Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke groothoek canon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke groothoek canon ?

    Hallo

    Ben op zoek naar een groothoek lens voor feestjes
    Wie kan mij wat raad geven naar welke lens ik moet uitkijken
    dank u
    groetjes Johan

  • #2
    Re: welke groothoek canon ?

    17-55 F2.8 IS voor een crop

    Comment


    • #3
      Re: welke groothoek canon ?

      Heb je persé een groothoek nodig ?
      Sigma 30mm 1.4 geeft je wel veel licht

      Comment


      • #4
        Re: welke groothoek canon ?

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Heb je persé een groothoek nodig ?
        Sigma 30mm 1.4 geeft je wel veel licht
        ik heb die sigma 30 1.4 gehad, superlensje,... maar echt niet voor feestjes.
        Op feestjes moet je kunnen zoomen.

        17-40 F4 of 16-35 f2.8 + flitsen
        of
        17-55 f2.8 IS + wellicht nog steeds flitsen

        Bart
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #5
          Re: welke groothoek canon ?

          Voor een cropfactor 20D,30D,40D,50D kan ik je maar 1 lens aanraden.
          DE CANON 17-55 2.8 IS USM

          Zolang het een receptie is en geen danspartij, kan je met deze lens perfecte foto's maken zonder flash.

          Voorwaarde : Je moet foto's maken op momenten dat mensen bvb rustig aan het praten zijn.

          Anders een 430EX erbij en je kan alles aan
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: welke groothoek canon ?

            17 -55 met de 10 - 22 voor de tafel en groeps fototjes
            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

            Comment


            • #7
              Re: welke groothoek canon ?

              Zonder twijfel de Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM. Vergeet de 10-22 mm voor groeps foto's.
              In een "gemiddelde" feestzaal zal je bij F2.8, ISO 1600, een sluitertijd van ca. 1/40 sec halen. Dit is meestal voldoende maar niet genoeg bij veel beweging van de objecten. Je zal dan moeten gaan flitsen op de tweede gordijn. Bepaal wel vantevoren hoeveel achtergrond licht je wil voor een goede sfeer opname.
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

              Comment


              • #8
                Re: welke groothoek canon ?

                En waarom niet de 17-50 2.8 van Tamron. Scoort bijna hetzelfde maar kost maar 1/3 van de canon. Hou je nog geld over voor de tokina 11-16 2.8 heb je twee hele goede lensen voor de prijs van 1 canon.
                "The important thing is not the camera but the eye..............

                but the camera helps "

                Comment


                • #9
                  Re: welke groothoek canon ?

                  Persoonlijk start ik op feesten steeds met een 17-55. Maar ik merk steeds op dat ik reeds na enkel opnamen overschakel op mijn 12-24 objectief. Vooral bij buitenfeesten waar niet geflitst moet worden is dit een prachtobjectief, bij flitsopnamen binnen kan deze lens wel problemen opleveren met de egale uitlichting van het flitslicht.
                  Wat bij feesten bijzonder interessant is, is een lichtsterk kort teleobjectief voor de isolering van individuele personen of koppels. Persoonlijk gebruik ik hiervor een 50 mm 1.8 objectief maar een 85mm 1.4 zou nog beter zijn.
                  Samengevat: mijn favorieten voor feesten : 12-24 (eventueel 17-55 voor binnenfeesten) en in ieder geval een 50mm 1.8 voor isolatie van individuele personen.

                  Comment

                  Working...
                  X