Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkon lenzen op D3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkon lenzen op D3

    Kan er iemand me vertellen hoe ik te weten kan komen of mijn Nikkor lenzen welke ik nu gebruik op een Fuji S2 pro, ook zullen werken op een nieuwe Nikon D3 toestel.

  • #2
    Re: Nikkon lenzen op D3

    Ze zullen allemaal werken...

    MAAR: als het DX lenzen zijn, zal de volledige sensor oppervlakte niet gebruikt worden.
    Standaard staat de D3 zo ingesteld, dat bij gebruik van een DX lens, er automatisch gecropt wordt ("Auto DX crop") zodat je een foto van 5 megapixels bekomt i.p.v. 12 megapixels.

    Alleen met "full frame" lenzen wordt de gehele sensor benut, en krijg je 12-megapixel foto's.

    Welke lenzen heb je? Als het "DX" lenzen zijn, staat dit duidelijk vermeld op het naamplaatje van de lens.

    --
    Denis

    Comment


    • #3
      Re: Nikkon lenzen op D3

      Als je lenzen volledig funktioneren op de Fuji, zullen ze ook werken op de D3, echter staat er DX op de lenzen, dan werken ze in de cropmode echter zoom werken meestal wel weer van de helft van de langste brandpunts afstand tot de langste volledig vullen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikkon lenzen op D3

        Behalve technisch werken is het ook interessant hoe ze voldoen en of je hier en daar toch in vervanging moet investeren. Met name de randkwaliteit is dan interessant. Je zou een lijstje kunnen maken, dan voorzien ik en andere liefhebbers die vast wel van commentaar.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X