Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

    Hallo,

    Wat zijn de essentiële verschillen tussen volgende 2 primes :
    Canon EF 135mm f/2L USM
    Canon EF 200mm f/2.8L USM

    De 135mm kost dubbel zoveel als de 200mm, beiden kwaliteits L lenzen.
    Op FredMiranda krijgen ze beiden 9.9 & 9.8/10.

    Op een cropcamera (40D), voor welke onderwerpen zouden deze objectieven gebruikt worden en waar ligt dat immens prijsverschil tussen deze twee L's?
    Toch geen dubbele prijs omdat de 2.0 iets lichtsterker is dan de 2.8, vind 2.8 al lichtsterk genoeg.

    Thanks,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 30 november 2008, 15:50.

  • #2
    Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

    De lenzen zijn heel vergelijkbaar. De 135 schijnt een van de scherpste lenzen te zijn. Heb zelf de 200mm 2.8. Een hele mooie lens met goede resultaten. Zeker met een 1.4x teleconverter is het een redelijk lange tele.

    Maar het hangt ervan af hoeveel mm je wil op de 40D. Ik heb zelf een 85mm 1.8 en de 200mm 2.8, dus mis het gat niet echt. Maar als je bijvoorbeeld alleen een 17-40 hebt, is 200mm wel erg lang.

    Comment


    • #3
      Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Hallo,

      Wat zijn de essentiële verschillen tussen volgende 2 primes :
      Canon EF 135mm f/2L USM
      Canon EF 200mm f/2.8L USM

      De 135mm kost dubbel zoveel als de 200mm, beiden kwaliteits L lenzen.
      Op FredMiranda krijgen ze beiden 9.9 & 9.8/10.

      Op een cropcamera (40D), voor welke onderwerpen zouden deze objectieven gebruikt worden en waar ligt dat immens prijsverschil tussen deze twee L's?
      Toch geen dubbele prijs omdat de 2.0 iets lichtsterker is dan de 2.8, vind 2.8 al lichtsterk genoeg.

      Thanks,
      CanonYouCan
      De 200mm F2.0 kost bijna 10X zoveel als de 200 2.8.
      Zoek dus wel degelijk HET prijsverschil in lichtsterkte.
      JIJ vind 2.8 genoeg, koop dan 2.8. Anderen prefereren nog lichtsterker.

      Onderwerpen mag je zelf kiezen.... 135 is korter, 200 langer...

      Comment


      • #4
        Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

        Ik denk dat je moet vertrekken vanuit je noden en dan deze lens kopen die je het meest denkt te kunnen gebruiken. Ik zou zeggen, kijk op welke brandpuntsafstand je het meest fotografeert of zou willen fotograferen...

        Is dat 200mm, pak dan de 200 f2.8. Is dat eerder 135 kan je nog altijd kiezen voor de Canon 135mm f2.8 Soft focus. Let wel: in scherpte uitgedrukt is de 135L superieur t.a.v. de andere 2 lenzen (en dubbel zo lichtsterk als de 200 f2.8 / 135 f2.8), gevolgd door de 200 f2.8 en dan een stuk verder (vermoed ik, daar ik deze laatste niet bezit) de 135 f2.8.

        gr
        Yannicks
        Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

        Comment


        • #5
          Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

          Het essentiële verschil...

          135L2.0:

          -10 lenselementen (meer glas=duurder)
          -lichtsterker dan de 200L2.8 waardoor véél sneller voor indoor sport
          -mooiere bokeh
          -sublieme portretlens

          200L2.8:

          -9 lenselementen
          -minder geschikt voor indoor sport dan de 135L


          Daar dit beiden perfecte prime's zijn zal eerder uw gewenste lengte je keuze beinvloeden denk ik.
          CANON Inc. Made In Japan

          Comment


          • #6
            Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

            En voor welke onderwerpen is de 200 2.8L dan geschikt op een 1.6 crop <> de 135L (indoor sports) ?

            Comment


            • #7
              Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

              Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
              Het essentiële verschil...

              135L2.0:

              -10 lenselementen (meer glas=duurder)
              -lichtsterker dan de 200L2.8 waardoor véél sneller voor indoor sport
              -mooiere bokeh
              -sublieme portretlens

              200L2.8:

              -9 lenselementen
              -minder geschikt voor indoor sport dan de 135L


              Daar dit beiden perfecte prime's zijn zal eerder uw gewenste lengte je keuze beinvloeden denk ik.
              Volgens mij is het essentiële verschil dat de ene een 135 mm is en de andere een 200mm
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

                Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
                Het essentiële verschil...

                135L2.0:

                -10 lenselementen (meer glas=duurder)
                -lichtsterker dan de 200L2.8 waardoor véél sneller voor indoor sport
                -mooiere bokeh
                -sublieme portretlens

                200L2.8:

                -9 lenselementen
                -minder geschikt voor indoor sport dan de 135L


                Daar dit beiden perfecte prime's zijn zal eerder uw gewenste lengte je keuze beinvloeden denk ik.
                Ik denk dat dit inderdaad dé conclusie is.
                Kiezen voor speed/bokeh = F2.0
                On the other hand,... 135mm is misschien wel wat krap voor indoor sport. Alhoewel, depends of the cam.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                  Alhoewel, depends of the cam.
                  Alhoewel dat geen goed Engels is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

                    als de 200 f2.8 minder geschikt is voor sport, voor wat is die lens dan aan te raden?
                    elke lens heeft toch zo z'n geschikte toepassing...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschil 2 superprimes : Canon EF 135mm f/2L USM vs Canon EF 200mm f/2.8L USM

                      Sfinks festivalweide vanuit het publiek, of van voor het reuzegroot podium van één of andere topgroep op Werchter of zo... hangt dan idd. ook weer deels van je cropfactor af. Kijken naar foto's die je al hebt, en zien welke op die mm's getrokken zijn. Of als je nog geen dergelijk lensbereik hebt: kijken of je veel foto's hebt waar je toch absoluut een stukje meer mm's op had gewillen, en dan zien hoeveel meer...

                      Dat moet je allemaal zelf uitmaken, net zoals de discussies over primes wisselen vs zoom, of een superzoom wandellens om niet tussen 28-70 en 70-200 te moeten wisselen op een wandeling (als je al wandelt überhaupt)...
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment

                      Working...
                      X