Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

alternatief voor nikon 17-55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • alternatief voor nikon 17-55

    is er eigenlijk een aanvaardbaar alternatief van bijvoorbeeld sigma voor de nikon 17-55?
    want die laatste is zo verschrikkelijk duur

    in dezelfde range is er wel wat van sigma maar had toch graag ongeveer dezelfde kwaliteit gehad , mag ook een ander merk zijn , zoek gewoon een korte zoom in dat bereik , waar scherpte van absoluut belang is!

    ik zag deze voor een klein prijsje




    mss de laatste?


    is dat wat?
    Last edited by jvs; 27 november 2008, 06:01.
    http://www.jvs-photography.be/

  • #2
    Re: alternatief voor nikon 17-55

    Al eens gekeken naar de Tamron 17-50mm F2.8;
    Superlens voor een aanvaardbare prijs.

    mvg

    Comment


    • #3
      Re: alternatief voor nikon 17-55

      Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
      Al eens gekeken naar de Tamron 17-50mm F2.8;
      Superlens voor een aanvaardbare prijs.

      mvg
      Ik denk dat dit inderdaad het beste alternatief is.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: alternatief voor nikon 17-55

        Ka ik deze ook gebruiken op mijn D60.
        Want ik ben ook op zoek naar dit type van lensen vooral voor binnen shoots en portret fotografie.
        Groetjes
        Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
        www.dewolfmarc.be

        Comment


        • #5
          Re: alternatief voor nikon 17-55

          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
          is er eigenlijk een aanvaardbaar alternatief van bijvoorbeeld sigma voor de nikon 17-55?
          want die laatste is zo verschrikkelijk duur

          in dezelfde range is er wel wat van sigma maar had toch graag ongeveer dezelfde kwaliteit gehad , mag ook een ander merk zijn , zoek gewoon een korte zoom in dat bereik , waar scherpte van absoluut belang is!
          Sorry dat ik sommigen hier tegen de borst zal stoten, maar voor Nikon Pro. glas bestaat geen alternatief, je zal steeds voor een stuk op je honger blijven zitten, met ander glas zal het verlangen naar dat prachtige Nikon glas steeds blijven bestaan.

          Een deens beroepsfotograaf schrijft:

          I was testing some new things with the Nikon gear.
          The sharpness of the Nikkor glass is also something I love, returning from shooting with Canon for a year. Canon has always had problems with CA and lesser quality than Nikon when shooting fast lenses wide open and when shooting against the light. Even the L-series from Canon are having those problems, with Nikkor lenses I have never had any problems with that. They are just crisp and clear.

          On screen the image looks nothing short of stunning ( yes uncle Anders, of course it’s because of the model…) And tomorrow I’ll print it to see how it holds up when blown up to 42×60cm
          .

          En dan gaat zijn vergelijking nog tegenover Canon, wat ook niet slecht is.

          Comment


          • #6
            Re: alternatief voor nikon 17-55

            Er zijn ook mensen die kunnen leven met 99% en misschien wel met 95%, dus test eens een keertje de Tamron.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: alternatief voor nikon 17-55

              Er staan momenteel veel 2de hands 17/55 2.8 Nikkors op verschillende sites..zoek maar eens!
              Veel mensen die op FF zijn overgestapt verkopen die.
              Het blijft de toplens voor APS sensor!
              Je moet ze maar eens op uw toestel zetten en vastnemen...dan weet je al genoeg!
              Mvg

              Comment


              • #8
                Re: alternatief voor nikon 17-55

                helaas liever nieuw, ik ga in ieder geval ne keer kijken naar die tamron lens ,
                dat andere lenzen niet kunnen tippen aan nikon lenzen weet ik wel en zie ik zelf ook , maar als ze voor 95 procent de kwaliteit bied van die nikon lens ben ik eigenlijk al tevreden!
                als die tamron de scherpte bied of mss scherper is dan mijn 18-200 vr dan ben ik zeker al tevreden,

                natuurlijk wil ik ook de nikon, maar die prijs
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: alternatief voor nikon 17-55

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  helaas liever nieuw,
                  Ik koop bijna alle lenzen gebruikt, waaronder ook de 17-55, en ik ben nog nooit teleurgesteld, maar wel eerst zien, dan kopen.

                  Een gebruikte Tamron is nog de 1/2 tot een 1/3 van de prijs van een 2de hands Nikkor.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: alternatief voor nikon 17-55

                    Hallo

                    Ik heb de tamron 17-50 f2.8 en dit is een superlens, voor die prijs vind je niets beters.
                    De nikon 17-55 f2.8 is zijn meerprijs zeker niet waard.
                    Je moet maar de vele tests bekijken. Je zult zien hoe miniem het verschil is kwa beeldkwaliteit.
                    Alleen de veeeel betere bouw en snelle AF zullen merkbaar zijn maar je foto's zullen niet beter zijn. Of ik zou eens het tegendeel moeten zien.

                    Ik moet wel zeggen dat je altijd verlangt naar een top nikonglas. Maar geef mij dan maar de 24-70 f2.8 die is tenminste TOP

                    Groeten Davy
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: alternatief voor nikon 17-55

                      Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
                      Er staan momenteel veel 2de hands 17/55 2.8 Nikkors op verschillende sites..zoek maar eens!
                      Veel mensen die op FF zijn overgestapt verkopen die.
                      Het blijft de toplens voor APS sensor!
                      Je moet ze maar eens op uw toestel zetten en vastnemen...dan weet je al genoeg!
                      Mvg



                      Inderdaad, ik ben deze week in de Zuidstraat in Brussel gepasseerd, die man (Nikon, Photo-cinehouse) had meerdere 17-55 2.8 lenzen van Nikon in occasie. 7 a 800€. Aan een Sigma of Tamron betaal je bijna evenveel, en die is s'anderendaags nog 200€ waard.

                      Comment


                      • #12
                        Re: alternatief voor nikon 17-55

                        Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
                        Alleen de veeeel betere bouw en snelle AF zullen merkbaar zijn maar je foto's zullen niet beter zijn. Of ik zou eens het tegendeel moeten zien.

                        De snellere AF kan net het verschil maken tussen de foto net hebben of net niet, als je hem hebt zal je weing verschil merken, heb je hem net niet dan is het verschil oneindig groot.

                        Ik heb weleens gelezen dat het bokeh van de Nikkor mooier is, maar ik heb geen bewijzen.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: alternatief voor nikon 17-55

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          De snellere AF kan net het verschil maken tussen de foto net hebben of net niet, als je hem hebt zal je weing verschil merken, heb je hem net niet dan is het verschil oneindig groot.

                          Ik heb weleens gelezen dat het bokeh van de Nikkor mooier is, maar ik heb geen bewijzen.
                          De AF van de tamron 17-50 is belange niet traag en ik heb enkel een zéér snelle AF nodig bij sport of vogels in vlucht maar daarvoor gebruik ik de tamron niet.

                          De bokeh zouden inderdaad mooier zijn en heb ook al paar foto's gezien en daar is het inderdaad wel op te zien. Maar natuurlijk is dit mijn mening maar het enorme prijsverschil is toch gek.

                          Dat nikon zijn waarde houd is deels waar. Een nikon zal niet na een week of maand voor 1/3 van de nieuwprijs verkocht worden maar ik betwijfel of je meer geld zal verliezen met de tamron te kopen. bv

                          tamron kost nieuw 350 euro en zal 2dehands voor 250 verkocht worden
                          nikon kost nieuw 1100 euro en zal 2dehands voor 850 a 900 verkocht worden

                          Met de nikon heb je verlies van 200 euro en met de tamron 100 euro. Dus daar zal het niet echt op aankomen.

                          Nu de nikon blijft een toplens en als je geld teveel hebt waarom niet? Maar de tamron is een zéér waardige concurrent. Ik heb maar 1 minpuntje en dat is dat die lens zeer licht en toch goedkoop aanvoelt tov de nikon.

                          ps: Hoe dat de tokina 16-50 f2.8 het? iemand daar al ervaringen mee?
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: alternatief voor nikon 17-55

                            Volgens mij geen alternatief. De mijne is al een viertal jaar oud en zit nog steeds als standaard op mijn camera. Geen toegevingen doen als het op goed glas aankomt.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: alternatief voor nikon 17-55

                              hartelijk dank voor jullie meningen over deze moeilijke keuze,na alles doorgelezen te hebben denk ik dan toch maar een tijdje boterhammen met choco te eten en voor het nikon glas te gaan.

                              nogmaals thanks voor jullie bemerkingen!
                              http://www.jvs-photography.be/

                              Comment

                              Working...
                              X