Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret Kristien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret Kristien


  • #2
    Re: Portret Kristien

    Er zijn al bijna 250 views en nog niemand heeft een comment gegeven. Ik zal dus mijn mening maar eens neerpennen.

    Wat ik goed vind aan de foto:
    - de toning
    - de compo
    - de schaduw van het haar over het oog, omdat de haren een beetje openvallen en er zo een "gestreept" effect ontstaat

    Wat ik niet zo goed vind en dus persoonlijk anders had gedaan:
    - de harde schaduwen. De zwarte partijen lopen volledig dicht en ik zie hier de meerwaarde niet van in dit beeld
    - de lichtrichting: wat wilde je bereiken met dat zijdelingse, bijna horizontale licht? Ik zou het frontaler en hoger geplaast hebben. Nu krijg je een onflatterende schaduw van de neus. Door de lichtrichting vangt de kin ook heel veel licht. Heldere delen vragen veel aandacht in een foto en dus gaat hier de aandacht naar de kin, wat me een beetje nutteloos lijkt. Je moet zorgen dat je de aandacht van de kijker trekt naar de delen waarop je ook effectief de aandacht wil vestigen. Waarom zou je bij dit beeld aandacht willen schenken aan de kin?
    Elementen die aandacht trekken zijn bv: heldere delen, contrasterende elementen, scherpte, lijnen,... Gebruik die elementen om de aandacht van de kijker te sturen.
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

    Comment


    • #3
      Re: Portret Kristien

      mooi en op een leuke manier met het licht gespeeld.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Portret Kristien

        De harde neusschaduw stoort me.

        Comment


        • #5
          Re: Portret Kristien

          eigenlijk vind ik niks goed aan deze foto, sorry
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Portret Kristien

            Vind het een mooi plaatje maar door het strijklicht veroorzaak je ongewenste schaduwen op de kin. ik zelf zou dat wegpoetsen.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Portret Kristien

              scherp zou deze veel beter zijn

              Comment


              • #8
                Re: Portret Kristien

                ik vind het een 'moeilijke'plaat om te beoordelen.. kon ik het maar vatten.. is het de onscherpte, de kleuren, de belichting, of de schaduwen?? Maar goed, smaken verschillen gelukkig, en het is slechts mijn persoonlijke mening..

                Comment


                • #9
                  Re: Portret Kristien

                  Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                  Er zijn al bijna 250 views en nog niemand heeft een comment gegeven. Ik zal dus mijn mening maar eens neerpennen.

                  Wat ik goed vind aan de foto:
                  - de toning
                  - de compo
                  - de schaduw van het haar over het oog, omdat de haren een beetje openvallen en er zo een "gestreept" effect ontstaat

                  Wat ik niet zo goed vind en dus persoonlijk anders had gedaan:
                  - de harde schaduwen. De zwarte partijen lopen volledig dicht en ik zie hier de meerwaarde niet van in dit beeld
                  - de lichtrichting: wat wilde je bereiken met dat zijdelingse, bijna horizontale licht? Ik zou het frontaler en hoger geplaast hebben. Nu krijg je een onflatterende schaduw van de neus. Door de lichtrichting vangt de kin ook heel veel licht. Heldere delen vragen veel aandacht in een foto en dus gaat hier de aandacht naar de kin, wat me een beetje nutteloos lijkt. Je moet zorgen dat je de aandacht van de kijker trekt naar de delen waarop je ook effectief de aandacht wil vestigen. Waarom zou je bij dit beeld aandacht willen schenken aan de kin?
                  Elementen die aandacht trekken zijn bv: heldere delen, contrasterende elementen, scherpte, lijnen,... Gebruik die elementen om de aandacht van de kijker te sturen.

                  Bedankt voor de gegronde commentaar, ik bekijk de foto heel anders nu. Dankzij reacties als deze leer ik tenminste bij!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret Kristien

                    Ik ga hier toch even op inhaken voordat je voortaan recht van voren platgeflitste beelden gaat maken.

                    De hoek van het licht is helemaal niet verkeerd namelijk. Integendeel. .
                    Dit licht, (helemaal als de neusschaduw iets doorloopt en de volgende raakt) is dus een Rembrandt licht en wordt heel veel gebruikt. (het lichte driehoekje onder het oog)
                    Waar je wel voor moet zorgen is dat de neusschaduw de lip niet doorbreekt maar netjes lang/over de hoek loopt in dat geval.

                    Het dichtlopen van het zwart is ook geen probleem bij dit soort belichtingen/portretten. Het hoort erbij en mag.
                    Natuurlijk kun je iets oplichten, maar dit is een persoonlijke smaak maar absoluut geen wet!!

                    Het enige waar ik in mee ga is de intensiteit van het licht op de linker wang en kin. Dat is te fel en daar heeft Evi wilmus volkomen gelijk dat een lichte plek altijd aandacht trekt. Maar dat is een kwestie van het licht zo te sturen dat het overal in het gezicht een gelijke intensiteit krijgt.
                    Als je dat hebt, is het een prima vorm van belichten.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret Kristien

                      Thx mate!

                      Btw, erg knap werk in je portfolio trouwens!

                      Comment

                      Working...
                      X