Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

    Mijn vader heeft vorige week een nieuwe Canoncamera aangeschaft en heeft nu zijn oude body (een 350D) aan mij en mijn vriendin kado gedaan. Na veel fotograferen met onze compactcamera, vonden we het tijd om een stapje verder te gaan en daar is dit natuurlijk een mooi begin voor.

    Echter, uiteraard heeft mijn vader zijn eigen lenzen zelf gehouden en moeten we dus nog wel op zoek naar nieuwe lensjes. Gelukkig hebben we een beetje gespaard (was bedoeld voor de camera) en hebben we nu een budgetje van 600 euro voor de aanschaf van één of meerdere lenzen.

    Komend jaar willen we graag op vakantie naar Zuid-Afrika, dus een flinke zoom (safari) is wel aardig. Nu heb ik een beetje rondgekeken op het forum hier en kwam ik eigenlijk op twee startlenzen uit:

    -Tamron 17-50mm F/2.8 XR Di II LD (328 euro)
    -Canon EF-S 55-250mm iS F/4-5.6 (229 euro)

    Is dit een goede keuze voor twee enthousiaste beginnelingen?

    Alvast bedankt voor de reacties.
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

  • #2
    Re: Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

    Met die twee lenzen heb je een prima setje om mee te beginnen.

    De Tamron is een lichtsterke breedhoek-zoom die volgens de meeste gebruikers heel goed presteert, en de 55-250 IS heeft een heel goede beeldkwaliteit in verhouding met de kostprijs, de beeldstabilisatie is ook heel handig bij zo'n tele.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

      Jazeker!
      Ik heb zelf de Canon EF-S 17-55 f/2,8 IS, maar die is te duur voor jullie budget: vandaar de Tamron.
      Ik heb ook de EF-S 55-250mm IS, een erg populair objectief hier op BD na Duindistels thread.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

        prima keuze!
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

          Dank voor alle positieve reacties. Volgende week maar even langs de kamera-express. Die zit zo'n 10 kilometer verderop.
          Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

          Comment


          • #6
            Re: Beginnersvraag: Welke lens bij mijn Canon 350D

            Ik ben afgelopen weekend de EF-S 55-250mm IS wezen halen. Nu heb ik er natuurlijk nog niet zoveel verstand van, maar ik ben redelijk impressed met de resultaten. Leuke lens.
            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

            Comment

            Working...
            X