Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50mm f1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50mm f1.4

    Ondanks alles, ondanks het Sigma-brand (waar ikzelf niet per se wild van wordt);

    De Sigma 50mm f1.4 lost alle verwachtingen in. Done! Naast de Nikkors (zelfs de verwachte G-versie) of zelfs in vergelijking met de Planar T, de Sigma doet het! Misschien een beetje chromatische abberatie (groen/blauw) maar weliswaar niks waar de een doorsnee fotograaf zich hoeft aan te storen... Snel, vooral goed gemotoriseerd qua AF; het is de enige niet-Nikkor in mijn rugzak en ik gebruik 'm dagelijks...

    De enige betere, zoniet beste, 50mm-lens is de Canon f1.2. Maar daarvan kan ik als Nikon-gebruiker niet van genieten... Het betere alternatief was en is de Sigma, vreemd genoeg een Sigma... Wat mij betreft is die lens zijn gewicht (zowat een 1/2 kilo) in goud waard. Daarnaast neemt ze alle pro-77mmfilters aan.

    Greetz.
    D.

  • #2
    Re: Sigma 50mm f1.4

    Fotografeer er zelf al sinds Juni mee.

    Het is inderdaad een magnifieke lens! Enigste minpunt is de nogal wat nerveuse AF die nadat ie focus heeft gevonden de hele tijd probeert te hergrippen in AI SERVO (Continuous AF).

    Ik vond 'm aardig op m'n oude 30D, maar komt pas echt tot leven op een 5D!



    Enkele foto's van gisteren, de op een na laatste is een full res foto op f/1.4 overigens!









    Last edited by royv; 9 december 2008, 13:59.
    Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
    Visit my Flickr

    Comment

    Working...
    X