Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 135mm F2.8 Soft focus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 135mm F2.8 Soft focus

    Iemand ervaring met dit objectief op een 5D?
    Op Fredmiranda en DPreview komt dit objectief er niet al te slecht uit,
    maar heeft iemand hier ervaring met dit objectief?
    Voor de Soft focus functie zou ik het zeker niet gebruiken.
    135 mm vind ik persoonlijk een zeer leuke werkafstand op 5D.

  • #2
    Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

    ik heb geen al te goede dingen gelezen over die lens omdat ik een tijdje geleden een soortgelijke keuze stond.

    Doe jezelf (en je 5D) een plezier en ga dan voor de 135L f2.8 of de 200L 2.8

    Ik heb de laatste gekozen en is een heerlijk lensje!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

      Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
      Doe jezelf (en je 5D) een plezier en ga dan voor de 135L f2.8 of de 200L 2.8

      Ik heb de laatste gekozen en is een heerlijk lensje!
      De 135 L is geen f2,8 maar wel f2.
      Ik heb ze nog niet zo lang geleden tweedehands gekocht, en die is echt heel erg goed, volgens de tests is het één van de scherpste Canonlenzen.

      Maar ze zit wel in een heel andere prijsklasse dan de 135mm f2,8 Soft Focus...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

        Natuurlijk zijn die L lenzen een pak beter, daar ben ik mezelf ook van bewust,
        maar ik wou een "vrij goedkope" lichtsterke portretlens kopen.
        Aangezien mijn 50mm 1.8 ook zo'n goed speeltje is (maar beetje te kort op 5D) dacht ik misschien dat die 135 2.8 ook goed zou presteren..
        Als ik op fredmiranda de gemiddelde quotering zie van +9/10. Maar daarvoor vroeg ik een paar gebruikerservaringen..

        Comment


        • #5
          Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

          Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
          Natuurlijk zijn die L lenzen een pak beter, daar ben ik mezelf ook van bewust,
          maar ik wou een "vrij goedkope" lichtsterke portretlens kopen.
          Aangezien mijn 50mm 1.8 ook zo'n goed speeltje is (maar beetje te kort op 5D) dacht ik misschien dat die 135 2.8 ook goed zou presteren..
          Als ik op fredmiranda de gemiddelde quotering zie van +9/10. Maar daarvoor vroeg ik een paar gebruikerservaringen..
          Overweeg misschien de 85mm F1.8 of 100mm F2

          Comment


          • #6
            Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
            Overweeg misschien de 85mm F1.8 of 100mm F2
            Ook mijn advies; de 85mm 1.8 heb ik helaas nooit gehad, maar de 100mm F2 is een uitstekend en snel zowel qua lichtsterkte als qua AF voor de 135L
            De 2.8 135mm SF heb ik eveneens helaas nooit gehad maar die heeft meen ik ook geen usm.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

              Als ik de reviews bekijk, dan ziet die 135mm f2,8 softfocus er zeker niet slecht uit. Als f2,8 voldoende lichtsterk is, en je hebt geen supersnelle AF nodig, dan doe je daarmee waarschijnlijk ook geen slechte koop.


              (Voor mij zou die f2,8 een probleem zijn, ik heb vanavond de 135mm f2 L volledig open moeten gebruiken om nog een aanvaardbare sluitertijd te krijgen op iso 1600,
              en die foto's zien er nog heel erg goed uit.)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                Ik liet me vertellen dat de 100 f2.8 Macro USM zo'n goeie portretlens zou zijn. In dit geval misschien het overwegen waard. (en als die ok is laat het dan even weten, dan spaar ik als volgende lens daarvoor )

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                  Oorspronkelijk geplaatst door Shinsei Bekijk bericht
                  Ik liet me vertellen dat de 100 f2.8 Macro USM zo'n goeie portretlens zou zijn. In dit geval misschien het overwegen waard. (en als die ok is laat het dan even weten, dan spaar ik als volgende lens daarvoor )
                  Die focust traag, geloofde zelf niet wat er gebeurde toen ik portretje wou maken met die 100 macro..

                  Foto's met 85mm 1.8 op 1.8 (midday)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Die focust traag, geloofde zelf niet wat er gebeurde toen ik portretje wou maken met die 100 macro..
                    Ik vind dat eigenlijk nogal meevallen, mits je gebruik maakt van de focus limiter. Okee, hij is natuurlijk niet zo snel als m'n 70-200 of 24-105 maar voor portretten is het mijns inziens best te doen.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                      Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                      Natuurlijk zijn die L lenzen een pak beter, daar ben ik mezelf ook van bewust,
                      maar ik wou een "vrij goedkope" lichtsterke portretlens kopen.
                      Aangezien mijn 50mm 1.8 ook zo'n goed speeltje is (maar beetje te kort op 5D) dacht ik misschien dat die 135 2.8 ook goed zou presteren..
                      Als ik op fredmiranda de gemiddelde quotering zie van +9/10. Maar daarvoor vroeg ik een paar gebruikerservaringen..
                      de 100mm F2.0 is de lens die je moet hebben! IS beter dan de 85mm F1.8 en evenaart bijna de 135L voor een fractie van de prijs.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk bericht
                        de 100mm F2.0 is de lens die je moet hebben! IS beter dan de 85mm F1.8 en evenaart bijna de 135L voor een fractie van de prijs.
                        straffe uitspraak want de 85 1.8 en (vooral) de 135L zijn heeeeeel goede lenzen... De 135L wordt beschouwd als Canon's snelste en scherpste lens. Die staat nog op mijn verlanglijstje! De 85 1.8 ook trouwens
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                          Ik had de 135/2, fantastisch scherp maar iets te lang en in onbruik geraakt na aankoop van mijn 85. Nu is er iemand anders heel blij mee.
                          En ik ook, want geen 'overschot' meer.

                          Voor die softfocus, gaat dat niet veel goedkoper met photoshop?
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            straffe uitspraak want de 85 1.8 en (vooral) de 135L zijn heeeeeel goede lenzen... De 135L wordt beschouwd als Canon's snelste en scherpste lens. Die staat nog op mijn verlanglijstje! De 85 1.8 ook trouwens
                            Ik blijf bij mijn standpunt hoor. De 100mm is een fractie beter dan de 85 (Wat trouwens 2 dezelfde lenzen zijn, alleen een ander brandpunt). De 135L heeft alleen het voordeel van een nog betere bouw en een iets beter contrast en saturatie.... Je moet voor jezelf uitmaken of je het dubbele ervoor wil uittrekken

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 135mm F2.8 Soft focus

                              Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                              Ik had de 135/2, fantastisch scherp maar iets te lang en in onbruik geraakt na aankoop van mijn 85. Nu is er iemand anders heel blij mee.
                              En ik ook, want geen 'overschot' meer.

                              Voor die softfocus, gaat dat niet veel goedkoper met photoshop?

                              Ik zou de lens niet gebruiken voor de soft focus hoor...
                              ik vind het gewoon een nogal groot prijsverschil tussen de 2.8 SF en de 2.0
                              Soft Focus is inderdaad veel goedkoper in Photoshop.
                              Het is omdat ik 135 een leuke afstand vind en 85 soms beetje te kort is...

                              Comment

                              Working...
                              X