Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ref objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ref objectief

    Goedemiddag!

    Ik had graag geweten waarom de standaard kitlenzen van Nikon 18-55 en 55-200 niet aanbevolen worden als iemand een D300 body koopt.
    Het zijn toch goede lenzen en op de D80 gaven ze geen problemen…

    Is dit dan enkel fotokwaliteit of zouden de AF sensoren malfunctions kunnen geven met de body van de D300?

    Hebben jullie een idee?
    Als het enkel naar lichtsterkte is dan kan dat wel gedeeltelijk opgelost worden met de goede iso waarden neem ik aan…
    Nikon D300

  • #2
    Re: ref objectief

    Die lenzen werken perfect op een D300.

    Maar het is geen optimale combinatie omdat je veel geld geeft aan een body en weinig aan de lenzen. Terwijl het de lens is die de kwaliteit van het beeld bepaald. Je investeert beter in een goede lens dan in een dure body.
    ... see the ART not the TOOL ...

    Comment


    • #3
      Re: ref objectief

      Net zo iets als een Ferrari op bandjes van een middenklasser
      Het rijdt echt wel, je komt er ook mee thuis maar het rijdt toch net ff anders..... prestaties blijven wat achter zullen we maar zeggen.
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #4
        Re: ref objectief

        Zoals hierboven reeds gezegd, een D300 verdiend meer dan die kitlensjes, maar om te beginnen absoluut geen probleem.

        Comment


        • #5
          Re: ref objectief

          Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
          Goedemiddag!

          Ik had graag geweten waarom de standaard kitlenzen van Nikon 18-55 en 55-200 niet aanbevolen worden als iemand een D300 body koopt.


          Hebben jullie een idee?
          Ja!!

          Omdat het op Belgiumdigital niet de gewoonte is om betaalbare lenzen aan te prijzen, steevast komt het antwoord dat je minstens een klein fortuin aan lenzen zult moeten spenderen.....
          Het is bij Nikon zo, en het is bij Canon net zo....
          Nu kijk ik ook veel op andere forums, wat me opvalt, is dat daar minder "neerkijkend" gedaan word op zogenaamde kitlenzen of budgetlenzen.
          Uiteraard zijn duurdere lenzen doorgaans beter, maar ga we daar ook beter foto's mee maken, dat is de vraag.

          Comment


          • #6
            Re: ref objectief

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ja!!

            Omdat het op Belgiumdigital niet de gewoonte is om betaalbare lenzen aan te prijzen, steevast komt het antwoord dat je minstens een klein fortuin aan lenzen zult moeten spenderen.....
            Ik heb nog nergens gelezen dat er een fortuin moet worden uitgegeven.... nergens staat dat hij beter kan gaan voor..... lenzen. Niemand zegt dat het slechte lenzen zijn...... Ik heb niemand horen roepen dat het alleen lukt met 1.4 of 2.8 lenzen toch?
            De vraag was:

            Ik had graag geweten waarom de standaard kitlenzen van Nikon 18-55 en 55-200 niet aanbevolen worden als iemand een D300 body koopt.
            Het zijn toch goede lenzen en op de D80 gaven ze geen problemen…



            Maar je snapt zelf ook dat een semi pro body toch om wat meer kwaliteit vraagt dan een prosumer body.
            Ik heb echt heerlijke plaatje gemaakt met de 18-70 op de D70s. Prima kitlens van behoorlijk kwaliteit voor de centjes. Maar op de D300 viel'ie me toch wel tegen .... en dus toch maar weer in de buidel getast voor een upgrade.....
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment


            • #7
              Re: ref objectief

              Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
              Ik heb nog nergens gelezen dat er een fortuin moet worden uitgegeven.... nergens staat dat hij beter kan gaan voor..... lenzen. Niemand zegt dat het slechte lenzen zijn...... Ik heb niemand horen roepen dat het alleen lukt met 1.4 of 2.8 lenzen toch?
              Nee, en dat zeg ik ook niet, maar zijn vraag komt ook uit de synthese van wat anderen als antwoord krijgen in andere topics, (dus zelden dat deze lenzen goed zouden zijn)

              Comment


              • #8
                Re: ref objectief

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Nee, en dat zeg ik ook niet, maar zijn vraag komt ook uit de synthese van wat anderen als antwoord krijgen in andere topics, (dus zelden dat deze lenzen goed zouden zijn)
                Dan heb ik je verkeerd begrepen.... sorry.
                Het is hier zeker not done om geen Pro lenzen aan te raden, alles moet maar Pro of het rode elletje zijn... en al helemaal geen lenzen die niet merk eigen zijn.... Sigma noemen lijkt wel vloeken voor die apostelen! Ik noem het freudiaans Je moet het maar nodig hebben voor een goed gevoel
                Ik probeer me er niet aan te ergeren maar af en toe kan ik het toch niet laten.....
                maar ik vind wel dat als je diep in de buidel tast om een D300 te kopen dat je er dan toch beter wat goed glas op kan hebben, maar het gaat natuurlijk ook met kitlenzen..... ik zou het persoonlijk liever omdraaien, iets goedkopere body en betere lenzen.
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: ref objectief

                  Ik heb deze lenzencombinatie aan mijn zoon meegegeven naar Australie/Nieuw Zeeland als handige reisset op de D200 en zou dat zeker niet gedaan hebben als de kwaliteit niet uitstekend was.
                  Evenwel zijn de lenzen inderdaad een beetje licht gebouwd, niet lichtsterk en ook geen snelle AF, maar wel een uitstekende fotokwaliteit in relatie tot gewicht en prijs.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: ref objectief

                    Bedankt iedereen!!!
                    Nikon D300

                    Comment

                    Working...
                    X