Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 24-70 2.8 stroef?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe 24-70 2.8 stroef?

    Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit ook hebben of voorgehad hebben.

    Ik heb nu een canon 24-70 en tussen 24 en 28mm schuurt de lens binnenin en voelt stroef aan.

    Is het na verloop van tijd weg gegaan of...?
    www.captured.be - Party & Events Log

  • #2
    Re: Nieuwe 24-70 2.8 stroef?

    Een lens in die prijsklasse zou soepel moeten werken, zonder schurende geluiden.

    Als je ze pas hebt gekocht, breng ze dan zo snel mogelijk terug, dan zou je meteen een andere moeten krijgen (als je te lang wacht, dan zal ze opgestuurd worden en moet je veel geduld hebben...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe 24-70 2.8 stroef?

      Dat is de "weathershield" die je voelt...

      Volkomen normaal, heb ze ooit ook gehad en voelt idd stroef aan.

      Dat schurende gevoel zijn de dichtingsrubbers van het uitschuivende gedeelte bij het zoomen.
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe 24-70 2.8 stroef?

        Schurend gevoel is het niet alleen... je hoort het echt, vooral in portrait-houding. Als ik de lens een beetje ondertsteun met een vinger, ik hoef nog geen kracht te zetten, dan schuift ze super smooth zoals de rest van de mm's. Met natuurlijk wel met beetje weerstand wat niet verkeerd aanvoelt. Ik liet het net voelen aan iemand die niets met fotografie doet op mn werk en hij zei ook: ja idd ik voel het direct dat die daar moeilijker draait.
        www.captured.be - Party & Events Log

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe 24-70 2.8 stroef?

          opgelost omgeruild en smooooth... eerst ook nog een andere getest, die was nog erger.
          www.captured.be - Party & Events Log

          Comment

          Working...
          X