Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw objectief vogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw objectief vogels

    Ik ben een natuurliefhebben en houd veel van vogels. Het liefst maak ik foto's van vogels in de vlucht, maar ik heb het gevoel dat mijn tamron 18-200 mij hierbij dikwijls in de steek laat.. Niet alleen qua tele, maar ook de CA op 200mm valt erg tegen.
    Nu was ik van plan de Canon EF 800mm F 5.6 L IS USM hiervoor aan te schaffen. Wel spijtig dat het diafragma zo klein is.. Blijkt dat er zeer weinig reviews op het internet te vinden zijn, daarom is er misschien iemand op dit forum die deze lens ook bezit en weet hoe het met de CA zit op 800mm?

  • #2
    Re: nieuw objectief vogels

    Voor ik zo'n investering zou doen (10.000 dollar?) zou'k er toch eerst eentje huren voor een testweekend hoor...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: nieuw objectief vogels

      is dit een grapje ? want tis nog bijzonder ver van 1 april ...

      denk niet dat je al veel research gedaan hebt op het net

      Comment


      • #4
        Re: nieuw objectief vogels

        Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
        is dit een grapje ? want tis nog bijzonder ver van 1 april ...

        denk niet dat je al veel research gedaan hebt op het net
        ? ik heb juist wel research gedaan, anders zou ik deze topic toch niet geopend hebben?

        Comment


        • #5
          Re: nieuw objectief vogels

          Student zijn schuift precies goed tegenwoordig . Mocht je toch zo zot zijn zo’n ding te kopen dan zou ik er in elk geval eerst even eentje huren, t’is in elk geval wel eens wat anders dan een 18-200 zoompje
          Met alle respect maar als ik zo je recentere werken bekijk zou ik toch eerst een tussenstapje maken mocht ik jou zijn , kijk even naar een EF400F5.6L of een EF300F4L IS met 1.4x extender
          Last edited by RDB; 2 december 2008, 12:56.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: nieuw objectief vogels

            De stap van een 18-200 Tamron naar de 800/5.6 is wel enorm.
            5.6 op 800mm klein diafragma. Het veroorzaakt wel een frontlens van ±150mm
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: nieuw objectief vogels

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Student zijn schuift precies goed tegenwoordig . Mocht je toch zo zot zijn zo’n ding te kopen dan zou ik er in elk geval eerst even eentje huren, t’is in elk geval wel eens wat anders dan een 18-200 zoompje
              Met alle respect maar als ik zo je recentere werken bekijk zou ik toch eerst een tussenstapje maken mocht ik jou zijn , kijk even naar een EF400F5.6L of een EF300F4L IS met 1.4x extender
              Doet me een beetje denken aan ne zekere Steve een tijdje geleden. Die had aan zijne fiets een speciaal karretje gemaakt voor zulke lenzen.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: nieuw objectief vogels

                Besef ook dat deze halve meter (162 x 461mm) lens 4.5Kg weegt, en je dus een speciaal extra-zwaar statief en beugel zal moeten aankopen om er ook maar enigszins comfortabel mee te kunnen werken.

                - wandelen doe je niet meer met deze lens

                f/5.6 op 800mm is ongeveer zo lichtsterk als ze gemaakt worden.

                Tip: op 400mm kan je nog een f/2.8 aankopen (5.3Kg en 163 x 349mm) voor maar 6800$, koop hier een 1.4 en 2x extender bij en je hebt veel meer mogelijkheden.

                bespaar je zo maar direct 3000$
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw objectief vogels

                  Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  Tip: op 400mm kan je nog een f/2.8 aankopen (5.3Kg en 163 x 349mm) voor maar 6800$, koop hier een 1.4 en 2x extender bij en je hebt veel meer mogelijkheden.

                  bespaar je zo maar direct 3000$
                  Moest ik de lotto winnen zou ik ook eerder voor die combinatie gaan, of voor een 600mm f/4.
                  't Is in ieder geval een nobele daad om zo de economie terug wat aan te zwengelen
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw objectief vogels

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Besef ook dat deze halve meter (162 x 461mm) lens 4.5Kg weegt, en je dus een speciaal extra-zwaar statief en beugel zal moeten aankopen om er ook maar enigszins comfortabel mee te kunnen werken.

                    - wandelen doe je niet meer met deze lens

                    f/5.6 op 800mm is ongeveer zo lichtsterk als ze gemaakt worden.

                    Tip: op 400mm kan je nog een f/2.8 aankopen (5.3Kg en 163 x 349mm) voor maar 6800$, koop hier een 1.4 en 2x extender bij en je hebt veel meer mogelijkheden.

                    bespaar je zo maar direct 3000$
                    dank voor de nuttige uitleg. Maar is een 400mm met 2x extender niet van mindere kwaliteit dan de 800mm, optisch gezien?

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw objectief vogels

                      [QUOTE=gerb;2069938]
                      Nu was ik van plan de Canon EF 800mm F 5.6 L IS USM hiervoor aan te schaffen. Wel spijtig dat het diafragma zo klein is../QUOTE]

                      Voor 800 mm is het diafragma enorm groot.
                      Last edited by Keeskanon; 2 december 2008, 19:41.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw objectief vogels

                        Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                        dank voor de nuttige uitleg. Maar is een 400mm met 2x extender niet van mindere kwaliteit dan de 800mm, optisch gezien?
                        inderdaad !

                        Max 1.4x zeggen ze toch dikwijls.

                        Maar je hebt natuurlijk wel wat meer flexibiliteit: je kan als het ware in/uitzoomen door een andere teleconvertor op te steken. Maar dat hangt van je soort fotografie af natuurlijk. Meestal kom je toch mm's te kort

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw objectief vogels

                          Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                          Ik ben een natuurliefhebben en houd veel van vogels. Het liefst maak ik foto's van vogels in de vlucht, maar ik heb het gevoel dat mijn tamron 18-200 mij hierbij dikwijls in de steek laat.. Niet alleen qua tele, maar ook de CA op 200mm valt erg tegen.
                          Nu was ik van plan de Canon EF 800mm F 5.6 L IS USM hiervoor aan te schaffen. Wel spijtig dat het diafragma zo klein is.. Blijkt dat er zeer weinig reviews op het internet te vinden zijn, daarom is er misschien iemand op dit forum die deze lens ook bezit en weet hoe het met de CA zit op 800mm?


                          diafragma zo klein ?
                          CA ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuw objectief vogels

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            diafragma zo klein ?
                            CA ?
                            ? veel CA?
                            is er ook geen 1600mm van canon? hier is weinig info over te vinden, maar mss is deze toch beter dan de 800mm?
                            Mooi voor vogels!

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuw objectief vogels

                              Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                              ? veel CA?
                              is er ook geen 1600mm van canon? hier is weinig info over te vinden, maar mss is deze toch beter dan de 800mm?
                              Mooi voor vogels!
                              Ik weet het zeker, Steve Billast is back
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X