Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm f/1.8 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 50mm f/1.8 II

    Ellow,

    Iemand ervaring met deze lens?
    Volgens de plaatselijke fotograaf is dit een ideale beginnerslens?
    Diegene die hem al gebruikt hebben, wat is jullie mening?

    Hij kost een €100, ideaal als kerstgeschenk
    Last edited by DavyV; 8 december 2008, 12:58.
    Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
    capture the world .. .

  • #2
    Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

    da's een no brainer, maar verwacht er nu ook niet de max van
    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

      Prima lensje voor de prijs maar wel erg plastic. Evenwel in de prijsklasse vind je niks lichtsterkers of scherper.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

        ideaal op een fullframe, maar zelf denk ik dat een kortere brandpuntafstand handiger is op een crop sensor... spijtig genoeg vallen deze lenzen dan weer onmiddelijk een pak duurder uit...
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

          Ik heb 'em... en gebruik 'em zeer weinig. Voor algemeen gebruik, en voor gebruik binnenshuis vind ik hem te lang op een crop-camera en voor portretten vind ik hem te kort. Kortom, ik gebruik deze eigenlijk alleen maar voor nood als ik de lichtsterkte écht nodig heb.

          Verder is 'ie niet echt geweldig op f1.8. Op f2.8 wordt 'ie al wel een stuk beter maar doet hij het nog steeds nauwelijks beter dan mijn Tamron 17-50 f2.8. En als ik dan moet kiezen tussen deze twee, werk ik liever met de Tamron.
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

            bij studio73 kost ie steeds minder dan 90€.
            Ik heb hem veel gebruikt maar heb nu een sigma 30mm f1.4 die ik gebruik als wandellens wegens de mooie flare. Maarja, voor het geld hoef je het niet te laten. Kun je gebruiken voor portretten waarbij alleen de ogen scherp zijn (ipv een 85mm die alweer wat meer kost en waar je wel heel wat achteruit mee moet lopen). Heeft ook snel een wazige achtergrond omwille van de grote opening.. als je dat leuk vindt is dat goed he.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

              Prijs/kwaliteit is dit een lens als geen ander.
              Ik heb 'm al een tijdje en als je googled naar deze lens weet je waarom.
              Het antwoord is simpel: een lens die iedere fotograaf zou moeten hebben.
              Enige nuance is natuurlijk dat er nog betere primes bestaan, maar NIET in deze prijsklasse.

              Als beginner kan ik 'm zeker aanraden.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 50mm f/1.8 II

                Ok bedankt voor jullie reacties.
                Canon 450D :: EF-S 18-55 3.5-5.6 IS :: EF 50 1.8 III :: EF-S 55-250 IS :: Sigma 10-20 UWA :: Lowepro Flipside 400 AW
                capture the world .. .

                Comment

                Working...
                X