Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-200 DC OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 18-200 DC OS

    Momenteel gebruikt ik een Sigma 18-125 DC lens voor het nemen van onze foto's (hoofdzakelijk foto's op verjaardagfeestjes en tijdens familieuitstappen).
    Nu vraag ik mij af of de aanschaf van de Sigma 18-200 DC OS een verbetering zou kunnen zijn wat de kwaliteit van de foto's betreft.


    Alvast bedankt op voorhand.

  • #2
    Re: Sigma 18-200 DC OS

    Denk het niet, geen verbetering in kwaliteit...
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 18-200 DC OS

      Niemand die met zo'n overgang ervaring heeft ?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 18-200 DC OS

        Als je nu veel foto's met bewegingsonscherpte hebt: waarschijnlijk wel. De lens met OS is volgens tersten iets beter.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 18-200 DC OS

          Betere kwaliteit...? Nee..Wel iets meer bereik en OS...die OS werkt wel fijn, maar echt een verbetering zou ik het niet willen noemen...meer een "vervanging" die leuk is als je er voor een mooie prijs aan kan komen...
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 18-200 DC OS

            Oorspronkelijk geplaatst door machtedi Bekijk bericht
            Momenteel gebruikt ik een Sigma 18-125 DC lens voor het nemen van onze foto's (hoofdzakelijk foto's op verjaardagfeestjes en tijdens familieuitstappen).
            Nu vraag ik mij af of de aanschaf van de Sigma 18-200 DC OS een verbetering zou kunnen zijn wat de kwaliteit van de foto's betreft.


            Alvast bedankt op voorhand.
            Veel hangt af van waar jij wil fotograferen (indoor + outdoor mixed / liefst met of zonder flash? / ...)

            Het is een totaal andere budget-category,... maar ik zou er twee aanraden als je canon hebt:

            - Canon EF 24-105 F4 IS is een "super"lens (mijn versie toch) (scherp/snel/kleuren/...)
            (maar je hebt wel niet zoveel breedhoek meer, maarja goed, daarvoor heb je nog uw andere lens if needed)
            - Canon EFs 17-55 F2.8 IS is een superlens "met" breedhoek en je kan er tevens dankzij de f2.8 + 3 stop IS in iets donkerder omgevingen zonder flits nog steeds iets mee doen(scherp/snel/kleuren/...)

            Beide situeren zich nieuwwaarde wel rond de 800 a 1000 €.
            Tweedehands beide voor rond de 700 a 750 € wel te vinden normaal.

            Beide zijn lenzen waar nog nooit iemand spijt van had dat hij ze gekocht heeft.
            (enkel de EFs 17-55 kan je niet op 1D/5D gebruiken stel dat je de komende jaren verwacht te switchen van body ; maar dan verkoop je deze toch gewoon hé)
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

            Comment

            Working...
            X