Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste keuze voor mij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beste keuze voor mij?

    Hallo

    Ik heb al veel topics gelezen over welke lens zou ik het best nemen.
    Maar nu lees ik het meest als reply "neem de nikon 300mm f4 af-s"
    En die heb ik al.

    Dus ik zou nu graag de beste telezoomlens hebben voor max 750 euro.

    Nu kan ik een nikon 80-400 VR kopen voor die prijs.
    Dan heb je nog een sigma 80-400 OS voor nog minder
    en sigma 50-500 die varieert een beetje.

    De sigma 150-500 os hsm niet. Want deze heb ik al gehad en vond ik minder. Deze was niet alleen soft op 500mm maar ook op 400 en 300mm.

    Nu heb ik een sigma 50-500 getest. en deze was ook zeer soft en pas vanaf f11 goed en bruikbaar. Maar kwam dit omdat deze een niet DG was? Of zouden alle bigma's zo soft zijn?

    Ik neig meer naar de nikon 80-400 te gaan omwille van zijn VR en limiter voor de AF waardoor die vlugger kan zijn dan de sigma 80-400. De snelheid heb ik met mijn 300mm prime.

    Duurder ga ik niet gaan omdat ik nog volop in de bouw van mijn woning zit. En Nu wil ik graag het gat tussen mijn tamron 17-50 en 180mm macro en 300mm prime oplossen.

    Dus mensen die al 2 van die lenzen gebruikt hebben vertel mij jullie mening.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: beste keuze voor mij?

    De 80-400VR is zeker een handige wandellens voor wat tragere onderwerpen, maar gaat het je primair om het "zoomgat"tussen 180 en 300 dan kun je veel oplossen met een beetje croppen, wil je meer dan 300 dan is de 1,4 extender ook heel bruikbaar. Heb je echt VR nodig? Ik zet tegenwoordig vaak de iso gewoon wat omhoog op de D700.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: beste keuze voor mij?

      Hallo

      Aja vergeten bij te vertellen dat ik ook een 1.4 extender heb. Dus voor vogels in vlucht en eventueel sport kan ik terecht op mijn 300mm af-s

      Deze zou meer voor gewoon gebruik zijn zoals een zoo, vogelkes een airshow'ke
      maar ook voor personen. Dus eigenlijk een echt all round lenske. Wat ik met de prime niet echt kan. Soms heb je echt minder nodig dan 300mm en om dan constant te verranderen heb ik geen zin en soms de tijd ook niet.

      Dus ik wil een luie telezoomlens
      nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

      Comment


      • #4
        Re: beste keuze voor mij?

        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht

        Dus mensen die al 2 van die lenzen gebruikt hebben vertel mij jullie mening.
        Ik heb alleen maar ervaring met de Sigma.
        Gebruik deze nu toch al meer dan 2 jaar en nog steeds heel tevreden over.
        Voor airshows en dierentuinen gebruik ik deze heel regelmatig maar voor portretjes geef ik de voorkeur aan men 80-200mm2.8f.
        Hier een voorbeeldje van een portretje op 360mm 5.6 exif staat in de foto.
        En hier vind je nog een topic van een airshow die genomen is met deze lens.

        Groetjes.
        lucv.be - instagram - facebook

        Comment

        Working...
        X