Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik mis je .... [IR]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik mis je .... [IR]


    tijdens deze donkere novemberdagen

    ik mis je ....


    infrarood omgezet in Z/W

    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: ik mis je .... [IR]

    Mooi vastgelegd
    Groetjes Hendrika

    Comment


    • #3
      Re: ik mis je .... [IR]

      Erg mooi en sereen.
      Marleen
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

      Comment


      • #4
        Re: ik mis je .... [IR]

        Mooi zeg .. daar leent IR zich perfect voor ..
        Ietsje af onderaan imho, tot aan de ellebogen .. maakt het wat sterker ..
        Albums : http://fotografiepeterderycke.be
        Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

        Comment


        • #5
          Re: ik mis je .... [IR]

          Knap beeld!
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: ik mis je .... [IR]

            Vind ik héél mooi
            Niks aan veranderen
            Grts maddy
            zero

            Comment


            • #7
              Re: ik mis je .... [IR]

              Aangrijpend, heel mooi
              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
              Grtjs, Jacky

              Comment


              • #8
                Re: ik mis je .... [IR]

                Knap.
                mvg, waulus
                Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

                Comment


                • #9
                  Re: ik mis je .... [IR]

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear Bekijk bericht
                  Mooi zeg .. daar leent IR zich perfect voor ..
                  Ietsje af onderaan imho, tot aan de ellebogen .. maakt het wat sterker ..
                  Lightyear jullie( Devid en jij) makene alle twee prachtige IR fotos zolas ik kon zien op je site. Alleen heb gezien dat jij kortere belichtingstijden gebruikt dan hij. Bv. 1/60 met f2 en een ev/ -1.5 en iso 200.
                  Devid zijn werktwijze is anders namelijk. Iso waarden tussen de 400 en 800 en EV,s van + 5 met sluitertijden tot 30 Seconden. Heeft dat iets te maken met de gradatie of sterkte van de filter heren?
                  Als ik hier deze vraag niet mag stellen dan mijn excuses hiervoor maar ik was benieuwd?
                  Ik stel deze niet omdat ik jullie werkwijze wil becritiseren of zo maar omdat ik heel veel van jullie werk alletwee goed vind..
                  Tussen haakjes.Ik heb een mooie filter van Devid overgekocht voor op mij Sigma 17-35 lens. Ik weet alleen niet welk merk. Maar misschien kan Devid dat zeggen?
                  Ik ben echt benieuwd op de reacties..

                  Prachtige foto trouwens zoals vele van jou DEVID.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik mis je .... [IR]

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Lightyear jullie( Devid en jij) makene alle twee prachtige IR fotos zolas ik kon zien op je site. Alleen heb gezien dat jij kortere belichtingstijden gebruikt dan hij. Bv. 1/60 met f2 en een ev/ -1.5 en iso 200.
                    Devid zijn werktwijze is anders namelijk. Iso waarden tussen de 400 en 800 en EV,s van + 5 met sluitertijden tot 30 Seconden. Heeft dat iets te maken met de gradatie of sterkte van de filter heren?
                    Als ik hier deze vraag niet mag stellen dan mijn excuses hiervoor maar ik was benieuwd?
                    Ik stel deze niet omdat ik jullie werkwijze wil becritiseren of zo maar omdat ik heel veel van jullie werk alletwee goed vind..
                    Tussen haakjes.Ik heb een mooie filter van Devid overgekocht voor op mij Sigma 17-35 lens. Ik weet alleen niet welk merk. Maar misschien kan Devid dat zeggen?
                    Ik ben echt benieuwd op de reacties..

                    Prachtige foto trouwens zoals vele van jou DEVID.
                    schoonSpikke, Zowel Lightyear als ik gebruiken een toestel dat werd omgebouwd om uitsluitend IR fotografie te doen. dat betekent dat de standaard filter-blocking filter die op de sensor lag werd verwijderd. Hierdoor kunnen veel kortere sluitertijden gehaald worden. Werk je met de filter voor op je lens dan is die standaard filter-blocking filter nog aanwezig op je sensor en duurt het veel langer voor je toestel alle infrarode licht heeft ontvangen dat hij nodig heeft om een foto te maken.
                    De filter die je kocht is een 720 nm B+W SCHNEIDER 77mm
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik mis je .... [IR]

                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      schoonSpikke, Zowel Lightyear als ik gebruiken een toestel dat werd omgebouwd om uitsluitend IR fotografie te doen. dat betekent dat de standaard filter-blocking filter die op de sensor lag werd verwijderd. Hierdoor kunnen veel kortere sluitertijden gehaald worden. Werk je met de filter voor op je lens dan is die standaard filter-blocking filter nog aanwezig op je sensor en duurt het veel langer voor je toestel alle infrarode licht heeft ontvangen dat hij nodig heeft om een foto te maken.
                      De filter die je kocht is een 720 nm B+W SCHNEIDER 77mm
                      devid . Merci voor de uitleg..Als het iets of wat beter weer wordt dan ga ik een proberen wat je stuurde.
                      Misschien ga ik ook wel een toestel laten ombouwen zodat ik er altijd eentje bij heb waarmee ik IR fotos kan maken.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: ik mis je .... [IR]

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                        Aangrijpend, heel mooi
                        Inderdaad emotioneel plaatje, knap werk

                        mvg duindistel

                        Comment

                        Working...
                        X