Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteits en snelheids verbetering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteits en snelheids verbetering

    Vraagje. Ik heb een Tamron 70-300 4-5.6. Ik fotografeer regelmatig het voetbal van mijn zoontje. Dit is meestal overdag en af en toe bij een beetje schemer. Tevens fotografeer ik af en toe een bruiloft of communie. Tot nu toe deed ik dit met het materiaal dat in mijn handtekening staat.
    Ik zoek naar een lichtsterkere lens die ook sneller is met focussen. Na veel gezoek en gevraag, ben ik het een en ander wijzer. Ik wil nu niet het laatste geld dat ik heb uitgeven aan een lens
    Als ik nu een sigma 70-200 2.8 ga kopen ga ik er dan wat betreft beeldkwaliteit veel op vooruit.
    Ik weet dat ik er wat betreft lichtsterkte op vooruit ga. Maar is 2.8 ook bruikbaar. Op veel forums wordt wel eens gezegd dat hij op 2.8 soft is. Maar misschien is hij op 2.8 scherper dan de Tamron op 200mm f5.6.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: kwaliteits en snelheids verbetering

    Ik heb die Tamron een keer gebruikt op de 40D, en die is op f8 redelijk scherp, maar ze heeft heel veel last van CA (roze randjes rond grote contrastverschillen).

    De Sigma 70-200 f2,8 heb ik een hele tijd gebruikt, en die is zeker scherper op f4 dan de Tamron 70-300 op f8 (ik heb geen foto's gemaakt met het diafragma van de Tamron volledig open).
    Op f2,8 was mijn Sigma wel vrij soft, maar de foto's waren wel bruikbaar (met wat meer verscherping viel het meestal wel mee).

    De AF van de Sigma 70-200 f2,8 is op een Canon niet echt snel, eender welke Canon 70-200 is veel sneller (f2,8 of f4, met of zonder beeldstabilisatie). Maar voor een bruiloft of communie kan dat geen probleem zijn (ik heb er motorcross-foto's mee gemaakt, en dat ging prima).

    De beeldkwaliteit van de Sigma is duidelijk beter dan die van de Tamron, zeker als je gaat vergelijken op dezelfde diafragma-openingen. De Sigma heeft ook betere contrasten, behalve op f2,8.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteits en snelheids verbetering

      Dus ook zeker eens kijken naar goede (gebruikte) L lenzen van Canon. De goedkoopste f4 70-200L is al een zeer handige en goede lens.
      Last edited by Spanjaart; 29 november 2008, 12:54.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteits en snelheids verbetering

        Als ik voor de 200mm ga ga ik dan niet de 300mm missen of kan ik daar dan beter een andere lens voor kopen voor echte tele?
        "The important thing is not the camera but the eye..............

        but the camera helps "

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteits en snelheids verbetering

          Dat is met een 1,4 extender eventueel ook nog op te lossen, de kwaliteit beviel mij op de 5D goed maar het kan zijn dat je dan voor bijv. een 50D te weinig resolutie overhoudt.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: kwaliteits en snelheids verbetering

            Heb zelf de Sigma 70-200/2,8 EX DG Macro HSM met plezier gebruikt, vooral bij sportfotografie.Zeker de type met HSM sturing hebben snelle autofocus.HSM vergelijkbaar met USM van Canon
            Kijk maar naar de test op http://www.photozone.de/canon-eos/32...report--review.
            Indien interesse, ik heb deze week beslist de mijne van de hand te doen (nog 6 m garantie in originele verpakking 450 euro) wegens aankoop prime tele en 24-105 L.
            Eric

            Comment

            Working...
            X