Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 400D - beginners vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 400D - beginners vraag

    ben op zoek naar een extra lens voor mijn toestel ik dacht aan iets meer voor binnen en minder ver bereik, als ik objecten wil fotograferen krijg ik altijd te veel op mijn foto volgens mijn mening (beginners mening?!) gebruik nu een Sigma lens 18-200 F3.5-6.3 DC OS. wat raden jullie me aan.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    ben op zoek naar een extra lens voor mijn toestel ik dacht aan iets meer voor binnen en minder ver bereik, als ik objecten wil fotograferen krijg ik altijd te veel op mijn foto volgens mijn mening (beginners mening?!) gebruik nu een Sigma lens 18-200 F3.5-6.3 DC OS. wat raden jullie me aan.
    Misschien draaien aan uw zoomring?

    Andere tip: ga dichter tegen uw object staan

    Minder ver bereik? Ik zou eerst zeggen een breedhoek, maar aan de rest van je tekstje te lezen heb je nood aan een tele met een kleine scherpstelafstand => een macro objectief dus. Canon 100mm F2.8 Macro of Sigma 105 Macro. Je zal sowieso op statief moeten gaan werken als je binnen objecten wil fotograferen, tenzij je maar weinig scherptediepte wil

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

      dat zijn zaken die al toepas
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

        als ik objecten wil fotograferen krijg ik altijd te veel op mijn foto
        grootte en afstand aangeven en dan kan er misschien een advies uitkomen, alles is een object, van luciferdoosje tot een bouwkraan.

        Met 18-200 heb je wel één van de meest universele objectieven en ik ben er bijna nooit aan te kort gekomen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

          sorry beginners fout, alvast bedankt voor de reactie
          het gaat om kleine objecten, ben best tevreden met de huidige combinatie, 't is eender om meer mogelijkheden.
          ik dacht aan bv een canon EF 18-55 IS of EF - S 17-55 F2.8 IS USM (maar duur !) wat is hier het verschil. Of zie ik het totaal verkeerd
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            ik dacht aan bv een canon EF 18-55 IS of EF - S 17-55 F2.8 IS USM (maar duur !) wat is hier het verschil. Of zie ik het totaal verkeerd
            grote verschillen tussen de 18-55 en 17-55 is dat de 17-55 een maximale opening heeft van 2.8 over het hele bereik : dit wil zeggen dat deze lens veeeel minder licht nodig heeft om een foto te nemen.

            Daarenboven heeft deze lens ook USM, dus stelt ze sneller scherp. De lens is ook scherper en heeft een betere kleurrepoductie. t is momenteel een van de (als het niet DE) meest populaire standaardlenzen voor cropcameras (40D/50D/400D/450D/1000D/...)
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
              sorry beginners fout, alvast bedankt voor de reactie
              het gaat om kleine objecten, ben best tevreden met de huidige combinatie, 't is eender om meer mogelijkheden.
              ik dacht aan bv een canon EF 18-55 IS of EF - S 17-55 F2.8 IS USM (maar duur !) wat is hier het verschil. Of zie ik het totaal verkeerd
              Kleine objecten, bedoel je geen macrolens waardoor je dichter op je onderwerp kan scherpstellen. De Canon 100mm Macro bvb

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

                een 17-xxmm zal kleine objecten idd niet groter (beeldvullender) op foto krijgen, enkel een macro-lens is dan geschikt.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

                  Beste
                  Ik fotografeer met mijn canon 400 voor binnen en buiten met de canonlens 18x55 en dat geft mooie foto's
                  Grt.
                  osten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door osten Bekijk bericht
                    Beste
                    Ik fotografeer met mijn canon 400 voor binnen en buiten met de canonlens 18x55 en dat geft mooie foto's
                    Grt.
                    osten

                    Knap, uw post is al even wazig als die van de topicopener.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                      Knap, uw post is al even wazig als die van de topicopener.
                      en uw bijdrage even nuttig als ene fotograaf zonder camera
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        en uw bijdrage even nuttig als ene fotograaf zonder camera
                        Scroll eens naar boven, je zal zien dat ik de eerste was om deze persoon te helpen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 400D - beginners vraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door osten Bekijk bericht
                          Beste
                          Ik fotografeer met mijn canon 400 voor binnen en buiten met de canonlens 18x55 en dat geft mooie foto's
                          Grt.
                          osten
                          osten kon het niet simpeler samenvatten : leer eerst fotograferen met wat je hebt

                          leen bv eens een paar fotografieboeken in de plaatselijke bibliotheek, en schaam je niet om de voorbeelden (proberen) na te maken

                          Comment

                          Working...
                          X