Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensinfo tokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lensinfo tokina

    hoi allemaal

    heeft er iemand de 50/135 f2.8 van tokina ,deze lens krijgt op andere site's tamelijk goede comm .

    heeft iemand ervaring met deze lens en is hij echt aan te bevelen

    alvast bedankt

    groeten
    danny

  • #2
    Re: lensinfo tokina

    beste
    heb deze lens sedert enkele weken
    haarscherp
    enig "nadeel" af niet snel genoeg voor actiefotos maar is naar mijn mening dan wel de ideale betaalbare portretlens
    grts
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: lensinfo tokina

      Hallo Danny ,



      Toch een goede beoordeling dacht ik .
      mvg,
      john

      Comment


      • #4
        Re: lensinfo tokina

        Heb een 50-135/2.8 van tokina.

        Goed gebouwd, scherp. Ik vind het een aanrader.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: lensinfo tokina

          hoi

          bedankt jongens !!
          dan maakt hij goede kans om hier onder de kerstboom te belanden
          sport doe ik toch niet ,meestal portretjes en bekke als allround wandellenske
          dan zal ze zeker voldoen .

          groeten
          danny

          Comment


          • #6
            Re: lensinfo tokina

            De Tokina is dezelfde als de Pentax 50-135 (maar dan zonder ultrasone AF-motor) en ik ken er een paar die daar heerlijke platen mee maken. Heel scherp!

            Heb jij een adresje waar je aan Tokina kunt geraken? Ben zelf op zoek naar de Tokina 16-50...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: lensinfo tokina

              @ marcfoto

              ik ben vandaag de tokina gaan halen ,idd scherpe lens ,1 ste zicht is heel goed
              ik ben hem gaan halen bij foto konijnenberg in turnhout ,heb op de site gezien dat ze die lens
              daar op voorraad hadden .

              groeten
              danny

              Comment


              • #8
                Re: lensinfo tokina

                Volgens de recensies is dit inderdaad een toppertje en ik overweeg dan ook om dat objectief aan te kopen. Maar heeft iemand van de mensen die dat objectief reeds gebruiken ervaring met een 1,4 of 2,0 extender erop? Hoe presteert die lens dan? dit lijkt me wel een logische vraag gezien het beperkte tele-bereik.
                Of moet ik voor deze vraag en nieuw topic openen?
                Groeten, Geert
                Last edited by Appendix; 10 december 2008, 22:37.

                Comment


                • #9
                  Re: lensinfo tokina

                  Optische kwaliteit van de 50-135/2.8 is uitstekend. Ik heb deze in Pentax versie sinds een klein anderhalf jaar. Het betreft veruit de beste telezoom die ik tot nu gebruikte.

                  Zelfs met de 14.6MP sensor van m'n K20D laat dit objectief toe de volledige resolutie van de sensor te benutten. Bijgevolg gaat er op een teleconverter niet veel verloren. Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van de teleconverter af, maar op m'n Tamron 1.4x is de optische kwaliteit onberispelijk.

                  Enige probleem met teleconverters is specifiek voor de Pentax-versie. Deze heeft immers een ultrasone AF-motor en met een teleconverter tss het objectief en het camerahuis werkt de ultrasone scherpstelling niet 100%.

                  Ik begrijp wat je bedoelt met het beperkte bereik, maar de eerlijkheid gebied me toe te voegen dat deze voor mij de Sigma EX70-200/2.8 verving. De Sigma was voor mij langs het korte eind net niet breed genoeg en ik gebruikte het langste deel slechts zelden. De 50-135/2.8 is een stuk compacter en heeft een voor mij persoonlijk gepaster bereik, vergelijkbaar met een klassieke 70-200 op 35mm formaat.

                  Om terug te komen op een eerdere opmerking. De AF is inderdaad niet van de snelste. Een stuk trager dan m'n Sigma vond ik eerst. Vooral als ik 'm op en neer liet gaan met het dekseltje voor de frontlens. Tot ik besefte dat de 50-135/2.8 vanaf 1m scherp kan stellen terwijl de Sigma pas vanaf 1m8 kon ingezet worden. Bij het over en weer gaan moet de 50-135 dus het deel tss 1m en 1m80 extra overspannen, en vermits dit de helft van de draaicirkel van de scherpstelring betreft werd onmiddellijk duidelijk waar de zgn traagheid vandaan komt. In situaties waar de AF niet jaagt is de 50-135/2.8 minstens even snel als de Sigma, en da's per slot van rekening belangrijker in de praktijk...

                  Wim
                  Last edited by ishpuini; 11 december 2008, 13:08.
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #10
                    Re: lensinfo tokina

                    Ik heb een tijdje geleden deze 50-135 getest en toch niet gekocht.
                    De lens voelt perfect aan, stevig gebouwd, vaste 2.8.

                    Maar...ik vond de AF niet snel genoeg en het geluid van de AF is toch wel storend.
                    (vergeleken met de Canon USM)

                    De foto's waren wel van zeer goede kwaliteit !
                    Fuji X - Less became more

                    Comment

                    Working...
                    X