Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens justiepaleis Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eens justiepaleis Brussel

    Vorige week vrijdag nog eens naar het Justiepaleis te Brussel geweest en enkele foto's van dit wonder mooi gebouw genomen.

    De eerste is een trap in één van de zijkanten van het enorm grote gebouw:


    De tweede is centraal in de hal genomen waar iedereen binnen komt. Dit is normaal de plaats waar alleen fotograferen toegelaten wordt:


    Later volgen er nog meerdere.
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: Nog eens justiepaleis Brussel

    Strakke, symmetrische plaatjes. Hierdoor worden de lensvervormingen (ton) echter ook nogal benadrukt (vooral in 2e). Proberen wegwerken misschien ?
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #3
      Re: Nog eens justiepaleis Brussel

      M.i. Beter geslaagd dan je vorige reeks van dit gebouw.

      Dat plafond van de "salle des pas perdus" is enorm, hè? Zeer mooie foto die je ervan hebt gemaakt. Ik heb precies dezelfde, maar bij jou is de belichting véél beter geslaagd Anders niet makkelijk, zowel qua houding als gua belichting.

      Groetjes,
      Yves
      Niet geschoten is altijd mis ...

      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

      Comment


      • #4
        Re: Nog eens justiepaleis Brussel

        Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
        M.i. Beter geslaagd dan je vorige reeks van dit gebouw.

        Dat plafond van de "salle des pas perdus" is enorm, hè? Zeer mooie foto die je ervan hebt gemaakt. Ik heb precies dezelfde, maar bij jou is de belichting véél beter geslaagd Anders niet makkelijk, zowel qua houding als gua belichting.

        Groetjes,
        Yves
        Yves, ik vind deze twee ook veel beter. Voor die van de salle des pas perdus had ik geluk. Nu eens geen tentoonstelling en niets in de weg in het midden van de zaal. Is in RAW genomen en dan met camera raw de witbalans wat bijgewerkt.
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: Nog eens justiepaleis Brussel

          Die lensvertekening stoort mij niet in het minst. Verder perfect belicht en mooie compo's.
          Prachtig duo.
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

          Comment


          • #6
            Re: Nog eens justiepaleis Brussel

            Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
            Die lensvertekening stoort mij niet in het minst. Verder perfect belicht en mooie compo's.
            Prachtig duo.
            Bedankt, persoonlijk vind ik dat er niet al teveel lensvervorming is. Zoals je zegt, mag er zijn.
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

            Comment


            • #7
              Re: Nog eens justiepaleis Brussel

              Patric,
              heel mooie en je ziet dus dat RAW wel beter is dan pure jpeg.
              Bij die eerste zou ik de belichting wel naar beneden halen. Het was er helemaal niet zo klaar. Natuurlijk is het beeld op zich heel mooi en geeft het de indruk van een goede belichting. 't was daar helaas wel een donker gedoe.
              Nu, ofwel proberen we de realiteit te schijnen zoals we die ervaren, ofwel proberen we een heel mooie foto te maken...
              Het laatste heb je zeker.
              Bij de koepel zou ik ietsje magenta en/of rood weghalen.
              Al bij al, het schijnt er makkelijk fotograferen, maar in feite is het moeilijker dan gedacht.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Patric,
                heel mooie en je ziet dus dat RAW wel beter is dan pure jpeg.
                Bij die eerste zou ik de belichting wel naar beneden halen. Het was er helemaal niet zo klaar. Natuurlijk is het beeld op zich heel mooi en geeft het de indruk van een goede belichting. 't was daar helaas wel een donker gedoe.
                Nu, ofwel proberen we de realiteit te schijnen zoals we die ervaren, ofwel proberen we een heel mooie foto te maken...
                Het laatste heb je zeker.
                Bij de koepel zou ik ietsje magenta en/of rood weghalen.
                Al bij al, het schijnt er makkelijk fotograferen, maar in feite is het moeilijker dan gedacht.
                Wim, Ik ga het vanavond eens proberen en zien wat resultaat dat geeft op basis van je aanbevelingen.
                http://www.photo-patricske.be
                Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                Comment


                • #9
                  Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Het was er helemaal niet zo klaar. Natuurlijk is het beeld op zich heel mooi en geeft het de indruk van een goede belichting. 't was daar helaas wel een donker gedoe.
                  .
                  Dat is ook mijn ervaring ... maar het neemt niet weg dat het beeld zoals het hier staat, en zoals ik al schreef wel mooi geworden is.

                  Groetjes,
                  Yves
                  Niet geschoten is altijd mis ...

                  Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                    de laatste voor mij
                    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                    *BD1034BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                      Wim, Ik ga het vanavond eens proberen en zien wat resultaat dat geeft op basis van je aanbevelingen.
                      Wim, ik heb het proberen aan te passen.





                      De eerste vind ik beter, maar de tweede niet. Ik heb zowel rood als magenta weggehaald.
                      http://www.photo-patricske.be
                      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                        Eerste foto: netjes uitgelicht, bijna TE netjes, ik mis wat dramatiek.
                        Ik merk nog iets merkwaardigs op: een Esscher-achtige indruk waarbij de lampen links en rechts naast de trap door de overstraling precies op de trapleuningen liggen. Dit geeft een gek voorgrond/achtergrond illusie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                          2e heeft mijn voorkeur! Bij de 1e zijn de 3 bollen aan het einde van de trap iets te dominant aanwezig, althans, ze trekken mijn aandacht iets teveel. Verder helemaal toppie hoor!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog eens justiepaleis Brussel

                            Heel mooi het karakter van dit statige en overweldigende gebouw vastgelegd. De rechtzoekende moet zich hier wel heel klein voelen. In de tijd dat het justitiepaleis werd gebouwd, had men waarschijnlijk nog niet van drempelverlaging gehoord.

                            De composities van het beeld, het oog voor symmetrie: heel goed uitgevoerd ,Patric!

                            Mvg,
                            Chris
                            Geniet van foto's maken

                            Comment

                            Working...
                            X