Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon: EF-S17-85 of Canon EF 28-105mm ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon: EF-S17-85 of Canon EF 28-105mm ??

    HALLO!!

    Ik blijf nu al maaaaaandan twijfelen.. heb overlaatst beslist de 40D van canon & de 17-85 bij te kopen, die zit er bij, ik ga die kopen bij art&craft...

    Nu ben ik weeral in twijfel gevallen... omdat ik ''slechte'' dingen hoor over de 17-85, daarom ben ik op deze gevallen in wil ik jullie (goeie) raad over de beslissing tussen de 17-85 OF :: Canon EF 28-105mm F 3.5-4.5 USM II ...

    Ik zie 3 voordelen?
    -EF ipv EF-S
    -geen slechte comments
    -groter zoom bereik?

    Ik zit nu met de vraag... past deze lens bij: gewoon familie foto's, af en toe wat bomen, binnenkort (hopelijk) de sneeuw enzo.. en hij mag ook wel een snelle AF hebben... want ik wil ook wat bewegende beelden maken van lopende honden enzo. later koop ik dan nog wel een grotere zoom lens... maar is deze goed van kwaliteit ? raden jullie mij deze aan? is het geen probleem, want ik ben bang van die 28-105 ---> die 28... zal ik dan niet te ver van mijn voorwerp moeten gaan staan? is dit niet een te grote 'startzoom'?

    Graag jullie raad!

    Vriendelijke groetjes,

    Cédric. (cedricje.l@gmail.com)

  • #2
    Re: canon: EF-S17-85 of Canon EF 28-105mm ??

    voor landschappen zal je er idd niet komen met die 28mm, zelf ben ik aardig tevreden van mijn 17-85mm.

    Al wenste ik soms wel dat ik de 17-55 f/2.8 had om het met wat minder licht te kunnen stellen... (daar brengt je EF alternatief echter weinig verandering in)

    85mm tov 105mm is verwaarloosbaar denk ik... dat beetje kan je altijd croppen of dichter gaan staan...

    het voordeel van de EF 28-105 lijkt de mogelijkheid om over te stappen naar fullframe, maar daarvoor offer je wel beeldstabilisatie op, en milimeters... enkel doen als je in de komende 12 maanden een fullframe zoekt te kopen..
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment

    Working...
    X