Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zusjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zusjes


  • #2
    Re: Zusjes

    vind het een goeie opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Zusjes

      Erg mooi! Ook mooie kleuren vind ik.

      Comment


      • #4
        Re: Zusjes

        Ik vind dit niet goed. De achtergrond is niet mooi en lijkt vervormd en scheef te staan. De kleine kijkt wel leuk, maar grote zus staat er onverschillig bij. De scherpte is ook niet 100%. Imo gewoon een snapshot.

        Comment


        • #5
          Re: Zusjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
          Ik vind dit niet goed. De achtergrond is niet mooi en lijkt vervormd en scheef te staan. De kleine kijkt wel leuk, maar grote zus staat er onverschillig bij. De scherpte is ook niet 100%. Imo gewoon een snapshot.
          honderd procent mee eens
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Zusjes

            Voor wat jij in beeld wil brengen is het een beetje crap gekadreerd.

            Beter meer plaats achter de grote zus gelaten.
            Er lijkt ook iets niet te kloppen met het perspectief. De lijnen op de deur lijken niet recht.
            Rechts op de foto wel, links weer niet. Verwart me een beetje. Staat die nu recht, of niet ?

            De blik van de meisjes is niet geposeert en dat vind ik een groot pluspunt. Ik hou van dit soort portretten. Ook vraag ik me af of ze die lichtblauwe pull nu aan wil doen, of is dit om deze beter te dragen. Foto doet de kijker wat langer nakijken hierdoor.

            Het leven zoals het is

            Comment


            • #7
              Re: Zusjes

              Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Imo gewoon een snapshot.
              Is toch niets mis mee ? (met het feit dat het een snapshot is )

              De rijpere term hiervan is Straatfotografie.

              Comment


              • #8
                Re: Zusjes

                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Is toch niets mis mee ? (met het feit dat het een snapshot is )

                De rijpere term hiervan is Straatfotografie.
                Tuurlijk is daar niks mis mee.. Iedereen post wat die wilt. Als de TS er content mee is, mij goed. Ik wil hem er gewoon op wijzen dat er dingen beter kunnen.
                Straatfotografie en straatfotografie zijn twee. Mijn eerste platen in de studio kun je ook niet vergelijken met het werk van de pro's (en niet pro's) die hier rondlopen.
                Vaak worden hier op BD (imo) snapshots de hemel in geprezen als er iemand van een of ander exotisch oord op staat. Voor mij zijn dit gewoon portretten van mensen. En dienen ze op dezelfde manier te worden beoordeeld als iemand met een niet-donkere huidskleur. Dat gevoel heb ik er toch bij 'in het algemeen'. Niet op de TS en zijn platen gericht.

                Comment


                • #9
                  Re: Zusjes

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Tuurlijk is daar niks mis mee.. Iedereen post wat die wilt. Als de TS er content mee is, mij goed. Ik wil hem er gewoon op wijzen dat er dingen beter kunnen.
                  Straatfotografie en straatfotografie zijn twee. Mijn eerste platen in de studio kun je ook niet vergelijken met het werk van de pro's (en niet pro's) die hier rondlopen.
                  Vaak worden hier op BD (imo) snapshots de hemel in geprezen als er iemand van een of ander exotisch oord op staat. Voor mij zijn dit gewoon portretten van mensen. En dienen ze op dezelfde manier te worden beoordeeld als iemand met een niet-donkere huidskleur. Dat gevoel heb ik er toch bij 'in het algemeen'. Niet op de TS en zijn platen gericht.
                  Sommige portretten vragen niet om op de foto te staan. Maar door een snelle handeling van de fotograaf kan dit soort portretten wel slagen. Wat vind de TS zelf van de foto. Er is blijkbaar wel iets dan hem hierin aanspreekt, anders toont hij hem ons niet. Je kan dit soort fotografie echt niet met studio shoots vergelijken. Totaal verschillend. De donkere huidskleur is geen relevante beoordeling van een foto. Soms moet je echter verder kijken dan enkel de mening van "het is een snapshot".

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zusjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Sommige portretten vragen niet om op de foto te staan. Maar door een snelle handeling van de fotograaf kan dit soort portretten wel slagen.
                    Daar vertel je mij niks nieuws. Wat doen bekende straatfotografen dan verschillend? Ik weet het niet, maar verschil zie je heel zeker. Die gasten leggen ook dingen uit het dagelijkse leven op de plaat. Dat kan snel gebeuren of na lange observatie. Het technische is daar ook zeker niet altijd 100%, maar daar blaast de inhoud je omver. Hier is de technische kant niet OK, maar inhoudelijk zie ik ook niet veel interessants.

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Wat vind de TS zelf van de foto. Er is blijkbaar wel iets dan hem hierin aanspreekt, anders toont hij hem ons niet.
                    Tja, iedereen die met fotografie begint vind na een aantal weken zijn platen schitterend. Die foto's kunnen een hele vooruitgang zijn tov de eerste foto's. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ze 'showcasewaardig' (relatief begrip) zijn of goed genoeg om er geen opmerkingen over te hebben. Nu heeft de TS wel al ervaring, maar ik vind deze post zeeeeeker niet van dit calliber. Deze laatste plaat is ook van de TS, maar vind ik een wereld van verschil.

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    Je kan dit soort fotografie echt niet met studio shoots vergelijken. Totaal verschillend.
                    Ik vergelijk dit ook niet met studio fotografie. Ik vergelijk "mijn eerste studio foto's" met de geweldige studio foto's die professionals na jaren ervaring kunnen waarmaken. Een analoge situatie imo.

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    De donkere huidskleur is geen relevante beoordeling van een foto. Soms moet je echter verder kijken dan enkel de mening van "het is een snapshot".
                    Dat een donkere huidskleur geen relevante beoordeling is, is helemaal juist.
                    Toch merk ik dat platen van afrikaanse, chinese, .. kindertjes overgewaardeerd worden op het forum. Ok het is lief, ok het is zielig, maar dat maakt het imo zeker niet automatisch geweldig.
                    En nogmaals, dit is mijn visie over meerdere postings in dat genre. Er zit zeker kwalitatieve fotografie tussen, en een blik kan de rest van de 'foutjes' doen verdwijnen. Maar dat dit allemaal vanzelfsprekend is, nee..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zusjes

                      Alle foto's genomen in een studio zijn studio portretten, de andere zijn snapshots.
                      Deze foto is niet georchestreerd en dat merk je duidelijk aan de afwezige blik. De ander foto met het jongetje op de berg is beter omdat de jongen interactief met de fotograaf betrokken is.
                      Dat is het enige verschil tussen de twee. Een andere achtergrond bij de meisjes is niet relevant omdat de meisjes nu eenmaal daar staan. Vraag hen even opzij te gaan, en de foto is niet meer zoals de fotograaf dit wou. IMO had de fotograaf wat meer van de omgeving mogen laten zien, nu lijken ze zowat op elkaar gedrukt. TS heeft de mensen geportreteerd zoals ze in het dagelijkse leven zijn. En dat is moeilijker dan je denk. Het zou pas een ramp zijn mochten ze op deze foto met hun ogen dicht staan. Maar dat is niet het geval
                      Last edited by powerkiller; 12 december 2008, 12:06.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zusjes

                        Eigenlijk moet ik Lennert bijtreden in zijn mening...

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Alle foto's genomen in een studio zijn studio portretten, de andere zijn snapshots.
                        Als je snapshots bedoelt als goedkoop, dan geef ik je voor 100% ongelijk! Er passeert hier best straatfotografie die ik knapper vind dan studio-opnames!

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Deze foto is niet georchestreerd en dat merk je duidelijk aan de afwezige blik. De ander foto met het jongetje op de berg is beter omdat de jongen interactief met de fotograaf betrokken is. Dat is het enige verschil tussen de twee. Een andere achtergrond bij de meisjes is niet relevant omdat de meisjes nu eenmaal daar staan. Vraag hen even opzij te gaan, en de foto is niet meer zoals de fotograaf dit wou.
                        Omdat hij niet geochestreerd is maakt dat de foto goed...? Nee hoor, daarin kan ik niet volgen. Het kan een foto goed maken als je het perfecte moment afwacht, iets wat ik in deze plaat volledig mis. Ze staan daar gewoon te staan, en dat heeft de TS gewoon vastgelegd. Kortom, er is weinig verhaal voor de kijker. De foto zet niet tot nadenken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        IMO had de fotograaf wat meer van de omgeving mogen laten zien, nu lijken ze zowat op elkaar gedrukt.
                        Dat is zeker!

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        TS heeft de mensen geportreteerd zoals ze in het dagelijkse leven zijn. En dat is moeilijker dan je denk. Het zou pas een ramp zijn mochten ze op deze foto met hun ogen dicht staan. Maar dat is niet het geval
                        De ogen dicht... Dat mankeert er nog aan
                        Het is inderdaad moeilijker dan aangenomen wordt, daarom dat ik zoveel respect heb voor mooie straatfotografie. Maar deze foto is dat jammer genoeg niet en strandt daardoor wat in het vakje van de simpele snapshots.
                        Google bv maar eens op Willem Wernsen, en bekijk zijn albums van China eens. Dąt vind ik persoonlijk fantastische straatfotografie. Akkoord, er is hier en daar wat gedirigeerd, maar op een manier dat het beeld zeker ten goede komt. Daar is niks mis mee want uiteindelijk is dat net waarvoor we gaan: het betere beeld.

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zusjes

                          Als je snapshots bedoelt als goedkoop, dan geef ik je voor 100% ongelijk! Er passeert hier best straatfotografie die ik knapper vind dan studio-opnames!
                          De term snapshot word te pas en te onpas gebruikt als goedkoop, maar dat is het niet.
                          Ik bedoel nmlk dat elke foto die spontaan tot stand komt (hoe goed of hoe slecht ook) en niet in een studio genomen is, een snapshot is. Het is toch een foto van het moment zelf.

                          Omdat hij niet geochestreerd is maakt dat de foto goed...? Nee hoor, daarin kan ik niet volgen. Het kan een foto goed maken als je het perfecte moment afwacht, iets wat ik in deze plaat volledig mis. Ze staan daar gewoon te staan, en dat heeft de TS gewoon vastgelegd. Kortom, er is weinig verhaal voor de kijker. De foto zet niet tot nadenken.
                          Ik maakte hier een vergelijking met de foto van de jongen. Deze is spontaan en interactief tot stand gebracht, en is daardoor een gelukte plaat. Ook het mooie landschap doet hier wonderen.
                          Ofwel heeft de fotograaf het beeld zelf bepaald, ofwel legt hij het vast zoals het is.
                          De foto heeft mij wel tot nadenken aangezet. Zie vorige reply.
                          Wat is volgens jouw dan het perfecte moment bij de zusjes?

                          De ogen dicht... Dat mankeert er nog aan
                          Het is inderdaad moeilijker dan aangenomen wordt, daarom dat ik zoveel respect heb voor mooie straatfotografie. Maar deze foto is dat jammer genoeg niet en strandt daardoor wat in het vakje van de simpele snapshots.
                          Dit komt omdat er van de omgeving niets te zien is. Mocht dit een halfnaakt model zijn, dan zou er mildere commentaar komen. Daar ben ik zeker van.

                          Google bv maar eens op Willem Wernsen, en bekijk zijn albums van China eens. Dąt vind ik persoonlijk fantastische straatfotografie. Akkoord, er is hier en daar wat gedirigeerd, maar op een manier dat het beeld zeker ten goede komt. Daar is niks mis mee want uiteindelijk is dat net waarvoor we gaan: het betere beeld.
                          Willem doet dit goed, Twijfel ik niet aan. Maar de TS wil wat bijleren, (anders word je hier geen lid). Elke foto die niet in jouw album past of niet jouw smaak is moet je niet afwenden als goedkoop snapshotje. De enige verbetering die ik kan aanbrengen is dat er te weinig omgeving zichtbaar is.

                          Mvg,
                          Marc
                          Last edited by powerkiller; 12 december 2008, 18:55.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zusjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Wat is volgens jouw dan het perfecte moment bij de zusjes?
                            Je stelt mij nu een vraag die ik onmogelijk kan beantwoorden, om de eenvoudige reden dat ik er niet bij was op het moment dat de plaat gemaakt werd. Ik ken niks van de wijdere omgeving, van de beweging errond...

                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Dit komt omdat er van de omgeving niets te zien is. Mocht dit een halfnaakt model zijn, dan zou er mildere commentaar komen. Daar ben ik zeker van.
                            Bij velen zou dit inderdaad het geval zijn, want ik schreef onlangs nog dat er hier veel reageren met een teveel aan hormonen.



                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Willem doet dit goed, Twijfel ik niet aan. Maar de TS wil wat bijleren, (anders word je hier geen lid).
                            De TS kan hier zeker bijleren hoor, al is het maar door te stelen met z'n ogen. Als je uit zo'n rijk aanbod niks kan bijleren, dan zal je het nergens bijleren.

                            Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Elke foto die niet in jouw album past of niet jouw smaak is moet je niet afwenden als goedkoop snapshotje.
                            Van een kort door de bocht antwoord gesproken...
                            Dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met het niet passen in mijn album of met m'n persoonlijke smaak. De foto op zich is imho gewoon niet sterk genoeg op zich om de al eerder genoemde redenen.

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zusjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Van een kort door de bocht antwoord gesproken...
                              Dat heeft niks, maar dan ook niks te maken met het niet passen in mijn album of met m'n persoonlijke smaak. De foto op zich is imho gewoon niet sterk genoeg op zich om de al eerder genoemde redenen.

                              Mvg,
                              Frederic
                              Sorry, ik wou je niet aanvallen.
                              Ik vind dat de term snapshot nogal snel op het forum gepost word als de foto niet aanslaat.
                              Terwijl dat voor sommige wel zo is. Vandaar ook mijn doorgedreven mening.
                              Mvg,
                              Marc

                              Comment

                              Working...
                              X