Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 < > Nikon D200 (welke ervaring met ISO)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D100 < > Nikon D200 (welke ervaring met ISO)

    Beste forummers,

    Ik werk nu al jaren met een Nikon D70.
    Ik denk eraan bij 'interessante' mogelijkheid om een extra body aan te kopen, die beter (later op de markt kwam) is dan de D70.

    Ik las hier op het forum al meer dan eens dat men aanraadt om de D70 nooit hoger dan ISO 400 te gebruiken wegens ruisvorming.
    Gisteren was ik op een toneelavond en idd, ... met ISO400 geraakte ik zelf niet aan de nodige sluitertijd die nodig was. Helaas.

    Mijn vraag is hierbij, ik zag al enkele body's te koop op het forum van D100 en D200. Dit zijn ook niet de nieuwste modellen maar wel betaalbaar voor mij.

    Zijn hier mensen, die met deze toestellen werken of werkten en iets kunnen vertellen over de ervaring die zij hadden met het werken met deze toestellen en dit ook in vergelijk met de ISO waarden.

    Ik ben ook niet meteen op de hoogte van het aantal megapixels van deze toestellen (ik dacht dat de D200 10,2 had?)

    Dank voor de eventuele reacties.

  • #2
    Re: Nikon D100 &lt; &gt; Nikon D200 (welke ervaring met ISO)

    ik heb deze zomer naast mijn D70 een D200 gekocht. Een fantastisch toestel, maar voor de hoge ISO's moet je het niet doen hoor. Ik neem eigenlijk nooit foto's boven de ISO 400. Ik neem vooral portretten en landschappen en gebruik liever een goeie flits of statief dan hoge iso's.
    Jeroen || OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D100 &lt; &gt; Nikon D200 (welke ervaring met ISO)

      Als je goed belicht en de files goed verwerkt, kun je met een D200 een heel eind komen, voorbeeldje op 2500iso.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D100 &lt; &gt; Nikon D200 (welke ervaring met ISO)