Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x coverter + Beercan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2x coverter + Beercan

    Hoi,

    Heb nu zo'n maandje men Sony A300. Kort daarna heb ik een Minolta 70-210 f4 (Beercan) aangekocht hier op het forum. Leuk lensje maar vooral om mooie foto's van vogels enz te maken kom ik toch te kort heb ik de indruk. Een lens van 300 of 500 mm is voor mij te duur, moet een hobby blijven.
    Nu dacht ik aan een 2x converter, nml eentje van Sigma. Kost ongeveer 220 euro en als ik het juist op heb krijg ik dan 420mm en f8. Is dit mogelijk bij de 'Beercan'? Zal de kwaliteit ook niet teveel achteruit gaan?

    Mvg, Gregory
    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

  • #2
    Re: 2x coverter + Beercan

    Een teleconverter op een niet zo lichtsterke telezoom heeft doorgaans niet zoveel zin, het kost zoveel licht dat de sluitertijd enorm omhoog gaat en van de beeldkwaliteit blijft niet veel over.
    Een betere optie is IMO een oude 400mm met handfocus, kijk hiervoor eens op de 2e handssites
    Er zijn nog heel veel oude telelenzen met M42 te vinden, een adapter kost 17.50€

    Comment


    • #3
      Re: 2x coverter + Beercan

      Hey, bedankt voor de tip. Een betaalbare lens zie ik natuurlijk ook zitten, al is het mf. Hoe zit het met die M42? Zijn dit dan ook minolta lenzen?

      edit: via google volgende link gevonden en dus al wat wijzer geworden: http://en.wikipedia.org/wiki/M42_lens_mount
      Last edited by n0sTRa; 1 december 2008, 16:39.
      Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

      Comment


      • #4
        Re: 2x coverter + Beercan

        M42 zijn inderdaad schroeflenzen, maar via de juiste adatper passen die op elke dslr...dus als je zo'n adapter hebt kun je elke M42 lens op je camera monteren...en daar zit best goed spul tussen..!
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: 2x coverter + Beercan

          Ik ga tegen kerstmis een Sony A300 kopen, en nu heb ik een Minolta 70-210 f4 gevonden voor 60 Euro.
          De dame die de lens verkoopt kan niet zeggen of er autofocus op staat, maar ze weet wel dat de lens circa 15 jaar oud is.

          Is dit een zogenaamde Beercan of niet?
          Riskeer ik hier een kat in een zak te kopen of....

          Comment


          • #6
            Re: 2x coverter + Beercan

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik ga tegen kerstmis een Sony A300 kopen, en nu heb ik een Minolta 70-210 f4 gevonden voor 60 Euro.
            De dame die de lens verkoopt kan niet zeggen of er autofocus op staat, maar ze weet wel dat de lens circa 15 jaar oud is.

            Is dit een zogenaamde Beercan of niet?
            Riskeer ik hier een kat in een zak te kopen of....
            Bijna alle lenzen vanaf 1985 van Minolta zijn AF lenzen, de kans is dus groot als ze die lens nieuw gekocht hebben 15jaar geleden dat deze AF heeft

            Prijs is een koopje, maar er zitten ook wat minder goeie exemplaren tussen, controleer zeker op schimmels bij oudere lenzen!

            Comment


            • #7
              Re: 2x coverter + Beercan

              Dank U voor de tip.

              Stel dat er schimmel op zit, is zo'n lens dan nog te redden (ik zou de prijs dan nog wat naar onder negotiëren natuurlijk)?

              Het spijtige is dat ik de camera nog niet heb, dus echt testen kan ik niet....

              Comment


              • #8
                Re: 2x coverter + Beercan

                :
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Dank U voor de tip.

                Stel dat er schimmel op zit, is zo'n lens dan nog te redden (ik zou de prijs dan nog wat naar onder negotiëren natuurlijk)?

                Het spijtige is dat ik de camera nog niet heb, dus echt testen kan ik niet....
                Zo'n lens is wel te redden, maar als er schimmel op bepaalde "vaste" lensdelen zit (het achterste lensdeel zit in 1 geheel vast met andere lenzen in een koker, dit KAN je opendoen, maar dat heb ik niet gewaagd, kalibratie is dan helemaal om zeep).

                Zoek maar eens in google op "minolta beercan disassembly" je vindt daar een stap voor uitleg

                Zo'n beschimmelde en geredde lens gaat nooit helemaal in orde zijn...maar 't is nog niet gezegd dat die beschimmeld zal zijn é

                Comment


                • #9
                  Re: 2x coverter + Beercan

                  Maand terug heb ik er 110€ voor betaald, dus indien lens ok is, heb je een koopje...
                  Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                  Comment


                  • #10
                    1.4 converter + Beercan

                    En een 1.4 converter, zou die wel goed werken op deze lens?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1.4 converter + Beercan

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En een 1.4 converter, zou die wel goed werken op deze lens?
                      Moeilijk te zeggen, omdat er zoveel verschillende versies van convertors zijn.
                      Maar zeker is dat de kwaliteit serieus achteruit gaat met deze lens , en de AF NOG langzamer wordt.
                      Proberen is de boodschap.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2x coverter + Beercan

                        Ok, de coverter M42->Sony heb ik vandaag binnen gekregen. Alleen vraag ik me af hoe ik die op men body kan plaatsen???
                        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2x coverter + Beercan

                          Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
                          Ok, de coNverter M42->Sony heb ik vandaag binnen gekregen. Alleen vraag ik me af hoe ik die op men body kan plaatsen???
                          Je moet hem op de M42 lens draaien, daarna als een Sonica Minolta lens op de body plaatsen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2x coverter + Beercan

                            gevonden, bedankt
                            Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2x coverter + Beercan

                              Ik heb pech gehad.
                              Ik dacht een 'beercan' gevonden te hebben, maar het was een veel ouder exemplaar dat nog geen autofocus had.

                              Nu heb ik ondertussen wel een echte besteld op ebay voor 120 € inclusief transport.

                              Omdat mijn zoon van 13 nogal wat interesse vertoont voor Macro, stel ik me de vraag of dat goed lukt met deze lens?
                              Zou een setje voorzetlenzen zoals hier aangeboden wordt iets zijn?
                              Of moet ik eerder uitkijken naar een set tussenringen?

                              Comment

                              Working...
                              X