Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18/55 is canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18/55 is canon

    hoi fotovrienden

    ik ben een beetje aan het uitkijken voor een breedhoeklensje,ik doe meestal modellen met de 85/1.8 en heb de 70/200 f4 enzo ,maar als ik ga wandelen wil ik iets van een 18/55 of dergelijke ,omdat het nu niet zoveel gebeurd zou ik het bedrag niet te hoog willen leggen ,nu ben ik aan het twijfelen aan de 18/55 is kitlens van canon ,voor het bedrag moet je het niet laten en hoor goede comm over dit lensje,is deze echt opmerkelijk beter ande eerste die zonder is,ze zou zelfs beter zijn dan de 17/85 is van canon ,ook zou ik als rezervecam een 1000 Dwillen bijkopen,zijn er mensen die deze cam reeds hebben en of samen met de 18/55 is ,is dit een beetje een deftige kit
    graag de mening van de gebruikers!!

    alvast met dank

    danny

  • #2
    Re: 18/55 is canon

    Ik gebruik dit lensje al een half jaartje voor zo ongeveer alles waarvoor 55mm genoeg is en als er redelijk licht is.
    De beeldkwaliteit heeft me nooit teleurgesteld, op 18mm is er wat vervorming, maar bij landschapje b.v. merk je daar niks van.
    De IS komt wel eens van pas, maar de grootse bonus t.o.v. de oude versie is de scherpte, ook vol open.
    Het lensje kost momenteel nog maar 70€ (Kamera Epress) en is iedere cent dik waard

    Comment


    • #3
      Re: 18/55 is canon

      ben hem vandaag gaan halen ,de 1000D met de 18/55 is kitlens
      had er een beetje schrik van ,maar ben er eens mee gaan wandelen,de natuur in
      het was vrij somber en donker vandaag ,maar met iso 400 en de is deed ze'n werk,mooie scherpe foto's met 1/30 1/40 ,ben aangenaam verrast van de kwaliteit ervan ,kitlens stukken beter dan de vorige,als rezerve bij me'n 40d ga ik er plezier aan beleven dat zie ik nu al ,zeker een aanrader

      groeten
      danny

      Comment

      Working...
      X