Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

    Hallo,

    Ik kijk hier al een tijdje rond omdat ik mijzelf binnenkort een DSLR cadeau doe.
    Mijn budget? 8 à 900 om te beginnen.
    Wat de body betreft ben ik eruit, dat wordt de Canon 450D (mèt risico op ER99 )
    Voorlopig zal ik me vooral bezig houden met het fotograferen van mijn dochterje (13m.), dus vooral binnen, veel portretten.
    Omdat ik weet dat het beperkte licht binnen het er niet gemakkelijker op maakt, wil ik bij de body één van volgende aankopen:
    of de kitlens, de 18-55 IS en flits (430 EX II) à ca. 830€
    of de Tamron 17-50 2.8 à ca. 880*€€
    Ik weet niet goed hoe ik moet kiezen tussen de twee: de hogere (licht)kwaliteit van de Tamron, of de flits die tenslotte toch ook interessant is.
    Ik hoop dat jullie mij eruit helpen (en niet verder verwarren met een welles-nietes-spelletje ).

    Alvast bedankt voor de moeite!
    Groetjes
    Last edited by Shinsei; 12 december 2008, 23:07.

  • #2
    Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8

    De kitlens van Canon is qua resolutie zeker heel goed. Je kunt er voor weinig geld de 1.8 50mm bij kopen die dan weer 2 stops lichtsterker is.
    Als je de interne flitser normaal gebruikt krijg je al gauw behoefte aan iets meer, maar een eenvoudig diffusieschermpje zoals een A4 velltje wit papier voor de flitser gehouden doet al wonderen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8

      Ik heb eerst een 450D gekocht met kitlens en 430exII en daarna m'n kitlens verkocht en de tamron 17-50 gekocht.
      Die kitlens is goed genoeg hoor. Dus ik zou eerst de canon kopen met flitser en later die tamron.

      Comment


      • #4
        Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8

        Ik heb sinds gisteren een canon speedlite 420ex gekocht (een oude, maar goede externe flits).
        Ik gebruik hem op m'n 450D + kitlens en ben er heel tevreden van.

        Altijd een goede belichting binnen.

        Je kan hem ook op bv een wit plafond richten, dan is heel de kamer mooi belicht.



        Voor de prijs moet je de 420ex ook niet laten liggen. Ik kocht hem 2e hands voor 80euro.


        grts
        Groetjes

        CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

        Comment


        • #5
          Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8

          Alvast bedankt voor jullie raad!

          Shinsei

          Comment


          • #6
            Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

            Ik zou voor de tamron 2.8 gaan. Deze is voor slechte lichtomstandigheden zonder flits ook goed te gebruiken.
            Veel sterkte
            "The important thing is not the camera but the eye..............

            but the camera helps "

            Comment


            • #7
              Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

              Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
              Ik zou voor de tamron 2.8 gaan. Deze is voor slechte lichtomstandigheden zonder flits ook goed te gebruiken.
              Veel sterkte
              Met een externe flits kan je veel meer hoor. Probeer maar es in een donkere kamer een foto te nemen. Die Tamron zal zelfs het moeilijk hebben om te focussen en je foto zal heel donker zijn, hoe hoog je iso waarde ook is.

              Comment


              • #8
                Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                I
                Die kitlens is goed genoeg hoor. Dus ik zou eerst de canon kopen met flitser en later die tamron.
                Ik ga hiermee akkoord

                Comment


                • #9
                  Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Met een externe flits kan je veel meer hoor. Probeer maar es in een donkere kamer een foto te nemen. Die Tamron zal zelfs het moeilijk hebben om te focussen en je foto zal heel donker zijn, hoe hoog je iso waarde ook is.
                  Nee hoor, de camera belicht gewoon volgens overeengekomen normen en de foto zal zeer zeker niet donker zijn, zelfs niet met lage ISO...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Nee hoor, de camera belicht gewoon volgens overeengekomen normen en de foto zal zeer zeker niet donker zijn, zelfs niet met lage ISO...
                    Met sluitertijden van seconden ben je niet veel he (tenzij je nachtfotografie wilt doen op een statief van gebouwen enzo).
                    Nog nooit foto's genomen in ruimtes die even donker zijn als op een fuif ?
                    Daarmee heb je veel groter voordeel dan een lichtgevoelige lens + interne flitser he.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 450D met: 18-55 IS + flits of Tamron f2.8?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      1-Met sluitertijden van seconden ben je niet veel he
                      2 Nog nooit foto's genomen in ruimtes die even donker zijn als op een fuif ?
                      1 -niet best inderdaad, maar ook niet donker....
                      2-Zeker, heel vaak, en ik pas de belichting vaak aan, de camera maakt het te licht.....

                      Comment

                      Working...
                      X