Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerst-Lens voor 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerst-Lens voor 40D

    Hallo,

    Kunnen jullie helpen met een gepaste lens te zoeken voor kerstavond, en gewone avonden, en voor thuis wat onderwerpen te fotografferen, en buiten af en toe eens wat auto's enzo. Het moet een licht sterke lens zijn, wil goede foto's kunnen maken met kerst 2009 en wil zeker niet teleurgesteld zijn!!

    Groetjes Cédric (budget = +-300€)

  • #2
    Re: Kerst-Lens voor 40D

    Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
    wil goede foto's kunnen maken met kerst 2009 en wil zeker niet teleurgesteld zijn!!
    Dan kun je beter over een jaar nog eens terugkomen want tegen die tijd zijn er misschien al weer veel betere lenzen te koop.

    Comment


    • #3
      Re: Kerst-Lens voor 40D

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Dan kun je beter over een jaar nog eens terugkomen want tegen die tijd zijn er misschien al weer veel betere lenzen te koop.
      nja ik bedoel de kerst die eraan komt... Dat wist je wel hé, anders zou ik daar nu tog niet mee afkomen, maar jah bon

      Comment


      • #4
        Re: Kerst-Lens voor 40D

        goede foto's maak je zelf, met om het even welke lens.
        met intensief oefenen op 3 weken moet dat wel lukken.

        mijn voorstellen:
        28f1.8
        50f1.8
        85f1.8

        tenzij je liever een zoom hebt.
        in dat geval: iets in het 18-50f2.8 bereik of zo.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Kerst-Lens voor 40D

          Tja, als je maar 300 euro wilt uitgeven ?

          Een Tamron 17-50 2.8 tweedehands
          of een canon 50mm 1.8 nieuw (100euro)

          Of nog beter een 430EX flash met omnibounce.

          Voor dat budget is dit het enige dat ik je kan aanbevelen.

          Vergeet niet als je binnen foto's wil maken voor voldoende licht hé.
          Elke lichtsterke lens heeft zijn beperkingen. Verwacht er geen wonderen van.

          Succes.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment


          • #6
            Re: Kerst-Lens voor 40D

            Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
            Tja, als je maar 300 euro wilt uitgeven ?

            Een Tamron 17-50 2.8 tweedehands
            of een canon 50mm 1.8 nieuw (100euro)

            Of nog beter een 430EX flash met omnibounce.

            Voor dat budget is dit het enige dat ik je kan aanbevelen.

            Vergeet niet als je binnen foto's wil maken voor voldoende licht hé.
            Elke lichtsterke lens heeft zijn beperkingen. Verwacht er geen wonderen van.

            Succes.
            Tja, ik ben 14 jaar en betaal al een body van 800 €.. zoveel kan een 14 jarige nu eenmaal niet over de 1000€ gaan hé, als je dat begrijpt.

            Maar toch bedankt! Ik denk dat ik zal gaan voor de 18-55mm IS (170€) & de 430X 2 flash

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Kerst-Lens voor 40D

              Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
              nja ik bedoel de kerst die eraan komt... Dat wist je wel hé, anders zou ik daar nu tog niet mee afkomen, maar jah bon
              nee ik dacht dat je een jaar uit wilde trekken om goed te kunnen flitsen.....
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Kerst-Lens voor 40D

                Tja... ik heb de 40 D, en dat is een een heerlijke body. Ik heb ook de 450D thuis en die is ook prima. Als ik ca.1100 euro te besteden zou hebben zou ik voor de body een stapje (gevoelsmatig) terug doen en een zodoende meer geld uitgeven aan een kwalitatief beter objectief. Het objectief zal in aller waarschijnlijkheid langer mee gaan, en is bepalender voor de kwaliteit van je foto's dan een camera body.

                IMHO.
                | Mijn nieuwe website met foto's |

                Comment


                • #9
                  Re: Kerst-Lens voor 40D

                  Koop een flash of 28mm F1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kerst-Lens voor 40D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                    Koop een flash of 28mm F1.8

                    en de neus van de eerste aan tafel scherp en de rest in blur?

                    Nu ja, ik ben begonnen op mijn 13 en mijn grootmoeder (die Nikon had) zei me een allround starterset van Pentax met drie lenzen te kopen, of beter en voor hetzelfde geld destijds een Nikon, of bvb. ook een Olympus OM met 50mm lens, om het goed te leren.

                    Nooit geen spijt van gehad. Tegenwoordig met de digitale bodies kan je mss. beter iets lager starten, maar neem ook niet de allergoedkoopste, dat wreekt zich ook. Vraag in de fotozaak maar eens of je een L op een 1000D en vervolgens op een 50D mag proberen. Die gaat op die laatste veel sneller en veel beter scherpstellen. Investeren in glas is ok, maar de body speelt ook nog een rol hoor.

                    Ik zou voor body plus flash gaan aangevuld met ofwel een 50 mm of anders de 17-85. Die staat bij XXX in een setje met de 40D voor 999 €. Is een EF-S met redelijk wat vervorming op 17 mm, maar heeft het voordeel om tot 85 mm te gaan. Of de body los voor 749 €, met de Sigma 28-70 2.8 lens. Dan ben je ineens goed van start voor net over de 1000 €.
                    Last edited by Yourt; 2 december 2008, 22:13.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kerst-Lens voor 40D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      en de neus van de eerste aan tafel scherp en de rest in blur?
                      .
                      Ik heb zelf geen flash, ik gebruik gewoon een prime die lichtsterk genoeg is. Oké, je kan daar misschien niet iedereen met scherpstellen, maar je moet dan maar wat creatief zijn. Bovendien heeft volgens mij de 40D of 450D al een ingebouwde flash... ik weet dat die niet enorm ver rijkt, maar toch genoeg voor een kerstfeestje mag ik hopen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kerst-Lens voor 40D

                        Klopt, de flash van de 40D is voor feestjes ok. Maar bij flashen heb je "enkel nog" het bokeh voordeel op de compactjes. Of de scherpte indien het een goedkoper compactje is. Allez, en de ISO ook nog... maar als je gaat flitsen is dat niet toepasselijk. Dynamisch bereik van kerstboom-in-donker-hoekje tot wit feesthemd speelt wel mee, maar dan wint alleen de analoge camera...

                        't Is altijd compromissen sluiten, en een foto bij hogere ISO met een lichtsterke lens en zonder flits is veel mooier.

                        Zoals je zelf zegt:
                        Oké, je kan daar misschien niet iedereen met scherpstellen, maar je moet dan maar wat creatief zijn.
                        Je kan niet alles tegelijk hebben... zelfs niet met het duurste digitale materiaal met super prime erop. Tenzij je de Kerstsfeer met een paar reflectieschermen, studiolampen,... wil om zeep helpen voor de ideale foto.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kerst-Lens voor 40D

                          Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                          Tja, ik ben 14 jaar en betaal al een body van 800 €.. zoveel kan een 14 jarige nu eenmaal niet over de 1000€ gaan hé, als je dat begrijpt.

                          Maar toch bedankt! Ik denk dat ik zal gaan voor de 18-55mm IS (170€) & de 430X 2 flash

                          Groetjes
                          Ben zelf ook nog maar 16, en weet maar al te goed wat je bedoelt. Voor mij is het ook zoeken en op tweedehands leven, maar dat bevalt me eigenlijk zo slecht nog niet .
                          "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                          website fotoblog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kerst-Lens voor 40D

                            Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
                            nja ik bedoel de kerst die eraan komt... Dat wist je wel hé, anders zou ik daar nu tog niet mee afkomen, maar jah bon
                            pfff ... wat is me dat hier tegenwoordig allemaal. Ze komen hier pas binnen en dan onmiddellijk beginnen smijten met ... 't is me al meer opgevallen, niet alleen bij dit (kn)aapje.

                            [perrush stemt nogmaals voor een blacklist]
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kerst-Lens voor 40D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Perrush Bekijk bericht
                              pfff ... wat is me dat hier tegenwoordig allemaal. Ze komen hier pas binnen en dan onmiddellijk beginnen smijten met ... 't is me al meer opgevallen, niet alleen bij dit (kn)aapje.

                              [perrush stemt nogmaals voor een blacklist]
                              Beetje relativeren mss, perrush? 'k Zie niet goed waarom deze radicale reactie nodig is, ik had weinig aandacht besteed aan het tekentje.
                              "The day we stop looking, Charlie, is the day we die" - Al Pacino, Scent of a Woman
                              website fotoblog

                              Comment

                              Working...
                              X