou net de 70-300 APO uit vrijwel alle testen van budgetzooms als beste komen. De Sigma 10-20 en de 70-200 zijn gewoon toplenzen, maar ze hebben een slechte QC en dat is jammer.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Telezoom voor Pentax

        Als ik bij Pentaxforums ga kijken krijgt de Pentax een 9 en de Sigma 'maar' een 7.

        Als ik op Photozone.de ga kijken Heeft de Sigma precies toch betere resultaten dan de Pentax, of zie ik dat verkeerd? Wel is de Sigma een Canon-versie en staat er duidelijk dat men de testen niet kan vergelijken tussen verschilende systemen.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: Telezoom voor Pentax

          Ik zou niet durven zeggen welke van de 2 lenzen de beste is, maar de Pentax is alleszins een toplens voor zijn prijs.
          Ben er zeer tevreden over.

          Comment


          • #6
            Re: Telezoom voor Pentax

            Waarom kijk je niet es uit naar een 2dehands FA 80-320mm? ZEEER goeie lens en wordt de laatste maanden voor +/- € 120 op eBay verkocht. Zeker de moeite waard! En je hebt meteen een FF-lensje voor't geval Pentax binnenkort toch met een FF-camera komt.
            Pentaxian in hart en nieren...

            Comment


            • #7
              Re: Telezoom voor Pentax

              Ik heb de Pentax maar snel besteld bij Konijn... Zag juist dat hij bij Studio73 zomaar 70 € duurder geworden was (eerst 279,-€ nu plots 359,-€) Bij Konijn staat hij nog 273,32 €
              Groetjes,
              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

              Comment

              Working...
              X