Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

    Hallo Allemaal,

    Terwijl jullie een hoop sneeuw hebben gehad, hebben wij er hier nog niets van gezien aan de westkust van Canada behalve op onze locale bergen die een half uurtje van mijn thuis afliggen. Eergisteren was het goed aan het regenen en bij ons hier beneden was een graad of 5-6 en dat is niet genoeg voor sneeuw, maar boven op de bergen is het dan meestal rond het vriespunt en dat is wel genoeg om te sneeuwen.

    Ik ben gisteren dan eens op pad geweest op Cypress Mountain wat een half uurtje rijden is van mijn thuis. Ik wou wel eens zien hoeveel sneeuw er gevallen was en omdat het een zonnige dag was wou ik ook wel wat genieten van de zichten hierboven. Van hierboven heb je mooie zichten op het centrum van Vancouver, Howe Sound (een inham/fjord) van de Stille Oceaan en de omliggende bergen.

    Hopelijk kunnen deze jullie ook bekoren!
    Groetjes uit Vancouver,
    Ann

    Foto 1: Een zicht op de besneeuwde bomen en omliggende bergen als ik net aankwam


    Foto 2: Een zicht op Howe Sound (inham/fjord van de Pacific Ocean) in de verte


    Foto 3: Een zicht op Howe Sound als ik wat verder geploeterd had in de sneeuw en zoals je kan zien ligt er beneden geen sneeuw



    Wat informatie over Cypress Mountain voor diegene die het interesseerd: Cypress Mountain is gelegen in Noord Vancouver op een 15 minuten rijden van het centrum van Vancouver aan de westkust van Canada. Cypress Mountain is één van de beste gebieden om te skien/snowboarden in Vancouver en hier vind je ook één van de meest gerespecteerde Ski en Snowboard Scholen van West Canadaaan. Dag of nacht kan je genieten van de beste sneeuw condities en een grote verscheidenheid aan ski terrein voor skiërs van alle niveaus. Snowboarders kunnen hier genieten van het gevarieerde aanbod van Freeriding terrain, samen met kickin parken en pipes die te vinden zijn op verschillende plaatsen van de berg.

    Met het meest wijde terrein en de grootste verticale hellingen in Noord Vancouver Cypress Mountain is de plaats voor winterport. Of je nu van skien houdt of van snowboarden, vanop Cypress Mountain kan je genieten van de spectaculaire zichten op het centrum van Vancouver, English Bay, de Straight of Georgia (inham van de Stille Oceaan) en Howe Sound. Het Cypress Mountain ski gebied bevat 2 bergen, Mount Strachan and Black Mountain. Cypress Mount is ook herkend als het meest populaire langlauf gebied in Canada. Op deze berg vind je 19km’s aan skipistes met 7km verlichte skipistes voor avond/nacht skien die door de besneeuwde bossen en meren heen gaan. Je vindt hier een 10km aan snowshoe trails voor begidste snowshoe trips of je kan je eigen snowshoe trips doen.

    De eerste skiërs vonden hun weg naar de North Shore Mountain in de jaren 20. Deze skienthousiasten zouden een veerboot over Burrard Inlet en wandelden de bergen naar de chalets die er te vinden waren en die er tot nu toe nog staan op Hollyburn Mountain. Cypress Mountain is zeer trots om deel uit te maken van de Olympische Winterspelen en de Paralympische Winterspelen die in februari en maart 2010 zullen plaats vinden in Vancouver en Whistler. Op Cypress Mountain gaan de volgende wedstrijden plaatsvinden: het Freestyle Skiing, Snowboard Halfpipe, Snowboard Parallel Giant Slalom and Boardercross.

  • #2
    Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

    Zoo veel sneeuw hadden wij hier niet hoor ! Maar een klein beetje minder
    Ik vind de derde de mooiste. Hele mooie compo, en de fjord die je goed ziet, de bomenrij op de voorgrond die rechts in de lucht komt en de lucht zelf. Knap !
    Marleen
    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

    Comment


    • #3
      Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

      knappe sneeuwlandschappen met 3 en 2 op kop
      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

      Comment


      • #4
        Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

        Voor mij zeker de derde en de tweede vanwege de compo en het dieptezicht.
        Weeral zeer prachtige landschaps foto's zoals het hoort en we gewend zijn van u.
        prachtig werk Ann

        mvg xiebu
        "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
        *BD1033BE*

        Comment


        • #5
          Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
          Voor mij zeker de derde en de tweede vanwege de compo en het dieptezicht.
          Weeral zeer prachtige landschaps foto's zoals het hoort en we gewend zijn van u.
          prachtig werk Ann

          mvg xiebu
          Kan ik het alleen maar 100% eens mee zijn. Die derde is inderdaad grandioos

          Comment


          • #6
            Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

            waauw en dat op een half uurtje rijden, zalige prenten
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

              Een hoop sneeuw zegt ze...ugh...een paar centimeterkes en die waren zó weer weg...
              terwijl jij daar zo in de 'sneeuwweelde' zit .
              Weer een prachtreeks hoor, de derde heeft een streepje voor imho
              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
              Grtjs, Jacky

              Comment


              • #8
                Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                prachtreeks...

                Comment


                • #9
                  Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                  2 en 3 bangelijk mooi.

                  Maar ja, met zo'n natuur in je omgeving zitten wij hier met een handicap hé. Naar de Ardennen is al direct een paar uur rijden.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                    Een schitterende derde Ann

                    Met vriendelijke groeten,
                    Chrit.
                    Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                      Dat zijn nu eens echte sneeuwfoto's! Mooie reeks!

                      Grtz,Fabienne
                      Het aardige van de toekomst is dat ze vandaag begint.
                      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                      The name of the game is to fill the frame!
                      http://Fabke.fotopic.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                        Oorspronkelijk geplaatst door F@bke Bekijk bericht
                        Dat zijn nu eens echte sneeuwfoto's! Mooie reeks!

                        Grtz,Fabienne
                        Het aardige van de toekomst is dat ze vandaag begint.
                        ik volg prachtwerk
                        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                        *BD1034BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                          ik vind ze alle 3 geslaagd heel mooie foto's

                          leike

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                            Drie mooie de derde is zeer mooi
                            Grt
                            Theike
                            Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verse sneeuw op de bergen rondom Vancouver aan de westkust van Canada

                              En het leuke is: hoe vaker je terug komt kijken, hoe prachtiger die foto's worden

                              Comment

                              Working...
                              X