Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Parel van Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Parel van Afrika

    In mei van dit jaar heb ik een groep mensen rondgeleid langs mijn favoriete plekken in Namibië, een van de mooiste en meest fotogenieke landen in Afrika. Het is onmogelijk om de schoonheid , de uitgestrektheid en het bijzondere karakter van het land in een paar foto's over te brengen, maar ik hoop dat onderstaande beelden een goede aanzet daartoe zijn.




    Namibië is een uitgestrekt, leeg en adembenemend mooi land. Vanuit de lucht krijgt het ruwe karakter van het landschap een extra dimensie. Speciaal voor deze reis had ik een microlight-piloot uit Zambia laten overvliegen zodat we spectaculaire luchtfoto's van de duinen en de bergen konden maken. Deze foto is genomen vlak na zonsopgang terwijl ik op zoek was naar gemsbok(ken).




    Het zand claimt langzaamaan zijn territorium terug in dit huis in een verlaten diamantmijnwerkersdorpje in de Namib woestijn. Dit is zonder twijfel een van de meest surrealistische plekjes op aarde waar ik ooit ben geweest.




    Deze foto heb ik bij zonsopgang gemaakt, waarbij ik de natuurlijke rotsboog als kader heb gebruikt voor het gebergte in de achtergrond. Volgend jaar zullen we hier een nacht kamperen om zo ook hier met zonsondergang te kunnen fotograferen.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: De Parel van Afrika

    Ik heb de eer hier als eerste te mogen op reageren. Het enige negatieve dat ik kan bedenken is..
    je post ze te klein. Deze juweeltjes verdienen meer ruimte zodat we er tot in het kleinste detail
    van kunnen genieten.
    Die tweede is echt wel Dali-esk (als dit woord bestaat).
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

    Comment


    • #3
      Re: De Parel van Afrika

      Wow, drie prachtige foto's maar 1 en 2 zijn gewoon
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: De Parel van Afrika

        Dankjewel voor je reaktie.

        Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Het enige negatieve dat ik kan bedenken is..je post ze te klein.
        Ja, ik weet het, groter komen ze beter tot hun recht. Het punt is dat ik in het verleden een aantal maal slechte ervaringen heb gehad met beeldroof, sindsdien post ik ze op een wat mij betreft veilig formaat. Het dwingt me in ieder geval om foto's te maken die ook op een bescheiden formaat goed overkomen zullen we maar zeggen.
        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

        Comment


        • #5
          Re: De Parel van Afrika

          inderdaad heel mooi maar ik betreur ook de omvang van je foto's.
          Met 800 of 900 pixels gaat men geen proff adrukken nemen
          je foto's verdienen beter
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: De Parel van Afrika

            1 woord ... en dat is: WAW!
            De eerste is gewoon zalig, de tweede inderdaad surrealistisch en ik vraag me af of je daar enige nabewerking op losgelaten hebt. Deze wil ik sowieso volgende week terugzien op een ereplaats!
            Nummer drie mag ook gezien worden, een schitterend doorkijkje.
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

            Comment


            • #7
              Re: De Parel van Afrika

              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
              inderdaad heel mooi maar ik betreur ook de omvang van je foto's.
              Met 800 of 900 pixels gaat men geen proff adrukken nemen
              Een afbeelding van 900 pixels @ 72dpi wordt een printbaar bestand van 15cm @ 150dpi en van 10cm @ 240dpi. Meer dan voldoende om te gebruiken in allerlei media. Daarnaast is het medium waar ongeoorloofd beeldgebruik het meest plaatsvindt het internet zelf, en daar zijn zelfs mijn huidige beelden groot genoeg voor.

              Dat even als extra toelichting. Dank voor je commentaar.

              Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
              de tweede inderdaad surrealistisch en ik vraag me af of je daar enige nabewerking op losgelaten hebt.
              Geen enkele nabewerking op het wegklonen van wat woestijngruis in de voorgrond. Het warme licht in de achtergrond wordt veroorzaakt door de ochtendzon die door een van de ramen naar binnen schijnt. Dank voor je reaktie!
              Last edited by Marsel van Oosten; 2 december 2008, 14:16.
              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

              Comment


              • #8
                Re: De Parel van Afrika

                In één woord prachtig. Meer kan ik hier niet over zeggen. Die sfeer die rust magnifiek.
                "The important thing is not the camera but the eye..............

                but the camera helps "

                Comment


                • #9
                  Re: De Parel van Afrika

                  De Parel van Afrika

                  Is dat niet oeganda?

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Parel van Afrika

                    Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                    De Parel van Afrika. Is dat niet oeganda?
                    Geen idee, maar bij nader inzien was De Diamant van Afrika een veel betere titel geweest, vooral gezien het feit dat grote delen van de kuststrook ermee bezaaid zijn.
                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Parel van Afrika

                      Geweldig mooie foto's!
                      Waarbij de tweede gewoonweg magnifiek is...
                      Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                      Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Parel van Afrika

                        Wooowww!!!

                        Zalige platen!!
                        2e draagt ook mijn voorkeur weg. Surrealisme ten top, en wat een kleuren!

                        Die 3e is dat Spitzkoppe??
                        Kamperen -onder de blote sterrenhemel- is daar inderdaad een onvergetelijke ervaring!

                        blog
                        & Flickr - (NIKON D300 - 70-300 f/4.5-5.6 VR - 18-200 f/3,5-6,3 - 50 f/1.8 - 12-24 f/4 - 150 f/2.8macro)

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Parel van Afrika

                          Ademloos gekeken

                          gr.ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Parel van Afrika

                            Aha...de man waarbij ik wel eens een workshop wil volgen
                            Ik heb de hele reeks al eens zien passeren op een andere plaats...maar ik kan er geen genoeg van krijgen

                            Verwen ons aub morgen opnieuw met drie beelden
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #15
                              Re: De Parel van Afrika

                              Supermooie reeks!
                              http://kadoosje.blogspot.com

                              Comment

                              Working...
                              X