Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-200 nikkor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 80-200 nikkor

    Hallo
    is deze lens een Nikkor 80-200 f4 AF bruikbaar op een D 80 en wat is de eventuele 2de hands waarde van deze lens
    Grtjs en fijn weekend
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: 80-200 nikkor

    je bedoelt wss deze hé:
    AF 80-200 f/4,5-5,6 D

    zal uiteraard perfekt passen op een D80!
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: 80-200 nikkor

      Als het inderdaad een F4 is dan gaat het over het objectief met AI-S bajonet uit 1981, en dat is niet bruikbaar op de huidige generatie Nikon camera's.

      Comment


      • #4
        Re: 80-200 nikkor

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Als het inderdaad een F4 is dan gaat het over het objectief met AI-S bajonet uit 1981, en dat is niet bruikbaar op de huidige generatie Nikon camera's.
        Gaan die AiS lenzen niet op vb een D300 ?

        PaulM

        Comment


        • #5
          Re: 80-200 nikkor

          Op een D200 of een D300 gaat de AI-bajonet wel. Maar dan in A of M stand en manueel scherp te stellen. Dat noem ik niet echt bruikbaar. Het blijft behelpen.

          Comment


          • #6
            Re: 80-200 nikkor

            AIS betekent manueel, automatische lichtmeter koppeling.
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: 80-200 nikkor

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Op een D200 of een D300 gaat de AI-bajonet wel. Maar dan in A of M stand en manueel scherp te stellen. Dat noem ik niet echt bruikbaar. Het blijft behelpen.
              Erg rare ideeën over behelpen heb jij
              Op een D700 maar ook d200/300 fuji s5 is het heerlijk werken met goede oude objectieven, met name lichtsterke primes.
              Een zoomlensje uit de oude doos zou ik eerlijk gezegd niet zo de moeite vinden.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: 80-200 nikkor

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Erg rare ideeën over behelpen heb jij.
                Ieder zijn idee daarover. Jij mag dat gerust raar vinden, maar ik ga niet gaan klooien op een DSLR met ouwe manueel scherp te stellen objectieven als er zoveel fantastisch goed nieuw glas bestaat.

                Comment


                • #9
                  Re: 80-200 nikkor

                  Alles moet tegenwoordig veel te vlug gaan....we zijn verwent door automatische belichting,scherpstellin VR enz.
                  Met mijn Technika 9x12 cm duurde het een kwartier tot een 1/2 uur om een foto te maken....niemand klaagde daarover....het resultaat was er wel!

                  Comment

                  Working...
                  X