Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update 100-400L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • update 100-400L

    ik sta op het punt een 100-400l van canon te kopen maar dit is één van de oudste lenzen met is en er zijn geruchten dat deze lens een update zou krijgen ....

    weet iemand hier meer over, wat is hiervan waar ?
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

  • #2
    Re: update 100-400L

    die lens gaat idd al een tijdje mee gezien het toch een vast waarde was. Als je een goeie occasie vindt rond de 1000€ is dat mooi meegenomen.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: update 100-400L

      zoals gezegd, voor dat geld ga je niet snel iets beters vinden (buiten de 400 f:5.6 voor de puristen)

      of dacht je dat Canon die upgrade voor minder gaat verkopen, nu de hele wereld bodies heeft gekocht met sensors die vragen om goede lenzen

      Comment


      • #4
        Re: update 100-400L

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        zoals gezegd, voor dat geld ga je niet snel iets beters vinden (buiten de 400 f:5.6 voor de puristen)

        of dacht je dat Canon die upgrade voor minder gaat verkopen, nu de hele wereld bodies heeft gekocht met sensors die vragen om goede lenzen
        Ik had graag wat meer bruikbare info dan deze verkregen .............
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

        Comment


        • #5
          Re: update 100-400L

          Ik denk dat vrijwel niemand iets zinnigs kan zeggen over een eventuele Mark II versie van de 100-400 L. De enkeling die wel iets zinnigs zou kunnen zeggen zal contractueel zijn lippen stijf op elkaar moeten houden van ome Canon .....

          Over het bestaande objectief: dit is weliswaar een oud ontwerp maar ook recente kopers zijn toch nog zeer te spreken over de kwaliteiten ervan. Check bijvoorbeeld de reviews van de 100-400 op fredmiranda.com .....

          Comment


          • #6
            Re: update 100-400L

            ik heb deze lens, en ik denk dat (tenzij Canon met een mkII uitkomt) ik deze lens noooit van mijn leven weg doe.
            Het is een steengoede lens, én de enigste in zijn soort die toch nog zulke kwaliteit en vooral AF snelheid biedt
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: update 100-400L

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              ik heb deze lens, en ik denk dat (tenzij Canon met een mkII uitkomt) ik deze lens noooit van mijn leven weg doe.
              Het is een steengoede lens, én de enigste in zijn soort die toch nog zulke kwaliteit en vooral AF snelheid biedt
              Ik heb deze lens ook en ben het volledig met bovenstaande eens
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: update 100-400L

                Toen ik nog met een EOS 300D werkte heb ik die 100-400 gekocht, het is de enige lens van toen die ik nu nog steeds gebruik.

                Volgens mij is er gewoon geen alternatief dat beter presteert (AF-snelheid, scherpte...).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: update 100-400L

                  Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                  Ik denk dat vrijwel niemand iets zinnigs kan zeggen over een eventuele Mark II versie van de 100-400 L. De enkeling die wel iets zinnigs zou kunnen zeggen zal contractueel zijn lippen stijf op elkaar moeten houden van ome Canon .....

                  Over het bestaande objectief: dit is weliswaar een oud ontwerp maar ook recente kopers zijn toch nog zeer te spreken over de kwaliteiten ervan. Check bijvoorbeeld de reviews van de 100-400 op fredmiranda.com .....
                  fredmiranda heb ik ook gecheckt en ik weet dat het een goede lens is

                  alleen, in de toekomst zullen body's meer eisen van de lens qua resolving power ...
                  ik vroeg mij af of canon niet bezig is met een upgrade waardoor de lens beter afgestemd is op de toekomstige hogere resoluties ..... that's my main concern, resolving power

                  de 70-200 F4 IS zal bijvoorbeeld hier wel op voorzien zijn, maar ik zoek dus iets met een "langer" bereik zoals de 100-400
                  Last edited by MichelP; 7 december 2008, 07:34.
                  Mijn website: http://www.michelpyck.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: update 100-400L

                    Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                    Ik had graag wat meer bruikbare info dan deze verkregen .............
                    Neem dan gelijk contact op met de directie van Canon, dat is waarschijnlijk de enige bron, die je die bruikbare info kan geven, maar day weer niet zullen doen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: update 100-400L

                      Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
                      fredmiranda heb ik ook gecheckt en ik weet dat het een goede lens is

                      alleen, in de toekomst zullen body's meer eisen van de lens qua resolving power ...
                      ik vroeg mij af of canon niet bezig is met een upgrade waardoor de lens beter afgestemd is op de toekomstige hogere resoluties ..... that's my main concern, resolving power

                      de 70-200 F4 IS zal bijvoorbeeld hier wel op voorzien zijn, maar ik zoek dus iets met een "langer" bereik zoals de 100-400
                      Met die resolving power loopt het niet zo'n vaart, de 50D ziet er wat beter uit op lage ISO, maar daar stopt voorlopig de evolutie van de resolutie

                      Comment


                      • #12
                        Re: update 100-400L

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Toen ik nog met een EOS 300D werkte heb ik die 100-400 gekocht, het is de enige lens van toen die ik nu nog steeds gebruik.

                        Volgens mij is er gewoon geen alternatief dat beter presteert (AF-snelheid, scherpte...).
                        Iemand die daar dan voor stond dacht waarschijnlijk dan dat je enkel een lens in je handen had

                        staat ook om m'n lijstje, op ebay UK kan ze nieuw voor een 1000 euro vinden. Pond staat mooi laag voor het ogenblik
                        ( heb me daar net de 10 - 22 efs aan 535 euro besteld )
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment

                        Working...
                        X