Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop lens

    Ik sta op de aankoop van een nieuwe lens voor mijn nikon D60, heb al een 18-55mm f3,5-5,6
    Mijn 2 vorige lenzen (25-200 en200-400) gebruikte ik op een analoog toestel, daar ik manueel moet scherpstellen bij mijn digitaal toestel zijn mijn foto's soms onscherp.

    Iemand raad me een AF-S DX VR 55-200 f4-5,6 IF-ED aan.

    Wie kan mij raad geven?

    Ben nieuw op deze site

  • #2
    Re: aankoop lens

    Tja die 55-200 sluit natuurlijk perfect aan bij je 18-55....

    Als je kan leven met het feit dat dit objectief niet lichtsterk is, dan kun je hem zeker overwegen. Ik heb een jaar met de non-VR variant gewerkt (de voorganger dus). Deze heeft me toch altijd scherpe plaatjes opgeleverd. Ik heb hem uiteindelijk vervangen voor een lichtsterker alternatief (F2.8).

    Op 200mm F5.6 laat hij je 's avonds (of op donkere plaatsen) wel vrij snel in de steek. Ook qua autofocus.


    Maar als je nu eens een budget opgeeft, dan kunnen we misschien eens mogelijke alternatieven bekijken?

    Trouwens: is 200mm wel voldoende voor je? Als je vroeger een 200-400 mm gebruikte ...

    Comment


    • #3
      Re: aankoop lens

      Ik wil gerust ts de 500 à 700 euro spenderen, maar moet dan wel zeker zijn dat ik een goede keuze gemaakt heb. Ga veel op reis, hou van natuurfotografie, wat heb jij dan gekocht met f2,8? Het zal natuurlijk wel niet bij die ene lens blijven, er zijn zodanig veel lenzen op de markt...

      Nikon VR 70-200mm f2,8 zou misschien ook een optie zijn, ken wel de prijs niet, maar is zo'n lens dan niet te zwaar?

      Comment


      • #4
        Re: aankoop lens

        Oorspronkelijk geplaatst door zeetje Bekijk bericht
        Ik wil gerust ts de 500 à 700 euro spenderen, maar moet dan wel zeker zijn dat ik een goede keuze gemaakt heb. Ga veel op reis, hou van natuurfotografie, wat heb jij dan gekocht met f2,8? Het zal natuurlijk wel niet bij die ene lens blijven, er zijn zodanig veel lenzen op de markt...

        Nikon VR 70-200mm f2,8 zou misschien ook een optie zijn, ken wel de prijs niet, maar is zo'n lens dan niet te zwaar?
        die 70-200 is een toplens, maar idd veel te zwaar om op reis mee te nemen. Voor de rest is ze perfect hoor (heel snel, scherp, lichtsterk, vr,...) in dat bereik kan je niet beter vinden.
        Ze is ook wel heel duur +-1700€ geloof ik.

        nayy

        Comment


        • #5
          Re: aankoop lens

          Kijk eens naar een Sigma 70-200 2.8, volgens mij zit die wel in je budget, met HSM dus stelt die ook scherp.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: aankoop lens

            Oorspronkelijk geplaatst door zeetje Bekijk bericht
            Ik wil gerust ts de 500 à 700 euro spenderen, maar moet dan wel zeker zijn dat ik een goede keuze gemaakt heb. Ga veel op reis, hou van natuurfotografie, wat heb jij dan gekocht met f2,8? Het zal natuurlijk wel niet bij die ene lens blijven, er zijn zodanig veel lenzen op de markt...

            Nikon VR 70-200mm f2,8 zou misschien ook een optie zijn, ken wel de prijs niet, maar is zo'n lens dan niet te zwaar?
            Ik heb de 80-200 gekocht (AF-D uitvoering). Maar die heeft geen interne AF motor...

            Maar laat ik even duidelijk stellen dat ik je zeker geen F2.8 materiaal wil opdringen! Ze zijn duur, meestal vrij zwaar (niet altijd evident om daar op reis een hele dag mee rond te zeulen). De Nikon 70-200 weegt bvb om en bij de 1.5 kg.

            Comment


            • #7
              Re: aankoop lens

              Oorspronkelijk geplaatst door nayy Bekijk bericht
              die 70-200 is een toplens, maar idd veel te zwaar om op reis mee te nemen. Voor de rest is ze perfect hoor (heel snel, scherp, lichtsterk, vr,...) in dat bereik kan je niet beter vinden.
              Ze is ook wel heel duur +-1700€ geloof ik.

              nayy
              Als je deze lens zwaar vind, wat denk je dat over echte tele's.

              Indien gewicht echt een probleem is, kijk eens naar de AF-S 70-300 VR
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Re: aankoop lens

                Al ervaring met de AF-S 70-300 VR en heeft die een interne motor?

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door zeetje Bekijk bericht
                  Al ervaring met de AF-S 70-300 VR en heeft die een interne motor?
                  ja hoor, het is een AF-S en heeft dus een interne motor.


                  Ik heb geen ervaring met dit objectief. Maar wat voorbeelden online... En van de 55-200.

                  Eventueel kan je ook de Nikon 18-200 eens bekijken. Leuk bereik en heel goed inzetbaar als reislens.


                  Misschien eens naar een winkel gaan en deze objectieven op je camera zetten?

                  Comment

                  Working...
                  X