Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

    Ik ben in het bezit van een Falcon Eyes GN300AD flitsset. Vandaag tijdens het shooten begon één flitser plots een ratelend geluid te maken en 5 seconden later was het apparaat dood... Dit is al de tweede keer in enkele weken tijd dat ik dit voorheb.

    Hebben de andere Falcon Eyes bezitters ook last van dit probleem? Hoewel ik best tevreden ben van de flitsers denk ik er over na te switchen naar een duurder merk (Elinchrom). Er zijn leukere dingen dan telkens twee maand een flitser te moeten missen.
    www.pixation.be

  • #2
    Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

    Nope, nooit voorgehad, nochtans heb ik er 4 van die dingen staan en gebruik ze toch wel 1 x per 2 weken...

    T.
    Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
    Ik ben in het bezit van een Falcon Eyes GN300AD flitsset. Vandaag tijdens het shooten begon één flitser plots een ratelend geluid te maken en 5 seconden later was het apparaat dood... Dit is al de tweede keer in enkele weken tijd dat ik dit voorheb.

    Hebben de andere Falcon Eyes bezitters ook last van dit probleem? Hoewel ik best tevreden ben van de flitsers denk ik er over na te switchen naar een duurder merk (Elinchrom). Er zijn leukere dingen dan telkens twee maand een flitser te moeten missen.
    Nikon stuff rocks :-)

    Comment


    • #3
      Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

      Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen want voor de rest zijn ze perfect voor mij.

      Waarschijnlijk ligt het probleem bij een niet goed passende stroomkabel.
      www.pixation.be

      Comment


      • #4
        Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

        Hoi,

        ik heb ook zo'n toestellen, en tot nu toe, hebben ze nog niet geweigerd.

        Ben tevreden over die dingen.

        Krisss
        www.kris-sinnaeve.be

        Comment


        • #5
          Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

          we hebben 4 falcons ( wel zwaardere type,) al een 3 jaar in gebruik, no problems....

          Comment


          • #6
            Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

            Heb ook een GN300D staan. Geen problemen mee, content over

            Comment


            • #7
              Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

              lolz, precies of ik zit er de hele dag mee te gooien of wat ?
              Ik heb 2 GN300-ad en ze werken allebei niet 100%
              De ene zijn Off/on knopje valt er bijna uit -> lichtjes vallen soms vanzelf uit terwijl je shoot. En als je het knopje aanraakt valt ie ook al uit (en geeft idd een *electrocutie-achtig geluidje*).
              En de andere werkt de helft vd tijd niet. Hij biept wel telkens dat ie terug klaar is. Maar in feite moet je zijn vermogen omhoogschroeven eer hij terug meespeelt.
              Ik heb er zelfs een sticker op geplakt zodat ik weet wie welke handicap heeft

              Ik heb er donderdag over gemaild met studioflash maar nog geen antwoord gehad.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • #8
                Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                En als je het knopje aanraakt valt ie ook al uit (en geeft idd een *electrocutie-achtig geluidje*).
                Dat heb ik dus ook voor. Het gaat zelfs zo ver dat ik altijd een schietgebedje opzeg vooraleer de flits aan te zetten

                Het zou niet mogen. Als je voor een product betaalt moet het werken! Mijn set komt ook van GSL. Er zit gelukkig nog tot maart garantie op maar wat daarna... ?
                www.pixation.be

                Comment


                • #9
                  Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                  Het zou niet mogen. Als je voor een product betaalt moet het werken!
                  Enigszins akkoord, maar hou er langs de andere kant ook rekening mee dat het een budget-produkt is en blijft, laat ons daar eerlijk in zijn. Bij aankoop moet die natuurlijk perfect werken, maar hoe lang kan je verwachten dat die perfect blijven werken? Voor een kwaliteitsmerk betaal je al makkelijk een veelvoud van die prijs. Het verschil in prijs moet em ook ergens in zitten. Waarschijnlijk zijn er bij Falcon Eyes minder kwalitatieve schakelaars en andere onderdelen gebruikt.

                  Zelf werk ik met Elinchrom, flitsers die een pak meer kosten, maar 'k heb er dan ook kwaliteit en zekerheid mee. Tot op heden nog niet het minste probleem mee gehad.

                  Ik hoop in ieder geval dat het probleem vlug verholpen is, want niets is zo ergerlijk en frustrerend als materiaal waar je niet op kunt vertrouwen!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                    @Frederic
                    Budget ja, maar ben ik ff content dat ik niet meer geld heb gespendeerd aan een Elfo flitser bvb. In gsl zit iedereen Elfo elfo te schreeuwen, en onlangs op een shoot stond het elfo flitsertje constant uit door oververhitting. De Walimex budget flitsen aan de andere kant flitsen de hele dag door. Hier doen ze ook goed hun werk hoor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      @Frederic
                      Budget ja, maar ben ik ff content dat ik niet meer geld heb gespendeerd aan een Elfo flitser bvb. In gsl zit iedereen Elfo elfo te schreeuwen, en onlangs op een shoot stond het elfo flitsertje constant uit door oververhitting. De Walimex budget flitsen aan de andere kant flitsen de hele dag door. Hier doen ze ook goed hun werk hoor
                      Elfo...? Nog nooit van gehoord zelfs... 'k denk toch niet dat dat één van de grote merken is met naam en faam, om eerlijk te zijn, maar 'k kan me natuurlijk ook vergissen...

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                        Ik heb gedurende enkele jaren de Falcon Eyes DE300B en DE600B gebruikt. Ik heb met die spots nooit echt problemen gehad. Uiteraard is het geen top materiaal. De hendel van de 300B is afgebroken en dat is natuurlijk niet leuk. Maar ze hebben jaren dienst gedaan en ik vind dat ze hun prijs waard zijn geweest.

                        Maar naar het schijnt zijn die DE reeksen veel beter dan de nieuwere GN. Volgens de verkopers van GSL - Studioflash (marktkramers noem ik die gasten) hebben ze veel meer retour van de GN dan van de DE. Het zijn ook zij die Elfo verkopen. Ze prijzen het aan als super materiaal, vergelijkbaar of misschien zelfs beter dan de topmerken. Ik geloof er in ieder geval geen snars van. Ik heb dan ook Elinchrom gekocht...
                        www.focusfotografie.be
                        www.facebook.com/eviwilmus

                        Comment


                        • #13
                          Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
                          Ik heb dan ook Elinchrom gekocht...
                          En dat ga ik ook doen! Kost een pak geld maar dat heb ik er voor over
                          www.pixation.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Elfo...? Nog nooit van gehoord zelfs... 'k denk toch niet dat dat één van de grote merken is met naam en faam, om eerlijk te zijn, maar 'k kan me natuurlijk ook vergissen...

                            Mvg,
                            Frederic
                            Ben ook eens bij GSL langsgeweest een tijdje terug, en ze proberen je echt hun Elfo's aan te smeren, Falcon Eyes is volgens hen echte Chinese rommel ... moest alleen een reflectiescherm dringend hebben, maar heb nog altijd intresse om studio flitsers buiten te gebruiken voor mijn auto's

                            ik denk dat het hier ook Elinchrom D-Lites zullen worden met een Tronix explorer ... alleen nog effe sparen, beetje veel aan glaswerk uitgegeven de laatste maand

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Falcon Eyes flitsset: nog iemand met dit probleem?

                              Maar naar het schijnt zijn die DE reeksen veel beter dan de nieuwere GN
                              ik heb de DE gehad en heb nu GN's. en die DE ware nimho ook beter. Die nieuwe zijn minder van bouwkwaliteit. En idd die voedingskabel passen niet altijd 100%.
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X